Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Eukanuba

Startet af Annika, 11. December 2009, kl. 17:10

Lena og Peter

MEN går du så i tøj fra HM, eller andre mærker som snyder og får deres tøj lavet i f.eks. indien?
Eller køber du alt dit tøj i fair traid butikker, eller af mærker der får deres tøj syet i Europa?

Ellers synes jeg det du skriver er dobbelt moralsk.

Bawa

Jeg tjekker mærker inden jeg køber tøj. Og jeg bruger aldrig sminke.
(Jo, hvis jeg skal til bryllup eller noget - men det er ikke testet på dyr - det har jeg OGSÅ tjekket)
Jeg går rigtig meget op i den slags. Spiser heller ikke kød :) ..

Anne

Bawa: jeg har set filmen og læst om det før, og det er bestemt skrækkeligt men jeg ved ikke hvor meget af det jeg tror på, der har jo også vret noget om det er svindel.

Jeg synes det er fint man prøver at gøre en forskel, men ofte kan man slet ikke undgå at støtte nogel frytelge ting indirekte. Jeg er ret sikker på at de flest efodermærker opererer ret ens og derfor vælger jeg havd jeg finder bedst for mine dyr. Det er ikke eukanuba, men det kunne det have været.

Black Diamond

#18
Jeg er nok meget dobblet moralsk når det gælder sådan noget med dyrforsøg og foder og smunke. Jeg har i mange år kun købt sminke fra et postordre firma hvor det med garenti ikke er testet på dyr. Jeg ville ALDRIG støtte noget med pels, der ægte. Og jeg har en klar holdning til Iams efter jeg så den der film for et års tid siden. Jeg ville aldrig nogensinde støtte nogen form for dyreforsøg. Men igen kan man ikke rigtig altid undgå det. Det er også svært altid at vide når man står med noget i hånden, om det er testet på dyr og hvordan og sådan syndes jeg.
Udover det så ved jeg ikke nok om hvordan man laver foder til dyr til at jeg ved om ikke alle der laver foder, på et eller andet tidspunkt har gjort det. For jeg hørte ved et tilfælde at Royal Canin også havde gjort det, men ikke gør det mere?? Så derfor tænker jeg lidt. Hvordan tester man foder til dyr, hvis ikke man gør det ved at lade dyrne spise det.. eller hvad? Jeg ved ikke nok om hvordan. Men efter den film der har jeg ikke lyst til at røre ved hverken Emneresumé eller Iams

Anne

Som sagt tidligere så vil jeg ikke købe foder der ikke er testet på dyr for så er mine dyr fosøgsdyrene!
Men der er forskel på dyreforsøg. Jeg synes ikke det er kriminelt at lade hunde eller katte få et bestemt foder over en periode for at se hvordan de reagerer på det, men til gengæld synes jeg det er synd når nogle dyr testes med syreholdige makeupprodukter og får huden ætset, når der nu findes mange mindre giftige alternativer. Jeg er ikke hellig hverken med makeup eller med dyrefoder, men jeg synes også at nogle dyreforsøg må man leve med. Vi har så meget viden fra dyreforsøg indenfor medicin og psykologi, og det hjælper os alle sammen i sidste ende.

Mit hjerte bløder bestemt for forsøgsdyr.. og min medicinstuderende veninde fortalte vordan de skulle slå mus ihjel ved at tvinge dem til at drikke et eller andet der findes i hjemmet, kan ik huske om det var noget rengøringsmiddel eller tapetklister. Der var jeg godt nok ved at begynde at tude. Men jeg VED jo at hvis ikke medicinstuderende lavede dyreforsøg, så ville vi ikke have nogle dygtige dyrlæger til at redde vores små når det galdt.

Pipvig

#20
Jeg kommer sådan til at tænke på det dr1 program som var om dun-dyner.
Så i det?
Hvor de blev flået mens de var i live. 4 gange blev de i alt brugt. 3 gange i live og 1 gang som døde.
Revnede huden blev de bare syet uden bedøvelse.
Det var så væmmeligt.
Og så sidder man i sin stue og tænker pyha godt at min dyne hører ind under et af de selskaber som tjekker.
Men så tjekkede de op på det...
Både Dynelarsen og Sverige vores alle sammens ikea kunne de forbinde dertil. (Plus et andet større selskab)
Alle sammen havde været "helt sikre" på at de udelukkende handlede med affaldsfjer og kunne vise papirer på det.
Jeg skriver som jeg gør da jeg jo af gode grunde ikke ved om de vidste noget.
Det viste sig nemlig også at det var nemt at få falske papirer på at det skam udelukkende var affaldsprodukter fra slagtning.

Jeg havde mest lyst til at smide min dyne ud.

Det er så nemt at sige at der intet foregår, men når man kratter lidt i lakken så kommer det frem de fleste steder.
Nogle steder er uægte pels ægte pels dog fra hund eller kat eller et andet dyr bare farvet (endnu et program fra dr1)
Iøvrigt et program som vakte stor furore herhjemme men som man nok har glemt idag. Eller forsøger på det. Men jeg vil vædde på at det stadig foregår.
Bruger heller ikke make-up medmindre jeg skal til fest.
Tøjet har jeg ikke så meget at skulle sige da størrelse telt kun som regel findes hos specialforhandlere *ggg*
Jeg skal ikke gøre mig til dommer over om det ene er bedre end det andet.
Jeg ved at jeg ikke kan redde hele verden, det ville være rart om jeg kunne.
Men jeg kan starte hjemme hos mine dyr.
(moral er godt dobbeltmoral er endnu bedre)
Pt får de ziwi peak men de har da fået eukanuba kitten sammen med selective.
Det lod til at de var mætte, sunde og tilfredse alle og en. :)

PiaLyng

Jeg bruger ikke iams eller Eukanuba.

Men jeg er altså af den type som godt kan li en god bøf,
Gerne sover under dundyne - uden at tjekke hvor fjernene er fra,
Bruger make up - uden at tjekke om det er testet på dyr.

Jeg bruger dog ikke pels..

PiaLyng

Citat fra: Anne Dato 15. December 2009, kl. 00:08
Som sagt tidligere så vil jeg ikke købe foder der ikke er testet på dyr for så er mine dyr fosøgsdyrene!
Men der er forskel på dyreforsøg. Jeg synes ikke det er kriminelt at lade hunde eller katte få et bestemt foder over en periode for at se hvordan de reagerer på det, men til gengæld synes jeg det er synd når nogle dyr testes med syreholdige makeupprodukter og får huden ætset, når der nu findes mange mindre giftige alternativer. Jeg er ikke hellig hverken med makeup eller med dyrefoder, men jeg synes også at nogle dyreforsøg må man leve med. Vi har så meget viden fra dyreforsøg indenfor medicin og psykologi, og det hjælper os alle sammen i sidste ende.

Mit hjerte bløder bestemt for forsøgsdyr.. og min medicinstuderende veninde fortalte vordan de skulle slå mus ihjel ved at tvinge dem til at drikke et eller andet der findes i hjemmet, kan ik huske om det var noget rengøringsmiddel eller tapetklister. Der var jeg godt nok ved at begynde at tude. Men jeg VED jo at hvis ikke medicinstuderende lavede dyreforsøg, så ville vi ikke have nogle dygtige dyrlæger til at redde vores små når det galdt.

rigtig godt skrevet !!

AlisVolatPropiis

Jeg forstår ikke helt den der med "dobbeltmorale"....jeg fik den flere gange under hele mink-debatten (ikke herinde men andre steder) "jamen spiser du kød? så er du dobbeltmoralsk for kyllingerne har det heller ikke godt"
Suk...jeg kan simpelthen ikke se hvorfor det ene udelukker det andet? -jeg ser virkelig ikke mig selv som en dyreplager fordi jeg spiser kød eller bruger makeup....og jeg gider simpelthen ikke inddirekte at beskyldes for at være et dårligt menneske eller en mindre berettiget debatør i visse sager pga det.
At jeg spiser kylling har  virkelig intet med mink, forsøgsdyr eller andet og gøre. Folk må sgu gøre hvad de selv finder bedst, vi vælger alle vores sager. Jeg har støttet dyrenes beskyttelse siden jeg var fem....men har så ikke råd til at støtte flere. Det betyder stadig ikke at jeg ikke har lyst. Jeg finder også at produktionsdyrene har forfærdelige forhold, men jeg vælger at kæmpe gennem dyrenes beskyttelse.

Jeg spiser kød...og det samme gør mine dyr. Jeg ved ikke altid hvor det er fra....og var dyne af dun, min makeup testet på dyr og min medicin det samme....så gør det stadig ikke at jeg ikke ønsker bedre forhold for de dyr. Men man kan simpelthen  ikke kæmpe over alt....med alle de forskellige sager der er. Så er enten ens tøj, møbler eller andet forkert...støt hvor man kan...det må vel være moralen.


Og ja jeg bliver sgu selv hellig når folk køber dyr i dyrhandlere, for det er min mærkesag, og det skal man så også have lov til at have, bare man husker at folk ikke er onde fordi de gør noget man selv ser sig for god til.  :)

Bawa

^ Endnu en gang et smukt formuleret svar fra dig, Trine :love:

Anne

#25
Trine: jeg er helt enig i at der hersker en enten-eller mentalitet mange steder. Og man kan godt synes det er BÅDE synd for minkene og synd for kyllingerne.

Verden er jo ikke hverken enten-eller, eller sorthvid. Det er jo alle de mange nuancer der gør tingene så svære.

Black Diamond

Jeg syndes heller ikke jeg er hellig, og har heller ikke lyst til at være det. Jeg spiser gerne en stor bøf eller kylling. Jeg syndes det er en personlig sag det hele. Man tage det af det man selv føler vigtigt og gør det man selv føler man kan leve med.
Jeg syndes heller ikke der er nogen der siger, Du er et dårligt menneske fordi du ikke gør det, for det gør jeg.. For det er personligt hvad og hvordan man ser på det.

Jeg så også det program i tv om de der gæs. En af dem der var med, sage at man efter at se det program ikke følte den sammen glæde med at ligge i sin dyne. Personligt smider jeg ikke mine dundyner ud fordi jeg har set det program. Men jeg vil ikke købe dyner med gåsedun igen. Jeg blev vred og ked af det for det var bare dyrplagerig udover alle grænser.
Men der er ingen grund til at blive fanatisk syndes jeg. For vi kan ikke selv se alt hvad der forgår med dyrne og de varre vi køber. Og der er ingen grund syndes jeg til at ligge alt på hylden. Som trine har jeg nogle mærkesager, men resten lader jeg ligge. For man kan ikke redde verden. Desværre :'(

ilderhjemmet

jeg giver mine små Eukanuba, de elsker det.

Dyreforsøg - jeg er imod det - men nu er jeg dobbelt moralsk -,

Penicillin - dyreforsøg - jamen er vi ikke glad for det???

medicin i det hele taget - dyreforsøg (ved godt at mennesket har været til forsøg - men blev forbudt på et tidspunkt)

vi mennesker kan i det hele taget takke vores kære dyr for at vi har diverse mediciner for mange sygdomme og symptomer som vi i dag ikke har kendskab til eller rettere sagt kun findes i små mængder i hele verden.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Julbert

Som mange skriver, så kan det vel på nogle områder være ok at bruge dyrene, selvom jeg HADER tanken - men bruger man dyr, så skal det fandengalme også være på den mest ordentlige måde det kan lade sig gøre og det var desværre bare det sidste man så på den video, som der før har været snak om i denne tråd.. Dyrene, dem jeg så i hvert fald, blev behandlet som skidt og kunne ligge og have ondt uden der blev gjort noget for at hjælpe de små væsner. De kan på ingen måde kan hjælpe sig selv og kun kan finde sig i det der bliver gjort ved dem.. Det er ganske forfærdeligt at se på.
Nu vil jeg lige sige jeg ikke retter den her mod nogen, for giver mange ret i det de skriver, synes bare lige jeg skulle have det ud med, at de i det mindste skal behandles ordentligt hvis man vælger at give dyrene sådan et liv - som forsøgsdyr.