Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Taurin og andre tilskud

Startet af Eliza, 3. Februar 2010, kl. 16:55

Eliza

Jeg er jo rimelig ny inden for det med at barfe 100% så derfor har jeg ikke tænkt så meget over det med tilskud, så ville lige høre jer der bruger det, hvor i køber det, hvilket mærke og hvor meget det ca. koster?
Især Taurin og kalk har jeg svært ved at finde uden der er alt mulig andet i..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Malene

Jeg bruger ikke nogle tidskud, udover lakseolie. Jeg fodrer kun med kød der er ben i og tilsætter selv indmaden. Gerne så mange hele foderdyr som muligt.
Indmad og kød med ben, kan købes i både Rigtighundemad og Dansk Barf Center.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Bawa

(Rigtig Hundemad forhandler:)
2610 Rødovre
Maxsø Dyrefodercenter & Zoo
Islevdalvej 100
2610 Rødovre
Tlf. 4453 3696
www.maxsoe.dk

Eliza

Hverken Rigtig Hundemad (Maxsø) eller Dansk Barf Center har taurin, som er det jeg leder mest efter..

Problemet er jo bare at mine ildere ikke vil spise indmad, og indtil de forhåbentlig lærer det ville jeg godt give dem noget tilskud så jeg er sikker på de får hvad de har brug for.
Kalken er nu mest til hvis jeg en sjælden gang imellem har noget kød uden ben..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Starshineferrets


Eliza

Tak for linket Sara, har lige spurgt dig i en mail om du havde et  :D :dans:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Du kan også bare give friskt hjerte engang imellem for taurin, det kan fås billigt i supermerkeder. For kalk er det bedste du kan give kød med knoglker i, eller lave noget ducksoup hvor dui har blendet en masse ben i med en god blender.

Shamua

Citat fra: Anne Dato  3. Februar 2010, kl. 21:01
Du kan også bare give friskt hjerte engang imellem for taurin, det kan fås billigt i supermerkeder. For kalk er det bedste du kan give kød med knoglker i, eller lave noget ducksoup hvor dui har blendet en masse ben i med en god blender.
Hvad for noget ben må det så være, man må jo ikke bruge kylling fordi det splinter. Må man bruge alt andet?

Det er en meget lærerig tråd den her  :-$

Vh. Marianne

Anne

du må gerne bruge kyllingeben når du giver dem rå. De splintrer kun når de er tilberedte.

Du må godt bruge kyllingeben i ducksoup, fordi at du blender dem jo til pulver, hvor de største stykker er som sandkorn, og de kan jo ikke splintre når de allerede er tilintetgjorte.

Shamua

Citat fra: Anne Dato  3. Februar 2010, kl. 22:06
du må gerne bruge kyllingeben når du giver dem rå. De splintrer kun når de er tilberedte.

Du må godt bruge kyllingeben i ducksoup, fordi at du blender dem jo til pulver, hvor de største stykker er som sandkorn, og de kan jo ikke splintre når de allerede er tilintetgjorte.

haha nej det kan de jo ikke :P

Okay så blev jeg det klogere.. Så hvis kyllingen er rå kan man, i princippet, give dem et helt kyllingelår at gnave i?

Vh. Marianne

Bawa

^ Jep :P Rå kyllingelår er guf.

Starshineferrets

skall man helbarfa sin iller, bör man tänka på att hela kycklinglår innehåller för mycker muskelkött i proportion till ben. Och utan ben (calcium + fosfor) kan de inte smälta muskelköttet. Så där bör man antingen tillsätta mera ben, eller benmjöl.