Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Er de dovne eller er det uheld ?? Tisser og laver upser på gulvet.

Startet af Nadii, 8. Februar 2010, kl. 16:15

Nadii

Altså det var slet ikke så slemt i starten som det er nu, altså så var det måske en eller to gange der lige kom en upser ny og næ, nu er det så bare hele tiden.

Det mest min døve pige som skider på gulvet, jeg har prøvet at sætte hende på bakke når jeg kan se hun skal også lader hun som om hun ikke skal smutter hen i hjørnet og gør det der. jeg tømmer bakke dagligt, og har prøvet:

Nakke træk (dog hvor jeg holder dem under numsen).
Rose dem når de går på bakken.
Prøvet flere bakker.
Skiftet foder.
Prøvet en skammekrog.
Har også prøvet godbidder men de kræsne så de spiser det ikke.



Altså intet virker og nu står jeg og ikke ved hvad jeg skal gøre. :(

De er steriliseret, og passet med alt. De er 5 år gamle.

Starshineferrets

har du provat att byta material i lådan?
Är du säker på att båda två är friska? Äldre illrar drabbas tyvärr ofta av sjukdom, och med de är det många som även slutar att gå på lådan, varför de gör det är svårt att sägfa men det kan vara för att de har svårt att hinna dit, det gör ont att hoppa i lådan, de har glömt att man ska använda lådan osv osv.

att använda nakketag eller skammvrå som uppfostringsmetod för att få en ilelr att gå på lådan är definitivt inte en bra metod. illern fattar inte alls vad den grör för fel, och det ger absolut ingenting. Fortsätt att berömma dem när de går på lådan, håll uppsikt över dem när de nyss vaknat och sätt dem på lådan, och beröm dem. Försök att hitta lite andra godisar som de gilla, tex gimpet vitamin pasta, någon olja eller liknande.

de hörn som de använder i stället för lådan kan du göra om till tillfällig sovplats me dfiltar etc i, samt matplats där du placerar ut flera matskålar. Tills de slutar använda det osm toalett

AlisVolatPropiis

Læg tæpper eller foder der hvor de ikke må skide og de typisk gør det...og hold op med at straffe dem....du risikerer bare de tænker "jeg må ikke skide"...og så gør de det bag din sofa og hvor du ikke kan se det istedet....du skal højst sige nej...og så løfte hen på bakken...og rose...

Nadii

Starshineferrets:

Tak for dine råd, jeg vil blive ved med at rose dem også prøve at finde noget andet til snacks.


AlisVolatPropiis :

Okay, jeg har også kun prøvet at straffe dem et par gange, men så begyndte jeg at rose dem når de så endelig gør det rigtigt, nu har jeg lagt håndklæder i alle hjørne :) det ellers skønt nok at de endelig gør det steder man kan se det, og ikke ligesom hunde/katte som gør det hvor man ikke kan :)

AlisVolatPropiis

Citat fra: Nadii Dato  8. Februar 2010, kl. 17:10
det ellers skønt nok at de endelig gør det steder man kan se det, og ikke ligesom hunde/katte som gør det hvor man ikke kan :)

Hehe tjah tjoh....jeg kender lidt for mange historier om folk der flyttede deres sofa og såå...de kan jo komme overalt :lol:

Namilla

Jep... min gamle dreng troede på et tidspunkt at han slet ikke måtte skide, så han sked bag bøger i min bogreol på den nederste hylde!...trust me, det var klamt!

Idamusen

det er heldigvis nemt at flytte vores sofa. for der har vi et stort problem. men de har alle mulige steder.
gør vi som nu hvor vi tog i ikea og købte de der blå fleece tæpper til 9 kr stykket. og har tapet dem fast bag sofaen. ja så finder de bare et andet sted øvøv... kan vist tæppelægge hele lejligheden. men overlever vist bare at måtte tørre op engang imellem

er de i buret så kan de sagtens finde ud af at det hører til i bakken

Nadii

Hehe ja det er intet problem når de først er i buret, det her heller intet problem når jeg bær dem hen til bakken :) har efter hånden lært når de går hen mod hjørnet skal man være hurtig :)

Blackferret

Hej Nadii,
Ildere vælger altid nogle bestemte stedder at gå på wc, hvis du lægger noget tøj eller andet der hvor de har valgt at gå på wc, men som du ikke vil have eller stiller en bakke samme sted, går de på bakken, det er det eneste der hjælper. De vælger altid hjørner som wc.

Barky

Citat fra: Nadii Dato  8. Februar 2010, kl. 16:15
Nakke træk (dog hvor jeg holder dem under numsen).

Hehe.. Lige til en anden gang.. Nakketræk er en aflivningsmetode hvorved at man trækker rygsøjlen fra hinanden på, som regel, en gnaver..

Holde i nakken - er en opdragelsesmetode til ildere...


Bare så folk ikke tror at du har forsøgt at aflive dem, fordi at de ikke ramte bakken. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Nadii

Hehe ja ups der kom lige en fejl i den lange post ;)

Jeg kunne aldrig finde på at gøre et dyr ondt så puha Nadia slem stave fejl jeg lig lavede ;)