Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvorfor pokker gør hun nu det?

Startet af Danja, 21. Februar 2010, kl. 22:23

Danja

Sidder lige her og undrer mig utroligt meget over Daisys adfærd...

Hun har i de sidste par uger været utrolig kærlig overfor for mig, men den sidste uges tid har det taget fuldstændig overhånd for hende.. Jeg har ikke kunne lave noget som helst uden at hun enten har kravlet på mig, rendt mig om benene, eller slikket på mig. De sidste par dage har hun taget fat i min hånd ekstremt mange gange og prøvet på at trække afsted med mig.

Her til aften har jeg så lige opdaget at hun er begyndt at hente mine beskidte bluser og laver der der minder om en rede i dem. Lige nu er der 5 bluser samlet sammen inden i et tæppe, og hun har flere gange været henne og tage fat i min kjole for at trække afsted med den.. Hun er meget omhyggelig med hendes "rede" og er max væk fra den i 5 min før hun kommer tilbage for at undersøge den igen...

Hvorfor pokker gør hun nu det? Hun viser ikke tegn på at være i løb eller noget...  :S

Anne

Har hun tidligere fået en p spørjte eller noget andet i den stil?

Danja

Citat fra: Anne Dato 21. Februar 2010, kl. 22:27
Har hun tidligere fået en p spørjte eller noget andet i den stil?

Ja hun fik en p-sprøjte for nogle måneder siden... kan selvfølgelig ikke lige huske hvornår...

Danja

Citat fra: Danja Dato 21. Februar 2010, kl. 22:29
Citat fra: Anne Dato 21. Februar 2010, kl. 22:27
Har hun tidligere fået en p spørjte eller noget andet i den stil?

Ja hun fik en p-sprøjte for nogle måneder siden... kan selvfølgelig ikke lige huske hvornår...


Det var midt i November at hun fik den

Anne

Det er godt nok længe hun har taget om at reagere på det, men måske er det et miks med at hendes ilderven er forsvundet.

P spørjten betyder i hvert fald at det nok bare er resultatet af en normal falsk drægtighed, hvor hun så nu tror at hun har hvalpe. Det kan godt tage lang tid før det går over. Joa fik en spørjte i december, hun blev hvalpeskør i januar og er det stadig. Hun bygger også rede, slæber rundt med My, og prøver at trække os andre med alle mulige og umulige steder hen

Danja

Citat fra: Anne Dato 21. Februar 2010, kl. 22:38
Det er godt nok længe hun har taget om at reagere på det, men måske er det et miks med at hendes ilderven er forsvundet.

P spørjten betyder i hvert fald at det nok bare er resultatet af en normal falsk drægtighed, hvor hun så nu tror at hun har hvalpe. Det kan godt tage lang tid før det går over. Joa fik en spørjte i december, hun blev hvalpeskør i januar og er det stadig. Hun bygger også rede, slæber rundt med My, og prøver at trække os andre med alle mulige og umulige steder hen

Åhhhhh neeeeej, jeg tænkte nok at det var det der var galt... Vidste ikke at de kunne blive falsk drægtige ved at få p-sprøjte...
Nå men så må jeg jo bare "finde" mig i hendes underlige adfærd og så bare vente på at han bliver "normal" igen :lol:

Anne

jeg ved ikke om det er alle sprøjter, men med chorulon kan de i hvert fald.

lille_jill

Altså, så må Chucky også være falsk drægtig, for han har samme adfærd og den har stået på on/off gennem et år eller mere.
Jeg ville bare se det som noget normalt.

Anne

Man kanh tydeligt mærke forskellen når man har en hvalpeskør tæve. Jeg ved godt at nogle hanner kan have lignende adfærd. Da jeg ikke har hanner kan jeg hverken forklare det, eller sige hvorvidt adfærden ligner. Jeg har dog haft et par tæver, og oplevet netop dette i forbindelse med v hob og sprøjter.

Jeg synes nu ikke man er i tvivl overhovedet når det er det der er "galt". Tæven er meget anderledes end den er ellers. Joa er hvalpeskør lige nu. Hun prøver at slæbe afsted med os  hvis vi kommer til at sætte fingrene forbi hende rede eller hvis hun er inde i en lille åbning. Hun tager bare fat og så hiver hun alt hun kan. Det gør faktisk ret nas, men hun bider ikke hul, for formålet er jo ikke at bide, men at flytte. Ud over det så båtter hun helt sindsygt hver eneste gang hun ser My, og vasker hende konstant, samt flytter rundt på hende. Kan hun ikke finde My så render hun og "kalder" indtil hun finder hende.

Derud over laver hun reder i ekstrem grad. Det er ikke bare depoter, men alt hvad der er tilnærmelsesvist blødt, lavet til en rede, som hun også fylder med mad.

Jeg har aldrig været i tvivl når en tæve var i det stadie. jeg oplevede det flere gange med Mija, og Lua havde også lidt af det efter hende p sprøjte, selv om det ikke var en chorulon. Joa er en helt anden nu end hun var før hun gik i løb, og jeg ved også at det stilner af med tiden. Hvis jeg er uheldig kan det godt vare helt til vinter.

Men det ER jo en helt normal ting, og ikke noget unaturligt eller sygt. Det er hormonerne der taler.

Eliza

Altså nu har jeg ikke allermest forstand på det, men Envy begyndte at være hvalpeskør et godt stykke tid inden man på nogen måde kunne se hun var på vej i løb, så tænker om det kan være hun måske er det? selvom hun jo har fået en p-sprøjte, men har da hørt om tæver der godt kan gå i løb igen forholdsvis kort tid efter de har fået en p-sprøjte..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

at de bliver hvalpeskøre er en reaktion af en parring hvor de går tomme (eks v hob) eller en p-sprøjte/chorulon sprøjte. Der går normalt omkirng 6 uger før de begynder på den adfærd, men med en sprøjte kan der gå kortere eller længere tid. Hvis tæven ikke bliver steirliseret, vil hun som regel gå i løb igen nogle uger efter "fødslen". Selv om en tæve bliver steriliseret efter sprøjten/parringen med v hob, så kan hun alligevel godt gå falsk drægtig og blive hvalpetosset, så går hun selvfølgelig ikke i løb igen.

Danja

Citat fra: Anne Dato 22. Februar 2010, kl. 18:57
at de bliver hvalpeskøre er en reaktion af en parring hvor de går tomme (eks v hob) eller en p-sprøjte/chorulon sprøjte. Der går normalt omkirng 6 uger før de begynder på den adfærd, men med en sprøjte kan der gå kortere eller længere tid. Hvis tæven ikke bliver steirliseret, vil hun som regel gå i løb igen nogle uger efter "fødslen". Selv om en tæve bliver steriliseret efter sprøjten/parringen med v hob, så kan hun alligevel godt gå falsk drægtig og blive hvalpetosset, så går hun selvfølgelig ikke i løb igen.


Uhhhhh så jeg kan godt forvente at hun går i løb inden længe?
Lige et sidespørgsmål, hvor lang tid går der fra at en han er blevet snittet til at han ikke kan lave hvalpe mere?

Anne

#12
jeg mener det er 5 uger man siger at sæden kan overleve i sædlederne

Jeg ved ikke hvilket spørjte du har brugt, men at dømme fra adfærden tror jeg godt du kan påregne at der kan komme løbetid om nogle uger