Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Taurin

Startet af tzari, 7. Marts 2010, kl. 02:20

tzari

Ilderen har vel også brug for dette. Hvordan sørger man får de får nok af det hvis man barfer 100%. Hvormeget skal de minimum have  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

mette11

Man kan tilsætte det til deres kost. Da det ikke kan overdoseres, kan man jo give det som tilskud for at være på den sikre side. Jeg kan ikke lige huske præcis hvor meget de skal have, men tror at Sara (StarshineFerret) har det et sted. Jeg har regnet på det og mine fire kræ skal have et målfuld taurinpulver om dagen (et mål som fulgte med bøtten), men jeg kan desværre ikke huske hvad det modsvarede per ilder.

Anne

du kan også give dem friskt hjerte for at de får taurin, men det nedbrydes i fryseren, så det skal helst være helt friskt. Det må godt være oksehjerte, da det jo er ret fedtfattigt og det er fedtet fra de 4-benede dyr ildere ikke skal have for meget af.

Eliza

Mener man siger taurinen stort set er nedbrudt efter en måned i fryseren.. Men ved ikke hvor det kommer fra, det med der går en måned, for har snakket med min svigerinde der er tidligere kok og nu noget levnedsmiddelteknikker noget og hun siger, at hvis kødet bliver nedfrosset korrekt og fryseren står på -18 grader, så burde det ikke forsvinde. Men hvad der er rigtigt ved jeg ikke?? (Sara ved ik om det er noget du ved?)
Jeg bruger dog ikke selv indmad der har været frosset længere tid, bare for en sikkerhedsskyld, men undrer mig bare..  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

barf kvinden fortalte mig at frossent hjerte stadig indeholder taurin, så længe kødet ikke har været varmet op til 40 + , så er der stadig masser af taurin i.

Men jeg har lige et andet spørgsmål, må de godt få rå grisehjerte? Min mor har nemlig lige fået fat i et, som hun har spurgt om de vil have til frokost imorgen..  :-$

Vh. Marianne

Anne

Jeg giver mine svin en sjælden gang imellem, så det kan jeg ikke se noget galt i.