Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Jeg vil bare gerne have lov til at sove :(

Startet af Danja, 9. Marts 2010, kl. 19:40

Danja

Ja det er vel ikke for meget at forlange? Jeg er simpelthen så udmattet lige nu at jeg snart ikke ved hvilket ben jeg skal stå på eller hvad jeg skal gøre ved mig selv.
(mit indlæg bliver nok noget negativt, så nu er i advaret)

For at sige det rent ud så driver Daisy mig til vanvid her for tiden, ja jeg ved godt at det ikke er pænt at sige højt, men det gør hun altså :(

Siden at jeg solgte Lilli har Daisy ændret sig rigtigt meget, er blevet helt ekstremt kontaktsyg, og jeg kan ikke få hende til at sove om natten. Har så fundet ud af at hun er indbildsk gravid, og jeg er selvfølgelig blevet hendes hvalp.
Efter at jeg har fået Gordo er hun blevet lidt bedre til at lade mig være lidt i fred, men jeg kan stadig ikke få hende til at sove om natten :(

Jeg har prøvet at have hende i buret i stuen, men hun begynder med det samme at ruske tremmer, grave i kattebakken og ruske i den også, og hun bliver bare ved og ved og ved..
Har prøvet på at ignorere det i flere timer, men det hjælper ikke, hun bliver bare ved.

Så nu sover Daisy og Gordo ude på badeværelset (som desværre ligger ved siden af mit soveværelse) og på en eller anden måde går det også godt, der er da stille derude i hele 2-3 timer før Daisy begynder at gå amok med at kradse på døren i det der føles som laaaaaang tid! Det larmer så meget at man ikke kan undgå at vågne ved det. Når jeg så har ignoreret hende i lang tid går hun så i seng igen og sover et par timer mere før hun igen begynder at kradse på døren.
Og sådan kører det hele natten, så som i nok kan regne ud så er det altså ikke meget søvn jeg får.

Det skal lige siges at hvis jeg ikke lukker hende inde så vækker hun mig min. 20 gange på en nat ved at kravle i hovedet på mig, slikke på mig, nippe i indersiden af mine overarme (AV) eller noget helt andet, så jeg kan ligesom vælge mellem pest eller kolera så at sige.

Hele showet starter selvfølgelig forfra hver eneste nat og eftermiddag når jeg prøver på at tage en lille lur.

Lige nu er jeg så udmattet at jeg aldrig har prøvet noget lignende, og jeg skammer mig over at sige at jeg flere gange har taget mig selv i at overveje om jeg skulle sælge mine basser, eller finde en plejefamilie til dem indtil at det bliver så varmt at jeg kan have dem udenfor om natten.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig med hvad pokker jeg kan gøre for at få lov til at sove, jeg kan snart ikke holde til det her mere  :'(


A_M_T >Team Unique Ferrets<


FerretParadise

Få dig en høj seng, som hun ikke kan komme op i, og lad hende så gå frit.
Så kan hun ikke nappe i dig når du sover, og hun rusker så ikke i tremmer eller kradser på døre. ;)
Ann Hillerslev.

Danja

Citat fra: A_M_T Dato  9. Marts 2010, kl. 19:57
er hun steriliseret?

Nej det er hun ikke endnu, men bliver det lige så snart jeg har fået sparet de sidste penge sammen

Citat fra: FerretParadise Dato  9. Marts 2010, kl. 19:59
Få dig en høj seng, som hun ikke kan komme op i, og lad hende så gå frit.
Så kan hun ikke nappe i dig når du sover, og hun rusker så ikke i tremmer eller kradser på døre. ;)

Se det var faktisk ikke nogen helt dårlig idé, men det skal skisme også være en høj seng så ;)
men vil da gå på jagt og se om jeg kan finde en høj seng :)

FerretParadise

Jeg har selv en høj seng, som kun Zefyr kan komme op i.
Jeg har købt denne her i Ikea:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S29861541

Jeg pillede så "himlen" af, og min er så brun.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

okay, måske det ville hjeælpe når hun blev det?!
du kan jo også bare Klodse din gamle seng op med et eller andet! det er nok lidt billigere end at købe en hel ny selng! så kan du også eksperimentere med hvad der er en god højde inden du invisterer i en ny seng!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: FerretParadise Dato  9. Marts 2010, kl. 20:08
Jeg har selv en høj seng, som kun Zefyr kan komme op i.
Jeg har købt denne her i Ikea:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S29861541

Jeg pillede så "himlen" af, og min er så brun.

uhh den ser ellers lækker ud den seng!
tror lige jeg skal overtale kæresten til sårn en seng! han sys sikkert den er for tøset!

FerretParadise

Pil himlen af, så er den ikke tøset. ;)

Men faktisk er det ret smart, at have en seng, som dyrene ikke kan komme op i, hvis man altså vil sove uden dem selvfølgelig. ;)
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

#8
Citat fra: FerretParadise Dato  9. Marts 2010, kl. 20:15
Pil himlen af, så er den ikke tøset. ;)

Men faktisk er det ret smart, at have en seng, som dyrene ikke kan komme op i, hvis man altså vil sove uden dem selvfølgelig. ;)
hmm men det er himlen jeg er vild med!!!

FerretParadise

Åh så skal du ikke tage den af jo.
Så skal du bare overtale kæresten. :P
Ann Hillerslev.

mette11

Jeg har selv en ilder som tror hun har fået hvalp nu...hun er også aktiv hele natten og driver mig til vanvid...men det går over igen!! Det siger jeg til mig selv hele tiden... :S
Min pige er så blevet flyttet fra de andre nu, da hun ikke kunne accepterer at de andre ildere kom i nærheden af hendes "hvalp" (som komisk nok er en knap 4-årig han på 1,8kg - fiks lille hvalp!!). Hun angreb dem simpelthen, selvom de har boet sammen længe nu. Det mente jeg ikke nogen kunne være tjent med. Hun må flytte ind til de andre igen :S, når hendes hormoner er færdige med at rasere.
Kort sagt; ilderepiger bliver sindssyge når de får "hvalpe-kuller", men de bliver heldigvis normale igen...håber for dig det snart sker!! Det bedste du kan gøre tror jeg, er at forsøge at køre hende fuldkommen træt om aftenen lige inden du skal i seng...men det kan godt være at det ikke virker. De har ufattelig meget energi ind imellem!!!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: FerretParadise Dato  9. Marts 2010, kl. 20:20
Åh så skal du ikke tage den af jo.
Så skal du bare overtale kæresten. :P
Heh enej... hmm ja må prøve det er jo et forsøg værd.. og vi skal alligevel til at ha ny seng... gad bare godt at den havde være 180*200, men så må jeg jo bare skubbe lidt til ham så der kan blive mere plads til mig;o)

FerretParadise

Du kan få den i 160. Men ok, det er jo ikke 180.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: FerretParadise Dato  9. Marts 2010, kl. 20:27
Du kan få den i 160. Men ok, det er jo ikke 180.
Ja 160 er bedre end 140 meen 180 er bedst! Men nu er min kæreste heldigvis ikke så stor så mon ikke det går and med en 160! ellers som sagt må jeg skubbe lidt til ham! hihi

Anne

Det hjælper ikke at sterilisere hende når hun er falsk drægtig, hun fortsætter med det alligevel. Det forhindrer dog at det sker igen. Joa er det også, og JA det er mega irriterende, men jeg har så også prøvet det før et par gange.

Husk på at det stopper. Det kan i værste tilfælde tage flere måneder og skrækscenariet er helt til vinter :o Men det stopper! Og hun bliver sig selv igen. Hun kan ikke gøre for det og du må ikke være sur på hende. Hun er bare en lille hormonforstyrret tøs der følger sine instinkter. Et eller andet sted synes jeg også det er ret synd for tæverne når de har det sådan.