Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

ang mit træf

Startet af Amazing Ferret, 15. Marts 2010, kl. 18:20

KittAnderson

OKay.
Så er jeg jo nok blevet smittet i løgstør og desværre så har slæbt det med hjem til Erika :(
Det er jeg altså virkelig ked af folkens. Jeg havde ingen idé om det :(
Nu må jeg se ved dr. dyr idag om det er den parasit :( ØV!
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Julbert

Du kan jo evt søge på Giardia på nettet og læse om Sheik har nogle af de symptomer det giver hvis parasitten skulle ha' fundet vej ind i hans tarmsystem.. Men ja, ellers hør hvad dyrlægen siger og måske tage en afføringsprøve med til ham/hende så de kan undersøge det. Men du kunne jo ikke vide han (måske) er smittet.. Er da også overbevist om, at det eller den som smittede Mille til træffet, heller ikke vidste parasitten var der, sådan kan det jo bare gå og den chance må man vel bare tage med når man tager til træf. Men håber da han bare har lidt dårlig mave og det er ovre igen inden længe! :)

Amazing Ferret

Jeg har opdaget at Cotton også har noget med det ene øre, så nu er 3 dyr i behandling :(

Julie

Frigg er blevet syg igen i løbet af natten, så jeg har lige haft hende til dyrlægen. Hun har Gardia og er nu i behandling :(

Amazing Ferret

^^^Sikke noget møg  :(

KittAnderson

Sheik har været hos dyrelægen og jeg får svar om en uge..
Julie'erne - Fik i svar med det samme?
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Kitt - det tager ikke en uge og få svar og hvis det giardia Sheik har, så skal han gerne i behandling med det samme. Normalt kan de se i et microskop hvilken bakterie det er

KittAnderson

Jamen jeg var jo ikke sikker på at det var den, så den er blevet sendt ind til en omfattende undersøgelse :S
Jeg ved ikke hvorfor den er blevet sendt ind, men det kostede 700,- :(
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Hvis jeg var dig ville jeg bede din dyrlæge om at give dig noget antibiotika til Sheik mens du venter på svaret

KittAnderson

Det må jeg ringe og bede hende om imorgen.
er det meget farligt og hvad kan der ske, hvis dyrene ikke kom i behandling?
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Det jeg har fået at vide af forskellige dyrlæger er at de kan rent faktisk dø af det hvis det ikke bliver behandlet.....men om det er rigtig ved jeg så ikke. Men man venter jo ikke med at sætte dyr i behandling hvis det ligner tegn på en infektion

KittAnderson

nej nej selvfølgelig ikke!
Det var ikke der jeg ville hen :)
det var mere for nysgerrighedens skyld. Men jeg ringer ihvertfald til dyrelægen imorgen og får hende til at udskrive noget antibiotika. :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Julbert

#27
Vi fik svar dagen efter og vi skulle også have sendt en prøve ind, så synes da en uge er lang tid i skal vente  :S
Har læst at der faktisk nogen gange skal flere prøver til, for at det er ikke altid sikkert Giardia kan ses i alle pøllerne, så skulle du få at vide Sheik ikke er positiv, så villle jeg holde øje hvis hans grønne afføring fortsætter...

Nu ved jeg ikke om det er Giardia du spørger om er farligt? Men min dyrlæge sagde, at det ikke som sådan var livsfarligt, men det kunne gå hen og blive noget alvorligt hvis dyrerne havde parasitten for lang tid. De vil tabe sig og miste energien, for de får ikke noget næring ud af den mad de spiser og det bliver jo selvfølgelig hårdt for den lille krop hvis det fortsætter for længe så i sidste ende kan det måske godt gå hen og blive truende?
Er man meget uheldig kan vi mennesker også blive smittet.. Men synes nettet er en god kilde til noget info - efter vi kom hjem fra dyrlæge den dag hvor pigerne var testet positiv, hoppede jeg med det samme på nettet for at læse om hvad Giardia var, havde aldrig hørt om den før - tænker bare hvis du bliver i tvivl om noget, så er det da en mulifhed at kigge dér, hvis dyrlægen ikke lige er til rådighed.

KittAnderson

Det er den grønne afføring jeg snakker om..
Jeg ringede til dyrelægen og hun sagde at hun ikke ville udskrive medicin uden at vide hvad det var hun udskrev til.
Mine dyr er jo heller ikke 'synligt' syge. De fjoller rundt og spiser og drikker som de plejer.
Hun sagde hun havde svar på fredag, så jeg må jo bare vente.

Julie - godt at høre at de ikke ligger dødsyge imorgen :S
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Julbert

Nej, du skal dog ikke være bange for de er livløse imorgen hvis det er Giardia der er løs ;) -men kan bare ikke rigtig forstå du skal vente så lang tid på svaret af den prøve... Lyder også som om Julie fik hurtigt svar, som vi gjorde?
Men ja, der er jo ikke andet at gøre end vente.