Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

tør foder

Startet af Snabeldyr, 9. April 2010, kl. 16:38

Snabeldyr

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1326343.ece


kan dette mon overføres til at omhandle ilder?

Mine 2 pus får tørkost og hvad jeg nu får at spise bliver de også tilbudt men det har ikke den store juble..
Stealing our hearts, then our sanity

mette11

Hvis du spørger Dansk Barf Center, så er svaret helt klar JA!! De mener også at deres ideer gælder ildere (i hvert fald dem i Glostrup).

Der er mere interessant læsning om tørfoder her: http://www.bornfreeusa.org/facts.php?p=359&more=1

Min personlige mening er at der er meget stor forskel på tørfoder (noget er seriøst mere end elendigt og andet er mere acceptabelt) og jeg har ikke tilgang til et tørfoder til ildere som jeg mener er perfekt. Mine får barf og lidt ZiwiPeak. Grunden til at de får ZiwiPeak er at jeg mener det er det mest optimale foder som ikke er råt og jeg har seriøse flue-problemer her. Hele vinteren har de dog fået kød døgnet rundt, men jeg kan ikke have det stående fremme i dagtimerne når der er fluer.
Hvis jeg finder på en måde at løse mit flue-relaterede problem på, så skal mine også have kød døgnet rundt hele året. Jeg tror selv at det er bedre for dyrene at leve af barf, end af tørfoder.

Shamua

jeg tror også helt klart det kan overføres til ildere.

Mine får også udelukkende barf og easy barf, og jeg kan se på dyrene de har det bedre. De har fået mere energi efter jeg begyndte på at barfe.

Vh. Marianne

FerretParadise

Citat fra: Snabeldyr Dato  9. April 2010, kl. 16:38
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1326343.ece


kan dette mon overføres til at omhandle ilder?

Mine 2 pus får tørkost og hvad jeg nu får at spise bliver de også tilbudt men det har ikke den store juble..
Husk på at ildere ikke kan tåle det vi selv spiser, så det er ikke en god ide at give dem det. ;)
Ann Hillerslev.

Shamua

Citat fra: FerretParadise Dato  9. April 2010, kl. 17:24
Citat fra: Snabeldyr Dato  9. April 2010, kl. 16:38
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1326343.ece


kan dette mon overføres til at omhandle ilder?

Mine 2 pus får tørkost og hvad jeg nu får at spise bliver de også tilbudt men det har ikke den store juble..
Husk på at ildere ikke kan tåle det vi selv spiser, så det er ikke en god ide at give dem det. ;)

de kan jo godt tåle kød. Det spiser jeg da ihvertfald. Oksekød med kalkpulver.
Men det bedste er jo selvfølgelig varieret barf.

Vh. Marianne

FerretParadise

Så skal det ihvertfald gives inden det bliver tilberedt. ;)
Ann Hillerslev.

Shamua

Citat fra: FerretParadise Dato  9. April 2010, kl. 17:31
Så skal det ihvertfald gives inden det bliver tilberedt. ;)

ja ja selvfølgelig.  :ja:

Vh. Marianne

mette11

CitatMine får også udelukkende barf og easy barf
Vil de spise det der easybarf?? Gider du det som det er, eller blander du det op med noget?? Jeg har købt en hel spand af det og mine er absolut ikke begejstrede!! Jeg selv er heller ikke imponeret...meget af det er jo total pulveriseret...

Charlotte

Citat fra: mette11 Dato  9. April 2010, kl. 16:54
Hvis du spørger Dansk Barf Center, så er svaret helt klar JA!! De mener også at deres ideer gælder ildere (i hvert fald dem i Glostrup).

Der er mere interessant læsning om tørfoder her: http://www.bornfreeusa.org/facts.php?p=359&more=1

Min personlige mening er at der er meget stor forskel på tørfoder (noget er seriøst mere end elendigt og andet er mere acceptabelt) og jeg har ikke tilgang til et tørfoder til ildere som jeg mener er perfekt. Mine får barf og lidt ZiwiPeak. Grunden til at de får ZiwiPeak er at jeg mener det er det mest optimale foder som ikke er råt og jeg har seriøse flue-problemer her. Hele vinteren har de dog fået kød døgnet rundt, men jeg kan ikke have det stående fremme i dagtimerne når der er fluer.
Hvis jeg finder på en måde at løse mit flue-relaterede problem på, så skal mine også have kød døgnet rundt hele året. Jeg tror selv at det er bedre for dyrene at leve af barf, end af tørfoder.

Jeg er ikke ekspert i tørfoder så det vil jeg ikke udtale mig om, men ang dit flueproblem så kan du købe nogle strimler i silvan der ikke koster en formue, som ikke udleder noget gifttigt så du derfor kan have dem hængende i dit hjem. Der er noget klæbende stads på som fluerne sidder fast i og aldrig kommer fri igen. Men pas på du ikke går ind i dem med dit hår. Det gør ondt at få frit og du har det klæbende stads i håret bagefter.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

mette11

Mine fluer er fuldkommen ligeglad med samtlige former for fluedræbere der findes...de går direkte i ildernes mad og lægger æg!!! Det er SÅ klamt...har forsøgt uden held... :(

Snabeldyr

Citat fra: FerretParadise Dato  9. April 2010, kl. 17:24
Citat fra: Snabeldyr Dato  9. April 2010, kl. 16:38
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1326343.ece


kan dette mon overføres til at omhandle ilder?

Mine 2 pus får tørkost og hvad jeg nu får at spise bliver de også tilbudt men det har ikke den store juble..
Husk på at ildere ikke kan tåle det vi selv spiser, så det er ikke en god ide at give dem det. ;)

det er skam rådt det jeg tilbyder dem.. men grace er super kræsen og serenity æder så meget at hun kaster op så det er svært at finde noget de gider
Stealing our hearts, then our sanity

Shamua

Citat fra: mette11 Dato  9. April 2010, kl. 17:35
CitatMine får også udelukkende barf og easy barf
Vil de spise det der easybarf?? Gider du det som det er, eller blander du det op med noget?? Jeg har købt en hel spand af det og mine er absolut ikke begejstrede!! Jeg selv er heller ikke imponeret...meget af det er jo total pulveriseret...

ja venus vil vil godt spise det. Det er kun hende der spiser det for hun er ikke så vildt med det rå. Men Mikka gider det slet ikke!

Og det der pulver spiser hun også lidt af. Men så fylder jeg som regel op med nyt og større stykker.

Vh. Marianne

Bawa

Citat fra: mette11 Dato  9. April 2010, kl. 17:35
CitatMine får også udelukkende barf og easy barf
Vil de spise det der easybarf?? Gider du det som det er, eller blander du det op med noget?? Jeg har købt en hel spand af det og mine er absolut ikke begejstrede!! Jeg selv er heller ikke imponeret...meget af det er jo total pulveriseret...
Du kan jo blande det op med råt kød/ben i starten? - Så vender de sig til smagen :ja:
Men mine gider godt at spise det som det er. Selv "pulveret" .. Man kan putte varm vand på det - det forstærker duften :)

mette11

Jeg har haft blandet det op med råt kød, råt fedt, vand, kødsaft og æg...det er bare ikke populært her...jeg vil prøve at få brugt den spand jeg har købt, men tror ikke at det er noget jeg køber igen desværre...med mindre de selvfølgelig får vænnet sig til det...de gider godt ind imellem spise de større stykker, men jeg synes bare næsten kun den spand jeg har købt indholder pulver!
Jeg må nok desværre sige at jeg generelt var ret skuffet over produktet, da det jo stort set bare ligner en omgang pulvariseret tørret kød! Men jeg vil nu gå i gang med en omgang forsøg mere...