Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvad nu? :-/

Startet af xCelina, 3. Maj 2010, kl. 11:01

xCelina

Ja, nu er den gal igen!! Min dejlige lilli er blevet en idiot igen, hun er begyndt at bide baby rigtig meget og det gør ondt på baby.. Baby piver og bliver selvfølgelig bange for lilli og vil helst ligge oppe i sofaen hos os, hvor lilli ikke kan komme op.. Så nu kommer mit spørgsmål, hvad er der nu galt? Hvorfor gør hun det? Hun savnede jo baby hun blev his dyrlægen, men nu er hun rent ud sagt bare en so overfor baby.. :-( det er uudholdeligt at høre på, det skær i mit hjerte at høre baby skrige sådan.. :'-( men jeg elsker jo lilli!
Også lige en ting til, lilli er ekstremt lille i forhold til baby og alle andre ildere jeg har set og her efter hun er igang med at skifte pels, så ser hun også MEGET tynd ud! Er der mon noget galt? Eller er hun bare en lille ilder? :-?

-stor mundfuld, men håber nogen kan hjælpe mig!

Anne

Det kan godt være noget sygdom der gør hun ændrer adfærd, så det ville jeg først og fremmest tjekke.

Nu kan jeg ikke huske fra sidste gang, om der var noget med at hun havde fået psprøjter eller lignde, om hun er fertil osv? Og i så fald, hvor længe side hun fik en sprøjte sidst.

xCelina

Hvad tror du det kan være for sygdom?
Hun har ikke fået psprøjte, det var kun baby..
De blev stereliseret i for lidt over en måned siden?

Anne

Det er ikke til at sige, men ændret adfærd kan skyldes sygdomme, f.eks. at ilderen har ondt, eller har nogle ubalancer i kroppen. Jeg ville tage hende til dyrlæge og give hende den helt store undersøgelse, før jeg forsøgte andet.

CarinaNielsen

hej.

jeg har haft samme problem med montana min tæve, du kan læse det i denne tråd hvad hun fejlede, og det skyldes at hun skam bed de andre ogg mig, og det vendte på en dag.
http://ferretopia.eu/index.php?topic=3056.msg48584#msg48584

så efter det var hun helt normal igen.
Basserne fra Herning. :)

xCelina

Så, nu er jeg hjemme fra dyrlægen.. Han sagde der ikke var noget at se eller mærke på lilli, men han ville ringe og spørge en eller anden om hun måtte få en mælke sprøjte halløj, som skulle virke beroligende.. Men de må da ikke få mælkeprodukter, vel? :-?
Og vil lige høre jer andre om hvor meget jeres hunner vejer/vejede da de var et år? For jeg synes virkelig hun er ekstremt lille!!! Men hun spiser og drikker normalt..

Charlotte

Det er dejligt at din dyrlæge spørger andre før han gør noget han er i tvivl om, men villle det ikke være bedre at vælge en dyrlæge der har forstand på ildere? Alison i Ballerup eller Lone på Jagtvejen på Nørrebro kan absolut anbefales.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

xCelina

De har forstand på dem, men han er stadig praktikant og skal lære..
Havde ikke penge til hverken at køre til Ballerup eller jagtvejen.. Så måtte tage alternativet.. Hvis det fortsætter med hende, så tager jeg derind.. Men hun opfører sig normalt, så stoler på ham da han sagde hun ikke fejlede noget..