Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Han eller hun ??

Startet af Cirka, 29. Maj 2010, kl. 14:10

Cirka

Jeg har lige et spørgesmål som jeg håber i kan hjælpe mig med :)
Jeg er ved aat finde en ven/venninde til min lille pige på 1 år ogville lige høre om det er om der er et køn der er bedere end det andet .. Jeg er ret sikker på at jeg ikk kommer til at få flere end de 2 , så jeg vil gerne vælge det cirka oss får mest ud af . Håber i kan hjælpemig ..Sisse :)

Line

Jeg mener ikke at kønnet har noget at sige når man har flere sammen :)

Cirka

jeg ved ikkom det har betydning ,men det bliver en hvalp jeg køber :)

Cirka

Okay:) Så det jo bare op til mig :) bliver de slet ikk jealoux over at der kommer sådan en ny hvalp ind? Hunhar jo været min eneste ene side g fik hende og såkommerder bare en lille cute hvalp og stjæler billedet ?kan hun ikk finde på at være ond over for den fordi den  jo oss er så lille ?

Line

Bare fordi man får en ny, stjæler den nye jo ikke billedet. Man vil jo altid elske det dyr man har lige højt om man har 1 eller flere.
Selvfølgelig skal de lige finde ud af hvem der bestemmer, men det kan lige så godt ende ud med at blive hvalpen som den voksne. En sammenføring kan både være nem, men også lang og hård.

Cirka

Det vil jeg self oss, det klart .. Men ligesom hunde og børn godt kan blive jealoux kunne det oss godt være hun ville..Jeg har som sagt kun hende så jeg har ikk prøvet det før og vil bare gerne være forberedt .. Men jeg skal altså regne med at de vil slåsse om alfa pladsen ?

Charlotte

Hvis du køber en hvalp vil den måske blive overfaldet af din hun fordi hun ikke vil finde sig i at den er der så du skal have et ekstra bur som du kan have hvalpen i indtil de (forhåbentlig) kan sammen. Men ingen kan sige om din hun vil finde sig i en ny eller ej. Du må prøve og håbe. Men du skal forvente at der nok vil være lidt slåskamp og at de ikke bare kan bo sammen fra første dag.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Cirka

Tak for svaret ;)
Er det fordi det er en hun, en hvalp eller bare fordi den er ny .. Det er mest for hendes skyld jeg vil ha en til ,men det lyder ikke som om at de har lyst tilat der skal komme en til når de har været alene ? Selom alle jo siger at det har de bedst af. Eller er det kun for at afgøre hvem der er alfa ?
Tror du hun vil blive mere fornærmet på hvalpen hvis den får hendes bur ? hun bruger det kun sjælent da det altid er åbent og hun har masser af andre sovesteder.

Charlotte

Jeg vil anbefale en han-hvalp da jeg har erfaring for at hunner har det sværere med en af deres eget køn (dette er min erfaring).

Jeg vil absolut ikke sætte den ind i hendes bur. Det er jo hendes bur. Enten kan du købe et billigt i f.eks den blå avis eller låne et hvis du kender nogen der har et i en ok størrelse. Ellers risikerer du at hun reagerer endnu stærkere på den nye fordi den overtager hendes "hjem".

At sammenfører 2 ildere er måske ikke så sjovt (hvis de ikke kan sammen) men når de først har lært hinanden at kende, så gør de alt sammen og hygger sig rigtig godt i hinandens selskab. Det er som regel nemmere med en hvalp fordi den underkaster sig overfor den voksne. Det er derfor næsten alle anbefaler hvalpe ved køb af en ny til den man har i forvejen.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Cirka

Okay , det kan man jo godt lidt forstå.. Så finder jeg bare ud af noget med et bur.. Men hvad så når den kommer ? skal de ud sammen fra start af eller lige se hinanbden an gennem burene ? Og ska jeg bare la dem ta den når de slåsser eller skal de stoppes ?

holmer

Vi har aldrig haft problemer med sammenføring, hverken når det har været hvalp eller voksen, han eller hun.
Vi har haft det lettere når det var en hvalp der kom ind i flokken.
Og jeg syntes ikk man kan sige man skal vælge en han i stedet for en hun, det syntes jeg personligt er forkert.
Hanner kan være ligeså stride som tæverne kan.
Men et ekstra bur i sikkerhed ville ikke skade.

Cirka

Tak for svaret :) Det lyder som om det er meget forskelligt fra hun til hun hvordan hun har det med andre hunner så jeg tror jeg vil håbe på at cirka kan med en hun .. Jeg ved ikk hvordan det er med det det der med at hannnerne jo faktisk voldtager hunnerne i tide og utide, men når nu hun kun kommer til at få den ene ven så sys jeg god hun ka bli ve fri for det hvertfald.. så hun da ikk tvunget til at lege med ham :)

Namilla

En han bør jo kastereres, ligesåvel som en tæve bør sterilliseres, og så kastererede hanner voldtager altså ikke hunner...

Charlotte

Citat fra: Namilla Dato 30. Maj 2010, kl. 11:33
En han bør jo kastereres, ligesåvel som en tæve bør sterilliseres, og så kastererede hanner voldtager altså ikke hunner...
Nogle få gør, men så kan de få en p-sprøjte så de stopper.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Cirka

Okay , tjah .. tænkte nok at der nok sku være noget , det virker da lidt grotesk :D:D Men jeg har fundet den jeg vil ha ,og det blir en lille pastelpige fra blackdiamondferrets :):) nu er det bare og vente og vente til hun ka komme fra mamma :)

Og så har jeg lige et spg mere til jer:D Jeg skal som sagt ha et nyt bur , både fordi mit ikk er stort nok til to og fordi den lille skal ha sit eget til hun ka sammen med cirka, fik jeg fortalt :)
Jeg har derfor købt et bur mere som er stort og lækkert ..
Ka jeg godt sætte cirka over i det nye nu og så gi den lille hendes bur , self med nye hængkøjer, sovekasser osv ? eller vil hun stadig blive fornærmet over det ?