Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Grizzly per products ???

Startet af Cirka, 1. Juni 2010, kl. 14:20

Cirka

Jeg var på udkig efter noget ferretone igår, men ku desværre ikk få fat på det .. Jeg købte derfor noget lakseolie til hunde i stedet for da jeg har hørt det skui ndholdelidt ala de samme ting .. det hed Grizzly pet products ogh er i en pumpe-flaske med en bjørn på ..
Jeg puttede et halvt pump på hendes mave , men så opdagede hun det ikke og løb videre så det self endte på gulvet .. Så tog jeg hende op og prøvede igen ,men så gik hun helt baserk og begyndte at sprælle helt vildt som om det gjordte ondt ? Det skal lige siges at der gik 5 sek og så opdagede hun klatten og begyndte at slikke det af som om der intet var .. jeg ved ikkom hun har fået det ved hendes tidligere ejer så ved ikk om de var nyt for hende ..

Jeg købte oss en spray mod lopper ( Frontline-vet) .. Jeg tror ikk hun ar lopper n, men da vi tit har hunde på besøg og jeg tit er i kontakt med alle mulige dyr tænkte jeg den ville være god at ha ..
Manden i zoo-city hvor jeg købte det rådgav mig til at give et sprøjt helt ind til uden i nakken og et over halen.. Men da jeg kom hjem og fik læst hva det var for noget giftig stads blev jeg lidt bekymret hva nu hvis hun slikke på det , ka det ikke være farligt ?




Anne

Når jeg giver frontline en sjælden gang imellem giver jeg det kun i nakken og fordeler lidt på ryggen. jeg har aldrig oplevte at de slikkede på det. Mht olien så lyder det lidt som om at hun lige skulle fange pointen i det. Kender ikke produktet.

Eliza

Ikke alle ildere synes det er sjovt at få olie på maven. Det er jo vådt og snasket  :D Det kan godt være at hun ikke har noget imod det når hun finder ud af det smager lækkert.

Jeg er egentlig imod at bruge frontline, da de kan få frontlineforgiftning og lopperne er begyndt at blive resistente over for det. Men ved der er flere der bruger det alligevel.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Julbert

En af mine piger går også nogen gange lidt agurk når hun mærker noget vådt der rammer hendes mave og det kan jeg da egentlig godt forstå, men når hun finder ud af hvad det er der er kommet på maven, ja så slikker hun det lystigt i sig... så tror ikke det er så unormalt de spræller når de lige mærker der kommer noget koldt og vådt på maven :)

Cirka

Tak for svarende, det gik stærkt :)
iDet var lige det jeg håbede på at høre mht Olien :) Giver i jeres det hver dag ?

Er der noget loppe middel der er bedere end frontlijne så ?


Eliza

Kan ikke lige huske hva man plejer at sige med olie, men jeg giver mine ca tre gange om ugen.

Jeg ville bruge Stronghold som fås på recept af dyrlægen. Jeg ville ikke behandle dem med mindre jeg vidste de havde lopper eller øremider.
Der er også noget der hedder Advantage som jeg ellers ville bruge. Det fås på apoteket uden recept og mener også jeg har set det i en dyrehandel et sted.. (jeg bruger den til katte)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Cirka Dato  1. Juni 2010, kl. 15:04
Tak for svarende, det gik stærkt :)
iDet var lige det jeg håbede på at høre mht Olien :) Giver i jeres det hver dag ?

Er der noget loppe middel der er bedere end frontlijne så ?



Har givet mine lakseolie (3 stks på det tidspunkt!)! også den med bjørnen og der gav jeg dem et pumpeslag i fodret og rodet rundt.men de elskede også bare at få det på en ske! de tog godt på af det(altså de blev ikke fede eller noget men det gav bare et skub i den rigtige retning) og tror deres hud havde godt af det for lagde mærke til de småkløede sig mindre!

Men så fik jeg foræret noget viakutan gratis og det er også rigtig fint,men bare ca 3 gange så dyrt! tror jeg vil bruge lakseolie igen!

Anne

Citat fra: Eliza Dato  1. Juni 2010, kl. 14:38
Ikke alle ildere synes det er sjovt at få olie på maven. Det er jo vådt og snasket  :D Det kan godt være at hun ikke har noget imod det når hun finder ud af det smager lækkert.

Jeg er egentlig imod at bruge frontline, da de kan få frontlineforgiftning og lopperne er begyndt at blive resistente over for det. Men ved der er flere der bruger det alligevel.

Jeg har aldrig brugt det på lopper, kun på flåeter og så tager det også øremider, selv om det ikke står i beskrivelsen. Jeg bruger dog advokate til behandling af øremider og ikke frontline. Jeg har aldrig haft en ilder med lopper, my havde engang EN loppe og det var så det.

Cirka

Bliver lakseolien ikk helt stiv eller et eller andet når den har stået i en foder skål et stykke tid ? Cirka spiser ikk skide meget af gangen ,men mange gange i løbet af dagen så hun har bare fodder hele tiden..
Og hun ville kun ha godt af at ta lidt på , hun er lidt lille :)

Jeg havde fået indtrykket af at ildere nærmest altid havde lopper :S Men jeg ville som sagt oss kun ha haft det just in case ;) Men så må jeg jo på udkig igen ..


Namilla

Nej ildere har bestemt ikke altid lopper... jeg har haft ildere i 5 år, og aldrig haft lopper... tror faktisk mere det er en sjældenhed... Så du skal ikke behandle, med mindre du konstaterer at hun HAR lopper...

Og nej, lakseolie bliver ikke stivt af at stå...det bliver jo heller ikke stivt nede i flasken...

Cirka

Ja det kan jeg jo så forstå..
Neej, det  har du ret i .. Men det kender man jo fra rigtig mange andre ting, at det bliver stift eller tørre ud.. Det jo heller for sjovt det er i en luft tæt flaske :D men det gør det så ikke..

Anne

du kan jo bare give hende lidt flere gange i løbet af dagen, men alt med måde jo. Du kan evt lave ducksoup til hende hvis du gerne vil have hende til at tage på

Cirka

Tænker dupå at gi mad flere gange eller olie ? For olien kan hun vel ossfå for meget af ?
Ja jeg har faktisk tænkt over det , for hun er oss ret kræsen .. Hun spiser ikk hverken kylling, oksekød ( hakket eller lækre steaks), ikk rejer, ikk tun, ikk melorme.. faktisk er det eneste hun har kunne li ud over hendes fodder er laks , rå æg og en rosin i ny og næ:D og så er par godbider :) Og så har jeg ikk nogle blender ,men har tænkt over jeg ska anskaffe mig sådan en.. Men det nu ikk fordi hun er FOR tynd.. hun er bare en lille pige ;)

Anne

det var olien jeg snakkede om og ja der er nogen olie der kan overdoseres, kommer an på hvad der er i, men de skal jo ikke leve af olie.

ducksoup er jo med kogt kylling og første gang man laver det er det bare med at putte en del tørfoder i så det smager mest af det.

Cirka

Jeg tror bare jeg giver hende det med ske eller maven, nu må jeg lige se om hun spræller igen når jeg gør det :D
Jamen det skal da blendes ikke ? Det vil jeg lige se at finde ud af :)