Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hare??

Startet af Eliza, 22. Juni 2010, kl. 16:31

Eliza

Jeg kender en jæger der har sagt, at han gerne vil skyde en hare til mig, som ilderne kan få. Men er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg giver dem det?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

Du skal sørge for at Alle haglene er ude af kødet før du giver ilderne det, der er faktisk rigtig mange hagl i sådan en død hare, min far er jæger og han kommer ofte hjem med frisk skudt kød til mine dyr og selvom det bare er et lille stykke så kan der sagtens sidde mellem 10 og 50 hagl i, og det er lige til enten at knække tænder på eller få galt i halsen når man er en ilder

:)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Starshineferrets

förutom hagel kan även viltskjutet bära på parasiter... så jag rekommenderar att du fryser in det i ett dygn eller så innan du serverar det till illrarna :D

Eliza

Ja tænkte godt der vil komme en masse hagl i, men må jo prøve at pille dem fra  :D

Er det alle parasitter der dør efter et døgn?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Hvordan med toxoplasmose? Det ved jeg kan være et problem hos harer...kan det ikke også smitte ilderne?

Starshineferrets

tror inte toxoplasma har blivit funnet på iller i mer än ett fåtal fall (för några år sedan var det 2 rapporterade fall hos iller) så det bord einte vara någon risk. Och de parasiter som illrar riskerar att drabbas av här i skandinavien ska dö efter frysning.

Anne

Altså jeg giver kaniner og der kan jo også være toxoplasmose i. Det er der mange der gør (ildere bruges jo til kaninjagt også) og jeg har ikke hørt om det skulle være bet problem.

Jeg ville selv sige ja hvis jeg fik muligheden for at give mine hare. Men selvfølgelig pille hagl ud og så fryse det ned først.

Eliza

Super dejligt.. tak for svar allesammen..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.