Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

aggressiv efter kastrering

Startet af Robert, 28. Juli 2010, kl. 22:23

Anne

#60
Jeg tror ikke der er nogen der har dårlig samvittighed over hvordan deres dyr har det. Som du selv siger så udelukker en gåtur ikke at de kommer fri i lejligheden, og det samme gælder den anden vej.

Mine kommer ofte på gåtur, men derfor er de stadig ude i lejligheden så meget som muligt, hvilket faktisk er ret meget.

Jeg er helt enig i at en gåtur er god stimulering, og at de oplever meget der, men jeg mener stadig også at ilderne bør gå mere eller mindre som en kat i ens lejlighed i det omfang det er muligt.

Jeg synes ikke det er synd at sætte ildere i bur faktisk, men jeg synes det er synd hvis det er mange timer dagligt.

Måske er din ilder faktisk ude nok, men det er bare ikke det indtryk man får.

Robert

for det første har jeg jo som min personlig mening skrevet at 6 timer virker rmeligt hvis de nogen gange kan sove 18 timer. Men de kan også godt have dte godt med 4 timer og specielt hvis de har en bur hvor de kan aktiver sig selv og der er meget man kan få så de kan det. jeg har læst om folk der har lige så meget erfaring som siger hvis man skal have en ilder skal de aktiveres mindst 2 timer som skulle være nok til de kan have det godt. at jeg så selv mener det ikke er meget og at jeg i vært fald vil sikre han komme ud og gå 2 timer og mindst kommer ud 2 timer i lejligheden er så bare hvad jeg vælger. Men vil prøve at sikre så meget som muligt at det kan blive til mindst 6 timer. Nu når han er kastrert kan det muligvis blive mere hvis han gider mere end det. Men jeg ser ikke noget i vejen for at han er i bur når jeg sover for jeg sover kun 8 timer det er meget mindre end hvad en ilder normalt vil sove. og ser heller ikke noget problem medat han er i bur når jeg ikke er hjemme. Der kan ske for mange ting. intet er 100% sikkert i en lille lejlighed. Når jeg flytter vil jeg gerne have han får et helt værelse til sig. og alt det jeg nu har skrevet vil kun et fjols kalde dyrplagerrig og dyre mishandling og jeg er ...... lige glad med hvad nogen så syntes. Jeg skrev at at Buster i det mindster kommer ud og gå hverdag og får mange nye indtryg fordi så mange var begyndt at bedømme mig. Men nu har i så fået min mening alligevel. og tror sikkert naivt at det kan lukke munden på folk. Hvis det her ikke er blevet gjord klart nok er der intet der kan. Jeg modsiger ikke mig selv for har aldrig givet min mening til kende som nu. Det her burde ikke være meningen at jeg skal forklar mig selv. Men så kan folk da se at jeg ikke mishandler min ilder. desuden er det her sidste gang jeg spørg jer til råds for kan simpelhen ikke lide den måde i svare på. Det er i orden at skrive sin mening og hvad man syntes er det rigtige. Men syntes det er helt forkert at gør det personligt og begynde at gætte på hvad jeg gør. Hele vejen igennem er der blevet skrevt jeg forstår godt hvis du gør det mod ham eller er sådan kan du ikke behandle ham genralt stilt det op som noget jeg gør og gjord det personligt. og nej jeg lader ham ikke bare gå rundt uden at give ham opmærksomhed men nogen gange vil han altså gerne selv bare undersøge alt ting og det er meget naturligt for en ilder i  naturen lige meget hvad i siger tror jeg ikke på at de helt har mistet deres naturlig instinkter.

Anne

HVem har egentlig skrevet dyreplager og mishandling andet end dig selv? Det har jeg ikke set nogen skrive

Robert

Måske ikke lige det ord. men mener en skrev at det jeg gjord var dyrplagerig et sted. og er det ikke rimelig åbenlyst at alt der bliver skrevet, hentyder til at man syntes jeg behandler mit dyr meget dårligt. og at behandle et dyr dårligt er da dyre mishandling.

Robert

Jeg er for træt til at læse alt igennem nu og finde det. men hvis det betyder meget kan jeg godt prøve at finde det. Kan også være jeg blandede en privat besked ind i det.

Anne

Jeg kan ikke huske nogen skrev det, men selv hvis en gjorde, så betyder det jo ikke at vi alle mener det.

Robert

he he Anne det jo derfor jeg bruger ordrene nogen af jer. jeg kan ikke følge med når så mange kaster sig over mig og kan ikke huske navne på alle når jeg skriver. så siger jo nogen på den måde hentyder jeg til dem som tænker det og til den eller dem som har skrevet det. har prøvet altid at sige nogen og sige at jeg ikke mener alle så man var klar over jeg kun hentyder til dem som er efter mig. En del af jer har været rolige nok men stadig hopped med på vognen og gået ud fra han kun kom ud 2 timer hverdag fordi en begynde at sige sådan. de første 2 til 3 dage har det ikke været meget mere end 2 til 3 timer. altså hvis nogen hader mig for det. er der ikke så meget at stille op. men det har han altså haft det fint med. og det er altså kun nogen få dage. og han bed mig jo allerede første gange han kom ud og det gjord han ikke før. så det kan altså ikke bare være fordi han ikke kom meget ud. :)

Anne

Du kan jo ikke vide hvad vi tænker, men jeg kan kun sige at jeg står ved hvad jeg har skrevet, og at jeg har skrevet ud fra hvad du skrev, ikke efter hvad andre skrev.

Robert

Nej kan ikke vide hvad i tænker. men kan jo læse hvad der står og der står jo at jeg ikke behandler ham rigtig en del steder. i mine øjne så det altså ikke godt ud. og når nogen skriver jeg har ham som fanger i en fangelejer, så kan man altså godt være ret sikker at det ikke betyder man syntes det er godt eller bare en smule dårligt. :) ja men ud fra hvad jeg har skrevt. hvor har jeg skrevet at jeg normalt kun har ham ude en halv  til 2 timer. jeg har skrevet omkring 2 timer her de første par dage ja. men de første par dage betyder ikke hver dag gør det? :) hvis det også bare var de her 5 dage i snakkede om så er jeg ret så lige glad med om i mener jeg er ond. For han kom ud og det er kun 5 dage. faktisk kun 4 for i dag var han meget ude i lejligheden. i morgen begynder jeg at gå udenfor med ham igen. Og Anne jeg kan ikke huske alt du lige skrev. men lige nu er du heller ikke en af dem jeg virkelig er blevet sur på. dog irriteret på alle som som begynde at være efter mig personligt som har været de fleste af jer. for i skriver ikke hvad i syntes i bruger meget ordret du og gætter på jeg ikke giver ham nok opmærksomhed.   

Katrine

#69
Jeg kan kun snakker for mig selv, jeg "hopper ikke med på vognen", men fakta er når man læse hvad du skriver og hvad folk svare, du ændre hele tiden hvad du skrive, han er længere og længere tid ude, du modsiger dig selv konstant.

Kender dig ikke, har aldrig været hjemme ved dig, så kan kun bedømme på hvad du skriver, og prøv lige at læse dine indlæg igennem og forstil dig hvordan man læser det når man ikke kender dig. Derfor reagere folk som de gør, synes ikke at du skal ændre dine svar, men lytte til hvad folk skriver og så bare ændre det så han er mere ude, sket er sket og kan ikke ændres, men så kan man da lære af sine fejl.
Ildere: Loppen & Bamse

Malene

#70
Det var mig der skrev at jeg synes det grænser sig til dyrplageri, efter du skrev at du kun havde ham ude 2 timer om dagen i de 5 dage (over PM). Det står jeg ved.

Tilføjelse: Undskyld. Det her kan godt misforstås. Det var ikke kun pga. de 5 dage, men også hans udetid normalt.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Robert

Jeg kan virkelig ikke se hvor jeg ændre noget. Jeg ændre ikke svar men giver bare flere detaljer fordi det jo åbenbart var den eneste måde jeg kunne stoppe folk i at gør mig til en eller anden dyreplager. Hvor ændre jeg det jeg siger. At jeg går tur i 2 timer betyder ikke at han så ikke er ude her hjemme. Så fordi jeg ikke skrev det satte nogen jo bare den manglene brik ind også selv om det ikke var den rigtige. Jeg skrev mindre end normalt og det kan jo være hvad som helst. Ordet lidt har ikke et tal. Lidt   Var så et sted mellem 2 og 3 timer. Nok nærmer 2 men normalt har jeg så skrevet. Ja i kan kalde mug dyre plager for de ..... 5 dage. Lige meget hvad så kom han stadig nok ud til at ikke bed i trammer. Hvad er 5 dage ud af 3000 dage nu går jeg bare ud fra det de ca. Mindst lever. Det er jo godt nogen er så hellig. Men det der er jo også et forsøg på at give mig dårlig samvitighed. Så hvorfor skulle jeg så ikke vise at Buster altså har det lige så godt som mange af jeres ved at sige at han normalt kommer ud gå tur ca. 2 timer om dagen. Resten har jeg skrevet og jeg gentager det ikke flere gange. Jeg har aldrig uddybet noget. Og nu gør jeg det så for at nogen kan se at jeg altså ikke behandler ham dårligt. Ikke at give nok detaljer er ikke det samme som at ændre på det man siger. At sige han kommer ud kun 2 timer om dagen hele hans liv. For så at sige 4 timer. Det er at ændre på historien. Jeg har sagt 4 til 6 timer for det vil ikke altid lige blive 6 timer. Men han har en del at aktiver sig selv med i buret. Nej det er ikke det samme som når han er ude dog giver det ham stadig noget at lave når han vågner op nogen gange. Der jo virkelig fedt nogen har store haver som de kan lave ude gård i eller har en lejlighed som er stor nok til at give dem deres eget værelse. Eller kunne lukke af for en masse rum så man er sikret der ikke sker noget. Men det både mug og Buster som Boer i en lille lejlighed og lige meget hvordan i vender og drejer så er 4 til 6 timer ikke dyreplagerig. Men hvis man er overfølsom og tænker hvis det var mig så forstår jeg godt reagtionen. Men den ser ikke verden som vi ser den. Dyr kan bedre acceptere at leve i bur end vi kan. Så længe de gir dækket deres behov. 

Namilla

Jeg har kopieret dine egne udsagn tidligere... der står bla. at han tit laver upsere og ikke er renlig, og derfor ville du ikke have ham ude i lejligheden, men så gik du tur med ham i stedet... Jeg går ikke ud fra, at han er blevet renlig af at blive kastereret, så hvordan vil du ellers have, at vi skal tolke det? Du siger først en ting, og når andre så påpeger at det ikke er godt nok, så bliver du sur, og siger at vi andre ikke forstår dig, og at du i virkeligheden mente noget helt andet...hvordan synes du det virker? Vi kender dig ikke, vi kan ikke se ansigtsudtryk og mimik gennem computerskærmen, så vi kan KUN tage udgangspunkt i, hvad du skriver... Måske skal du begynde at læse dine indlæg igennem, inden du poster dem, for jeg synes hele tiden du mener vi misforstår dig.
Du siger i øvrigt, at du ikke virker bedrevidende. Det er altså ikke rigtig. Du mener ikke, at vi andre, som har mere erfaring, har mere ret, end du, som har haft ilder i 2 mdr... Du nægter at lytte på, at der faktisk er noget der hedder "dyrets tarv" og mener at du selv kan fastslå om det du gør er godt nok. Du sammenligner hold af ildere, med hold af vilde dyr i zoologiske haver, og siger at din ilder har det bedre, end mange andre ildere... det er altså det der kaldes bedrevidende. Når man er ny på et forum, og man stiller spørgsmål, så klær det en, at lytte til de svar man så får!... at folk ser rødt, hver gang du skriver, er jo fordi du ikke hører efter. Du er ikke glad for de svar du får, og så går du i forsvarsposition og sviner folk til og taler nedladende...det klær dig altså ikke!

Robert

Jeg må være idiot for hele tiden at svare. Er du sikker på at jeg brugte sætningen fordi han ikke er renlig og ikke at det er fordi han marker overalt. Og derfor er han også blevet kastrert. Nu når alt det er gjord. Jeg skrev også i det andet forum at det kun var køkkenet og badværelset. Han løb i for der kunne jeg nemt tørre op efter ham når han markere. I vil forsøge at få mig ned i flere dage så længe jeg svare, har jeg ret? Der er mange ting jeg langsomt prøver at rydder rundt i så Buster kan komme mere ud. Jeg har brugt meget tid specielt for han kunne komme mere ud og jeg kunne bruge mere tid. Det er min første ilder jeg skal lige vende mig til det hele. Og starten læste jeg meget hvad i skrev og lyttede. Men jeg kan ikke lide den måde i behandler folk der ønsker sin ildere godt. Og derfor gider jeg ikke lytte mere. En bog er fredliger at læse end at høre på jet vrøvle der ud af. Noget af det er godt og  andet er noget være vås. Jeg er ikke den første til at føle mig angrebet og bliver ikke den sidste så det kan ikke kun være mig der er problemmet. Men tak for alt men nu har jeg indset at spørge om noget her inde er simpelhen ikke det værd. Og håber jeg er klog nok til at lade det her være det sidste emne jeg vil skabe.

Charlotte

Jeg har ikke været på et par dage så jeg starter lige fra sidst jeg var.

For det første så tror jeg nok mine ildere er en del gladere end din selvom din kommer ud på gåtur. Mine kender kun lejligheden men de har til gengæld hinanden at lege med. Alle der har haft mere end 1 ilder, ved hvor meget de NYDER hinanden/at lege med hinanden/at sove sammen/spise sammen osv. Derudover har mine ikke kun en lille gang og toilet at løbe på. Jeg kan ikke huske hvor få kvadratmeter du sagde at din lejlighed var på, men såvidt jeg husker var det ikke meget og så må det godt nok være meget meget få kvadratmeter stakkels Buster har at rende frit på.

Jeg forsøger ikke at sætte dig i et dårligt lys. Det klarer du så udemærket selv.

Og ja jeg lytter til andres mening. I forgårs prøvede jeg at sætte min virile han sammen med en kasteret han fordi andre havde en anden erfaring med virile hanner end mig. Det gik godt... i 2 minutter! Så begyndte de at slås fordi min virile han ville bide sig fast i nakken på min kastrerede. Præcis som jeg jo havde forudset. Så jeg holder stadig fast i min mening om at lade en viril han møde en hvalp. Specielt fordi du har fortalt at Buster blev solgt fra hans sidste ejer fordi han ikke kunne sammen med hendes ilder. Det "glemte" du bare at fortælle hende i den pågældende tråd.

Ja jeg synes seriøst du skal give ham væk. Du vil ikke have at han markerer på dit værelse men hvem siger at han stopper nu han er blevet kastreret? Du kan risikerer at han er blevet så gammel at det nu er blevet en del af hans personlighed og at han derfor ikke stopper fordi hans kugler er væk. Da vi snakkede sammen privat ville du heller ikke ildersikre dit værelse og ville bla ikke fjerne noget værktøj som du sagde du havde under sengen. Du lavede ligefrem grin med mit råd om at du var NØDT til at ildersikre det hele, fordi du mente at det ikke kunne være rigtigt at alt skulle laves om bare fordi du havde købt et dyr. Du ville købe et hegn og give ham de få kvadratmeter han kunne løbe på som hans udetid. Nu bliver du ved med at han har et stort bur og det er godt nok. Du forstår tydevis ikke at hans både skal stimuleres fysisk og psykisk. Pga alt det du fortalte dengang og de ting du har skrevet herinde og på det andet forum (og som du hele tiden laver om og opfordrer folk til at lyve), så kan jeg ikke lide dig. Normalt er jeg faktisk en af de få der hjælper folk hvis de bliver angrebet på forummerne. Men at folk "angriber" dig, det forstår jeg fuldt ud! Og jeg forstår ikke at der ikke er flere der opfordrer dig til at lade stakkels Buster få et andet hjem. For det ville han tydeligvis have bedst af.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!