Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

En kælegris?

Startet af Julbert, 30. Juli 2010, kl. 12:46

Julbert

Hej.. Jeg sad og tænkte på, om Jeres små basser er til kæl og nussen?
Jeg ville sådan ønske mine to piger var og at de opsøgte én lidt mere, hvilket jeg også følte de gjorde lidt mere i vinters, men nu er jeg åbenbart ikke go' nok mere   :'( Snøft... (kun hvis man har mad af en eller anden slags, hehe..)
Vil de sove, ja så finder de et sted i lejligheden at sove, hvor imod i vinters, der kom de ind imellem op til én i sofaen eller tog man dem op, så kunne de finde på at falde i søvn hos os... nu er vi da bare ligemeget, som om de slet ikke har tid og nogen gange gider være hos én  :S
Ved godt ildere måske ikke altid er lige sociale på samme måde som hund og kat, og kommer måske også an på deres opvækst osv, men nu fik jeg de to mens de begge var ca. 1 år, og hvad de i den tid har oplevet, hvor de ar været og hvem der har haft dem indtil da, vides ikke.
Kan jeg måske håbe på, at de måske lidt mere kælen som alderen banker på? :)

Barky

Det kan gå over og det kan blive.. Intet er sikkert med ildere. *G*

Hvis du gerne vil have at de kommer mere til dig - så må du forsøge at gøre det lidt mere attraktivt at komme til dig, også uopfordret..

Tag dem mens de sover og flyt dem over i dit skød. Giv olie og godbidder og kæl og nus og søde ord med på vejen når du har dem oppe.
Hvis du gør det - så er resten op til dyrene. Og så må du acceptere at de gør som de vil i sidste ende. ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Julbert

Ork som jeg snakker med dem, haha.. min kæreste kigger nogen gange på mig som om jeg er dum  :P
Men jo, jeg flytter dem indimellem over til mig når de sover, de får olie, godbidder, jeg sidder nede på gulvet og leger med dem og generelt snakker til dem hver gang de er i nærhenden af mig og også når vi går forbi hinanden i lejligheden, så får de da lige et par ord med på vejen og ellers tager jeg dem jo bare op for at vise jeg gerne vil dem...
Meeen, som du skriver, de bestemmer jo selv og det skal de jo også, så jeg må nok bare vente og se :)

Det var også bare for at høre hvordan jeres små var og om der også havde været forskel på vinter og sommer og ellers hvis i lige havde nogle fif, men det lyder som om jeg har fat i mange af fiduserne til at få dem til at komme, så må jeg jo se om det giver pote på et tidspunkt :)

mette11

Jeg har en ilder som virkelig selv komme op og lægger sig hos os og putter...det er Mallow og hun har faktisk gjort det siden vi fik hende! Hun er enormt social overfor sine mennesker og kommer helt af sig selv op til os tit...hun elsker at putte hos Jonas og er fuldkommen ligeglad med om han har tid til at kæle eller ej!! Hvis Mallow skal putte hos Jonas, så skubber hun alt han sidder med væk og smider sig hos ham og så har han værs´go at ae hende!!!
Sigi og Albert kan man godt tage op og putte når de sover. En sjælden gang falder Sigi i søvn hos os, men det er ikke helt frivililgt at det sker...
Marius skal IKKE sove hos mennesker!!! De nusser jo på en!!! AD siger han til det... :P

Malene

Jeg gør ikke noget specielt for at få mine til at putte mere. Jeg nyder dem bare som de er og respekterer hvis de ikke gider :D Og faktisk synes jeg at en af de dejlige ting ved ildere er, at de netop ikke lige er puttedyr. Der er så meget gang i dem, og det kan man da kun elske!

Min (nu afdøde) Ichabod gad absolut ikke ligge stille og putte. Han var mere til sjov og ballade og ville hellere putte med hans ildervenner. Men nogle gange om natten, kunne han dog godt finde på at snige sig op og ligge sig på min mave. Som om han ikke ville have at jeg opdagede at han faktisk gerne ville putte lidt :fnis:

Cerulean er kun lidt over et år gammel, og han er faktisk mere kælen end Ichabod. Det er stadig ret begrænset hvor meget han gider, men han vil næsten altid gerne nusses lidt og en sjælden gang, kommer han hen og vil putte. Men han kan bedre lide at ligge lige ved siden af mig, end oven på mig.

Hector er en værre puttegris. Han kan godt finde på at komme flere gange om dagen for at ville sove hos mig, og vi ligger næsten altid i et par timer om aftenen/natten sammen. Sjovt nok er han den eneste af dem, som jeg ikke har haft fra hvalp. Han var 6 måneder.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Mustela

Jeg gør egentlig heller ikk noget specielt for at få dem til at putte. Ok -Kulle tager jeg tit med i seng om aftenen, men han NYDER at ligge på min mave og putte.
Han kravler også selv op på skødet, når han er træt, eller bare vil hygge lidt... Han er en KÆLEGRIS.
Mustela, Russia, Kalosa og en sjældent gang i mellem også Holger, kommer selv og slår røven i sædet, når de vil nusse.
Furo hader at blive nusset, han vil hellere sove med sine ildervenner, og ligger jeg mig sammen med ham, vender han røven til eller smutter, så snart han opdager det.

Så det er meget individuelt fra ilder til ilder.... Og som Julia skriver, så kan det også ændre sig med tiden...

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Julbert

^^ Jo jo, man skal da respektere dem og deres ønsker, det vil jeg da også mene jeg gør og elsker også der er gang i ildere, det bliver man vel nærmest nødt til for at have dem, men jeg elsker også at sidde og hygge med dem uden de pisker rundt med 110 km i timen - har nydt det rigtig meget de få gange det er sket. Om det så er rigtigt eller ej, så tager jeg det lidt som om de er trygge ved mig og acceptere mig.. men det er muligt det bare er mig der tænker sådan og pigerne egentlig er ligeglade med hvem de sover hos :)
Der skal bare ikke være tvivl om hvor meget jeg elsker de to tøser - de betyder alt for mig, men det betyder vel ikke man godt kan være lidt misundelig på at der er nogen der gerne vil nusses og putte hos én :)

Mustela

#7
Jeg tror det er de færreste ildere der har tid til nus hver dag, ellers i hvartfald selv opsøger det. Her har jeg som sagt kun 1 ud af 6, der gider putte/nusse hver dag..
Og efter Mustela er blevet ældere opsøger hun det også mere. Så prøv at tage dem op til dig evt. på skødet, når de sover. Så gider de måske sove videre hos dig?

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Anne

Joa var en rigtig kælegris som lille. Hun er stadig den der kommer og vil nusse mest. Hvalpene har ikke tid, og My har altid haft en anden måde at være social på. Jeg nusser dem gerne når de lige vågner, det kan de alle sammen godt lide, så ligger de og kører sig selv op af min hånd og nyder de i fulde drag :D

Julbert

Citat fra: Mustela Dato 30. Juli 2010, kl. 17:18
Jeg tror det er de færreste ildere der har tid til nus hver dag, ellers i hvartfald selv opsøger det. Her har jeg som sagt kun 1 ud af 6, der gider putte/nusse hver dag..
Og efter Mustela er blevet ældere opsøger hun det også mere. Så prøv at tage dem op til dig evt. på skødet, når de sover. Så gider de måske sove videre hos dig?

Har indimellem prøvet at tage dem op til mig mens de sover og det er da lykkes nogen gange de sover videre, men bliver ikke ret længe.. det går jo også nok, de er jo stadige dejlige som de er, vil da slet slet ikke bytte dem for andre, meeeen... jeg bilver da lidt misundelig når jeg høre hvordan nogle af jeres ligefrem hopper op til jer og gerne lige vil have en nusse-tur eller bare putte - synes det er så hyggeligt når de gider sådan noget, bare en gang imellem :)

Jennifer

Gir dig helt ret i at det med at de gerne vil nusses er helt vildt kært og skønt..  ;)det kan jeg også savne lidt med min.. har dog kun haft hende i 2 dage.. så det er selvfølgelig stadigvæk meget nyt... i starten måtte jeg slet ikke ae hende uden at hun bed mig,.. nu må jeg godt i ny næ ae og tage hende op,.. hun slikker mig sågar en gang imellem.. det derefter bider hun stadigvæk.  :X
hun opsøger mig dog en del.. men det er ikke for kæl det er for at snuse og så nappe ...

Ved ikke helt hvad det betyder, men det er lidt sjovt hun gør det  :)
'

FerretParadise

Jeg har nok været lidt heldig i den retning, jeg elsker når mine selv komme for at putte og blive nusset af mig. De søger mig selv, nogle gange bare for at sove på mig, andre gange så gnider de sig imod min hånd, imens de ligger på skødet af mig.
Det har de altid gjort, og jeg tror at de vil blive ved med det. Det er dog ikke hver dag de alle komme, og nogle dage kan de slet ikke lade mig være, så vil de bare snusser.

Så har jeg to hvalpe, som jeg fik hjem for 10 dage siden. De kommer til mig for at lege, hvilket jo er som det skal være, men er de trætte, så kan jeg sagtens tage dem, og så falder de i søvn hos mig, og bliver liggende i lang tid. Vi både nusser og leger sammen, så de kan lære, at madmor er til begge dele, og intet af det er noget de skal føle sig tvunget til.
Jeg tror ikke på tvangsnusning, hvordan ville jeg selv ha det med det?
Ann Hillerslev.

Barky

Da jeg var barn ville min mor kramme HELE tiden - møg irriterende - men jeg kan faktisk godt lide det. Og nu vil jeg gerne kramme hende hver gang jeg ser hende. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Julbert

Nu er vi lige kommet fra "ferie" hos mine forældre, vi var tre dage, og det ser ud til tøserne nød det! De har simpelthen gravet hele min mor og fars have op, haha.. Men om aften var de begge så kvæstet, at de lagde sig til at sove på tæppet inde i stuen - jeg tog dem begge op i sofaen hos mig og de sov ved mig i en halv time eller sådan noget - ihhh... det nød jeg og blev helt glad ved de ikke gik selvom de begge vågnede et par gange :)
Så det kan da lykkes indimellem, skønt :D Måske der lige kommer et par billeder ind senere af vores lille ferie...