Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vansinne!

Startet af Starshineferrets, 31. Juli 2010, kl. 18:02

LordDoom

Mette 11 --  E helt ok at stille sig kritisk men du starter med at skrive at der ingen videnskablig doc. er på det g så skriver du at du ingen viden selv har omkring det (uddandelse) men din "kritik" er lige pludslig meget videnskablig omkring det , er derfor jeg skriver det andet indlæg eller ender det med sammeproblamatik som rygerloven og hvorfor den blev lavet f.rek. at "passiv rygning kan man dø af" hvilken der ingen doc. er på !! men som Maia skriver at alt den hjælp i ville bidrage med kun kan hjælpe med at få lavet produkter til ilder mere udbredt herhjemme. PS undskyld hvis der magler et bogstav eller to skal ha nyt tastatur  ;) ;)

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

mette11

CitatMette 11 --  E helt ok at stille sig kritisk men du starter med at skrive at der ingen videnskablig doc. er på det g så skriver du at du ingen viden selv har omkring det (uddandelse) men din "kritik" er lige pludslig meget videnskablig omkring det

Man kan da sagtens være videnskabeligt kritisk uden selv at besidde videnskaben. Det forstår jeg ikke hvorfor man ikke skulle kunne?? Jeg er netop kritisk, fordi jeg ikke selv besidder mere viden om det og derfor er nødt til at have noglet faktuel viden at forholde mig til før jeg kan tage informationerne til mig...jeg skriver ikke at jeg ingen viden har om det, men at jeg ikke har nok viden om det til at ville rådgive andre! Det er to meget forskellige ting for mig.

Jeg ville meget gerne bidrage med hjælp/viden, men jeg har ikke andet information at forholde mig til end hvad der ligger offentligt tilgængeligt på nettet og hvad der er at finde på forskellige fora.

rikki

Det är ju självklart jättebra med ett företag som förstår att illrar är köttätare och vill ha ett sådant sortiment.
MEN, det som är skrämmade och framför allt farligt är ju att hemsidan är ju gjord så att det sägs att ger man
illern de produkterna som finns på sidan så har du helt plötsligt en hel-barfad iller.
När du i själva verket efter ett tag har en iller med näringsbrist.

Om nu företaget går ut med att man ska hel-barfa så måste de ju ha in allting i sitt sortient.
Allt kött, alla tillskott osv.
Det här blir ju lika farligt som de som tror att man kan hel-barfa en iller på enbart kycklingvingar....där illern inte äter benet.

Om man nu redan kan påverka detta företaget få då det att skriva som det är. Det krävs mer för att helbarfa.
ELLER gå hela vägen och kör ett fullt sortiment. Det kan väl kanske vara svårt, inser jag, men man får ju hålla det
man lovar, eller låta bli att lova helt enkelt.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Anne

Maria: jeg synes da det er fint de vil lave noget til ildere, men alle deres produkter er af oksekød og husk nu at det ikke er ret godt i længden og at det kan gå ud over dine dyrs nyerfunktion på længere sigt. Hvis de vil gøre noget for ildere kunne det være godt med kaninblandinger, småfugleblandinger som f.eks. duer, ænder, høns mv og måske hele mus eller andre hele foderdyr! OG så selvføkgelæig med ben og brusk i endnu og med indmad endnu også. Det kunne også være godt om de forhandlede taurinpulver, da ildere har behov for taurin og det gradvist nedbrydes på frost, så man kunne tilsætte det til de blandinger der har været frosset.

Du må gerne kopiere dette og sende til biohund. Hvis de virkelig gerne vil lave noget til ildere så synes jeg det er mega positivt, men som det ser ud nu så¨kan jeg ikke finde nogle produkter på deres hjemmeside der er godt at give mere end en sjælden gang imellem.

Du skal jo også passe på dine egne dyr og huske det med at oksekød ikke skal være hver dag i en længere periode.

Dark Crystal

Hvad ville du så anbefale i stedet som sundt kød??

mette11

CitatHvad ville du så anbefale i stedet som sundt kød??

CitatHvis de vil gøre noget for ildere kunne det være godt med kaninblandinger, småfugleblandinger som f.eks. duer, ænder, høns mv og måske hele mus eller andre hele foderdyr

Jeg ville også være meget interesseret i de varianter som Anne skriver...man kan få kanin og and (måske også mere) i dansk barf center, men af en eller anden årsag gider mine dyr ikke spise deres produkter (uanset hvilke! - dumme dyr!) :(

Mustela

Citat fra: mette11 Dato  5. August 2010, kl. 11:40
CitatHvad ville du så anbefale i stedet som sundt kød??

CitatHvis de vil gøre noget for ildere kunne det være godt med kaninblandinger, småfugleblandinger som f.eks. duer, ænder, høns mv og måske hele mus eller andre hele foderdyr

Jeg ville også være meget interesseret i de varianter som Anne skriver...man kan få kanin og and (måske også mere) i dansk barf center, men af en eller anden årsag gider mine dyr ikke spise deres produkter (uanset hvilke! - dumme dyr!) :(

Mine dyr gider heller ikk spise kød fra dansk barfcenter og rigtig hundemad. Det har også en speciel lugt...

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

FerretParadise

Mine gider slet ikke æde noget der er hakket, så jeg søger efter kanin, and, duer osv, som ikke er hakket.
Ann Hillerslev.

cibatuchsi

Citat fra: FerretParadise Dato  5. August 2010, kl. 12:53
Mine gider slet ikke æde noget der er hakket, så jeg søger efter kanin, and, duer osv, som ikke er hakket.
du må ud og begynde at date en jager ;)   

FerretParadise

Citat fra: cibatuchsi Dato  5. August 2010, kl. 12:56
Citat fra: FerretParadise Dato  5. August 2010, kl. 12:53
Mine gider slet ikke æde noget der er hakket, så jeg søger efter kanin, and, duer osv, som ikke er hakket.
du må ud og begynde at date en jager ;)   

Sikke da en strålende ide, og sådan en som var i tv i formiddags, der reddede hunde.
Ann Hillerslev.

cibatuchsi

Citat fra: FerretParadise Dato  5. August 2010, kl. 13:05
Citat fra: cibatuchsi Dato  5. August 2010, kl. 12:56
Citat fra: FerretParadise Dato  5. August 2010, kl. 12:53
Mine gider slet ikke æde noget der er hakket, så jeg søger efter kanin, and, duer osv, som ikke er hakket.
du må ud og begynde at date en jager ;)   

Sikke da en strålende ide, og sådan en som var i tv i formiddags, der reddede hunde.
åhhh ja. blev ski helt forelsket. eller tæt på i hvert fald ;)

Anne

Maria: som jeg skriver. Kanin, and, høns, duer (andre småfugle som fasan og agerhøne vilel også være super), hele foderdyr som mus og andre små gnavere. Okse er altså ikke optimalt.

Mustela

Citat fra: FerretParadise Dato  5. August 2010, kl. 12:53
Mine gider slet ikke æde noget der er hakket, så jeg søger efter kanin, and, duer osv, som ikke er hakket.

Forskellige forhandlere af vildt: http://www.baeredygtigjagt.dk/234/

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Stephanie

Citat fra: Mustela Dato  5. August 2010, kl. 13:23
Citat fra: FerretParadise Dato  5. August 2010, kl. 12:53
Mine gider slet ikke æde noget der er hakket, så jeg søger efter kanin, and, duer osv, som ikke er hakket.

Forskellige forhandlere af vildt: http://www.baeredygtigjagt.dk/234/

http://www.raevhede-naturprodukter.dk/ den her har da godt nok en del vildt  :o

Gad vide hvad mine ildere ville sige til at spise Zebra   :)

Anne

Citat fra: FerretParadise Dato  5. August 2010, kl. 12:53
Mine gider slet ikke æde noget der er hakket, så jeg søger efter kanin, and, duer osv, som ikke er hakket.

Mht kaniner så er der folk der opdrætter slagtekaniner. Jeg får indmad fra sådan et sted, eller gjorde, for nu arbejder hessel jo ikke med ham mere. jeg håber dog at jeg stadig kan få derfra.

And kan man købe i supermarkeder og hos slagteren og duer kan man være heldig at finde f.eks. i rema 1000. Jeg køber tit hele foderdyr til mine i supermarkederne og skærer det selv i mindre stykker og fryser, for nogel af de ting jeg gerne vil have er simplethen umulige at finde ellers.

Mine er dog fuldstændigt ligeglade med hvordan kødet ser ud, hakket eller ej, bare det er kød.