Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hils på Pedersenn og Findus

Startet af Fuske, 4. August 2010, kl. 15:14

Fuske

vores nye han og hun mus og grundlag for en lille lækkerbidsken til Quark med tiden :)

lige pt går de i en transportbox, men når natalmusen i aften er aflivet kommer de i et fint stor hamsterbur hvor de kan llege og gemme sig.

med tiden skal Findus gå  ind for  flerkoneri da jeg vil have en hunmus mere så jeg  ikke driver rov på  Pedersen for selvom afkom bruges  som fodder så  ermusene skam også til kæl og kommer til at  gøre lykke hos  mine sønner. denn lille er allerede total pjattet meed dem

med tiden er tanken at køre to bure: et med  rrene  hunner og et med en han og to  tre hunner så produktionen af madkan holdes oppemen hunnerne  kan få hvileperioder. skulle der komme for mange mus til en ilder kan jeg jo slå dem op som salg. Jeg vil hellere producere for  mange mus med  for mange hunner og så  de kan få  hvileperioder  mellem fødslerne end jeg vil køre rovdrift og fornedre mig uværdig opførsel overfor levende væsener


så sig  pænt hej her er vidunderne:









Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Eliza

Man kan nu aldrig få for mange mus vil jeg mene  :lol:
De kan jo komme i fryseren, men ellers er der nok mange der gerne vil købe nogle mus  ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Fuske

Citat fra: Eliza Dato  5. August 2010, kl. 14:04
Man kan nu aldrig få for mange mus vil jeg mene  :lol:
De kan jo komme i fryseren, men ellers er der nok mange der gerne vil købe nogle mus  ;)

lige præcis og jeg har en slangeejer der gerne vil overtage evt overskydende afkom hehe
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Namilla

husk at give dem en god del protein i kosten, når de skal avles på... det er der (desværre) mange der glemmer, da de tror at mus er rene vegetarer...

Amazing Ferret

Ja det er vigtigt de får masser af protein ellers æder de ungerne

Mine mus lever hovedsaligt af ilderfoder - men får også frugt og grønt

Kristine

Det lyder egentligt som en sk*de god idé at købe mus og avle selv :) Har faktisk haft ørkenrotter før, så har haft bure.. men dem har min far desværre smidt ud da jeg flyttede hjemme fra.. øv.. (Han kunne i det mindste lige have spurgt mig eller I DET MINDSTE have solgt dem) Havde store og små bure og terrarier osv... når.. det er heller ikke pointen!!! :P Hehe

Ellers er et lille bur vel heller ikke så dyrt? og de er vel heller ikke så dyre at have?

Men skal man så bruge almindelig små mus, eller rotter.. eller kan man godt bruge ørkenrotter?
For synes det lyder som en god idé jeg måske selv skulle prøve i stedet for at købe mus for 50kr.. da jeg synes det er ret dyrt..

Og kan de godt spise ilder foder? det kunne egentligt også være meget hyggeligt at have nogle små kælemus.. hehe

Og når ja.. Velkommen til Pedersenn og Findus :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

NannaMB

De er da skønne.

Gid jeg ikke havde en mor der var pisse bange for dem. Og oven i det mener kæresten de er klamme.

Så hvis jeg anskaffede mig sådan nogle små skønne sataner så fik jeg aldrig besøg mere hæm dilema jeps hehe. ;)

Fuske

jeps godkost, d vitamin og folinsyre så har man gode mus, samt mulighed for hvileperioder mellem kuld så hunmusen ikke bare bliver en fødemaskine derfor to bure et med en han og et udenog JA de er pisse søde! selvom pedersen som pensionist ender som ilderføde... men sådan er naturens gang og har man sagt a må man også være bøddel ;)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Kristine

Kan man bruge alle slags mus, som eksempel ørkenrotter også?
Eller skal det være nogle specielle mus, eller er det fuldstændig ligemeget? Hehe :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Fuske

Citat fra: Kristine Dato  6. August 2010, kl. 23:23
Kan man bruge alle slags mus, som eksempel ørkenrotter også?
Eller skal det være nogle specielle mus, eller er det fuldstændig ligemeget? Hehe :)

fuldstændig lige meget

nogle sværger til natal mus som foderdyrfordi de ikke lugter lige så meget som andre gnavere, men jeg kan simpelthen ikke med deres skyhed og deres hoppen jeg bliver sgu forskrækket. Men Gerbils er også en fin fødekilde så hvis du kan holde deres stampen ud så er de lige så gose som mus (har jeg læst)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Kristine

Så jeg kunne eventuelt godt købe 2 bure og 1 han ørkenrotte og 2-3 hun ørkenrotter? og bruge deres afkom som foder?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Malene

Man kan sagtens avle både rotter og ørkenrotter til foder (de er dog ikke mus nogle af dem :fnis:). Men som "grundfoderavl" vil jeg anbefale alm. mus eller natalmus (hvis man ikke er bange for at blive bidt).
Jeg har selv avlet rotter til foder, men det var kun til snacks, fordi jeg ikke kunne aflive dem når de var store nok til at være ordentligt foder og ilderne ikke gad spise dem når de var for store. Dét var for dyrt i både plads og foder. Men hvis ilderne gider spise voksne rotter og man selv kan aflive dem, så er det også et fint foderdyr!
Ørkenrotter er ikke så produktive som mus, natalmus og rotter, men de har jo andre fordele.

Og tillykke dine nye foderavlsmus, Fuske. De ser fine ud :D
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Kristine

Så de er kun til snacks?
Andre fordele så som hvad? :P

Hmm.. Så må det blive nogle andre mus.. Helst nogen jeg kan få i en lokal dyrehandler :) Hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Fuske

hahaha ot mit i mit billede kan man så se den fiiiine flensted kasse som lige hurtigt blev elektronik opbevaring  :lol:

den står  altså normalt ikke i min stue ;)

malene derfindes en linie af natal mus i dk som ikke er så slemme bidere. det er dem jeg har en af, men fui jeg kan simpelthen ikke med deres hopperi så har fået lovning på en aflivning nu her
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Fuske

Citat fra: Kristine Dato  6. August 2010, kl. 23:58
Så de er kun til snacks?
Andre fordele så som hvad? :P

Hmm.. Så må det blive nogle andre mus.. Helst nogen jeg kan få i en lokal dyrehandler :) Hehe

mine er købt i plantorama til 15 kr pr stk. laf være med at købe i petwold de skruerpriserne op for at undgå foderdyr.dehavde rotter sidst jeg var inde..til 125 kr pr stk...fedt når man kan få en kælerotte med stamtavle for 150 kr
Båt båt fra Janni og Quark og Frida