Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Bider når jeg tar hende op

Startet af Snilder, 8. August 2010, kl. 14:41

Snilder

Jeg har lidt problemer med Valeri når jeg skal ta hende op.

Vi har haft hende i to uger nu (hun er 18 uger), og hun bider ikke så meget mere, som hun gjorde i starten - men det skyldes til dels, at jeg ikke har haft fingrene ned ved hende de sidste 5 dage - med mindre jeg har haft godbider eller fiskeolie til at distrahere hende med. Har jeg det, kan jeg både tage hende op, ae hende osv. så jeg tror ikke der går længe før jeg kan uden.

Mit problem opstår, når jeg skal tage hende op, hvis hun fx bider i strømper eller ben på min mand eller piger (mig bider hun ikke der - eller hun giver i hvert fald slip så snart jeg siger NEJ). Efter at hun har bidt mig så mange gange - er jeg faktisk blevet lidt nervøs og det mærker hun jo med det samme - især når hun ved, at jeg vil skælde ud - så jeg kan ikke få fat på hende og holde hende - så jeg kan sige NEJ osv. Jeg har forsøgt, men hun vrider sig bare om og bider i min finger, og så giver hun altså ikke slip - hverken NEJ eller AHAH (og råben og skrigen) hjælper - KUN hvis vi hiver hende i nakkeskindet giver hun slip - ellers bider hun bare hårdere og hårdere.

Den måde jeg holder hende på, er hvad jeg mener at huske Mette (som jeg købte hos) viste mig - pegefinger om halsen - benene mellem pege og langefinger - håber I forstår - og det er her hun kan vride hovedet ned og få fat på pegefingeren - hm....

Er der mon nogen der kan forklare hvad jeg skal gøre? (for jeg kan jo netop ikke bruge godbider i det her tilfælde)
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

NannaMB

Det virker ikke som om hun er ondskabsfuld. Desværre er ildere i den alder let til at bide.

Du skal vise hvem der bestemmer, det er det vigtigste, det har ikke noget med at gøre hvordan du holder hende.
Hun er bare stædig lyder det som.

Namilla

Og så er det super vigtigt, at det ikke er dig der straffer, når hun bider din mand eller børn. Det er en kamp de bliver nødt til at tage med hende... For hun vil simpelthen ikke forstå, hvorfor du straffer hende, når det ikke er dig hun har bidt...

Snilder

Citat fra: Namilla Dato  9. August 2010, kl. 10:55
Og så er det super vigtigt, at det ikke er dig der straffer, når hun bider din mand eller børn. Det er en kamp de bliver nødt til at tage med hende... For hun vil simpelthen ikke forstå, hvorfor du straffer hende, når det ikke er dig hun har bidt...

Tak for rådet Namilla - jeg vil forsøge at lade være med at blande mig
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

AlisVolatPropiis

Man må bare blive ved :) sådan er hvalpe desværre....små banditter :) det falder dog heldigvis til ro...men det kan sagtens være lidt af en kamp at have ilder :)

KittAnderson

åh valeri den lille bandit :p

Jeg ville prøve med skammekassen. Den tror jeg ville hjælpe på den lille ballademager.
Så bare lad hende sidde i en kedelig kasse i nogle minutter. Det virker som lang tid for hende, når hun ikke kan anden end at kede sig :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

KittAnderson

Fik vist formuleret mig lidt kort.
Når hun bider jer, og i tager hende i nakken. Hvis hun så bider igen når i prøver at sætte hende ned igen. Så put hende konsekvens i skammekassen, som f.eks. kunne være en papkasse eller noget i den stil. Lad hende sidde der i nogle minutter, og luk hende derefter ud. Så vil hun opfatte det som straf, og vil efter nogen tid (Forhåbentlig) stoppe med at bide. :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

jeg ville bare vælge at sige AHAH første gnag hun bider, og så sættehende i kassen hvis hun gør det igen (stadig med ahah).

Bider hun hårdt eller er det bare markering?

Snilder

Citat fra: Anne Dato  9. August 2010, kl. 15:38
jeg ville bare vælge at sige AHAH første gnag hun bider, og så sættehende i kassen hvis hun gør det igen (stadig med ahah).

Bider hun hårdt eller er det bare markering?

når hun bider - bider hun så hårdt at der går hul, og nogle gange endnu hårdere - så man næsten kan høre det siger knas i fingeren - men det er kun hvis vi skælder ud.

problemet med skammekassen er, at jeg jo ikke kan løfte hende (tage hende) uden at hun går amok - og derfor heller ikke kan sætte hende i skammekassen. I stedet råber jeg NEJ og Puhh til hende uden at ha fysisk kontakt. Jeg tror faktisk hun forstår det - hun bakker i hvert fald og går ind under stolen eller sofaen.

Vil lige sige, at hun er mega dejlig og sjov - og vil rigtig gerne hen til os for at lege - hun elsker når vi holder tæpper osv. som hun kan hoppe op i og gemme sig under. Hun leger helt klart også gemmeleg med os - farer ind under ting og kravler langsomt ud, indtil vi siger heiii - så løber hun og finder nyt gemmested. Det virker som om hun trives, bruger bakken både i bur og udenfor buret (kun engang imellem sker der fejl), spiser og drikker meget - og vokser helt vildt hurtigt. Så jeg er ikke i tvivl om, at vi nok skal få en endnu mere fantastisk ilder, når hun altså stopper bidningen.
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

Stubba

det lyder ligesom min hvalp. sådan er han overfor min kæreste. der er ikke andet for, end at prøve at tage hende i nakken alligevel (hvis det er den måde du ønsker at irettesætte på) .. Men ja, de sataner kan sgu bide hårdt.

Har i prøvet at rose hende, når hun IKKE bider? :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

KittAnderson

Prøv også med masser af olie, og ros. Olie mens hun sidder ved jer. Så er hun mere interesseret i det end i at bide :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

Citat fra: Snilder Dato  9. August 2010, kl. 16:12
Citat fra: Anne Dato  9. August 2010, kl. 15:38
jeg ville bare vælge at sige AHAH første gnag hun bider, og så sættehende i kassen hvis hun gør det igen (stadig med ahah).

Bider hun hårdt eller er det bare markering?

når hun bider - bider hun så hårdt at der går hul, og nogle gange endnu hårdere - så man næsten kan høre det siger knas i fingeren - men det er kun hvis vi skælder ud.

problemet med skammekassen er, at jeg jo ikke kan løfte hende (tage hende) uden at hun går amok - og derfor heller ikke kan sætte hende i skammekassen. I stedet råber jeg NEJ og Puhh til hende uden at ha fysisk kontakt. Jeg tror faktisk hun forstår det - hun bakker i hvert fald og går ind under stolen eller sofaen.

Vil lige sige, at hun er mega dejlig og sjov - og vil rigtig gerne hen til os for at lege - hun elsker når vi holder tæpper osv. som hun kan hoppe op i og gemme sig under. Hun leger helt klart også gemmeleg med os - farer ind under ting og kravler langsomt ud, indtil vi siger heiii - så løber hun og finder nyt gemmested. Det virker som om hun trives, bruger bakken både i bur og udenfor buret (kun engang imellem sker der fejl), spiser og drikker meget - og vokser helt vildt hurtigt. Så jeg er ikke i tvivl om, at vi nok skal få en endnu mere fantastisk ilder, når hun altså stopper bidningen.

jeg synes i skal revurdere jeres måde at skælde ud på.

F.eks. den ene hvalp jeg har, hun er opdraget med et NEJ og så blevet pustet ui hovedet hver gang hun bed.

Med en ilder der bider hårdt og meget så vil man kun få flere konfrontationer ud af f.eks. nakketag (og måske virker, det på sigt, men det er en smertefuld procedure), og så er det måske bedr eat finde en måde der er mindre konfronterende og hvor man ikke bliver mere uvenner med ilderen. Men selvøflgelig er det meget vigtigt at i håndterer hende meget.

I kan også prøve med ne vandforstøver med en lige stråle.

Snilder

Citat fra: Stubba Dato  9. August 2010, kl. 16:46
det lyder ligesom min hvalp. sådan er han overfor min kæreste. der er ikke andet for, end at prøve at tage hende i nakken alligevel (hvis det er den måde du ønsker at irettesætte på) .. Men ja, de sataner kan sgu bide hårdt.

Har i prøvet at rose hende, når hun IKKE bider? :)

Ja vi roser hende rigtig meget når hun ikke bider - og hun får godbidder eller olie :) Jeg har intet ønske om at bruge nakketag - men vil bare gerne kunne tage hende op, uden at hun kan komme til at bide mig
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

Snilder

Citat fra: Anne Dato  9. August 2010, kl. 17:36
Citat fra: Snilder Dato  9. August 2010, kl. 16:12
Citat fra: Anne Dato  9. August 2010, kl. 15:38
jeg ville bare vælge at sige AHAH første gnag hun bider, og så sættehende i kassen hvis hun gør det igen (stadig med ahah).

Bider hun hårdt eller er det bare markering?

når hun bider - bider hun så hårdt at der går hul, og nogle gange endnu hårdere - så man næsten kan høre det siger knas i fingeren - men det er kun hvis vi skælder ud.

problemet med skammekassen er, at jeg jo ikke kan løfte hende (tage hende) uden at hun går amok - og derfor heller ikke kan sætte hende i skammekassen. I stedet råber jeg NEJ og Puhh til hende uden at ha fysisk kontakt. Jeg tror faktisk hun forstår det - hun bakker i hvert fald og går ind under stolen eller sofaen.

Vil lige sige, at hun er mega dejlig og sjov - og vil rigtig gerne hen til os for at lege - hun elsker når vi holder tæpper osv. som hun kan hoppe op i og gemme sig under. Hun leger helt klart også gemmeleg med os - farer ind under ting og kravler langsomt ud, indtil vi siger heiii - så løber hun og finder nyt gemmested. Det virker som om hun trives, bruger bakken både i bur og udenfor buret (kun engang imellem sker der fejl), spiser og drikker meget - og vokser helt vildt hurtigt. Så jeg er ikke i tvivl om, at vi nok skal få en endnu mere fantastisk ilder, når hun altså stopper bidningen.

jeg synes i skal revurdere jeres måde at skælde ud på.

F.eks. den ene hvalp jeg har, hun er opdraget med et NEJ og så blevet pustet ui hovedet hver gang hun bed.

Med en ilder der bider hårdt og meget så vil man kun få flere konfrontationer ud af f.eks. nakketag (og måske virker, det på sigt, men det er en smertefuld procedure), og så er det måske bedr eat finde en måde der er mindre konfronterende og hvor man ikke bliver mere uvenner med ilderen. Men selvøflgelig er det meget vigtigt at i håndterer hende meget.

I kan også prøve med ne vandforstøver med en lige stråle.

Synes det lyder som en måde vi kan bruge - NEJ og puste - det er faktisk det vi er begyndt på jo - sådan helt naturligt (da jeg jo netop ikke kan tage hende op endnu)
Den med vandstrålen vil jeg prøve, hvis det bliver ved.

Men er der virkelig ikke en måde at holde en ilder på, så det ikke er muligt for hende at bide?
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

Anne

den måde du fik vist af mette er nok den bedste. Du kanogså holde hende med den ene hånd og sætte den ande hånd (med håndfladen hen mod hende) langsomt hen mod hende. Bider hun ud så sig NEJ eller AHAH og pust evt på hende, tag selvfølgelig hånden væk før hun får bidt. Og så bliv ved til hun ikke bider ud mere (før eller sidne gide rhun ikke mere) og så sig dygtiig på en glad måde og sæt hende ned og giv hende en godbid.