Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Svin - kødben

Startet af Snilder, 20. August 2010, kl. 14:18

Snilder

Jeg har lige været ved slagteren for at købe et kødben til Valli, da jeg tror hun vil kunne li det. De havde desværre hverken okse eller lammeben, kun svin - sådan med brusk og ben. Er det en go ide at give hende det? - Altså er der nogen risici ved svineben som jeg bør vide?
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

Starshineferrets

stora ben, som hos svin och ko är förstora för illrar att äta. De riskerar att knäcka sina tänder på dem. Så därför bör man tänka på vad för ben man ger dom och om illenr kan tugga sig igenom dem.

Anne

knække tænder på dem ligefrem? Min erfaring er at mine bare spiser benene rene hvis de er for store, uden at forsøge at sluge selve benet.

F.eks.spiser de ikke de store knogler af kyllingelår, men gnaver dem rene i stedet.

Starshineferrets

yes, det är ganska vanligt att illrar faktiskt knäcker av tänderna på större ben. Självklart gnager de dem rena, men ja.. undertiden finns ju risken ;)
Men brosk och senor från större djur går bra att ge.

Snilder

tak for jeres svar :)
jeg valgte at give hende benet, og hun synes det var interessant i ca 10 min, hvor hun kun hev og sled i kødet - herefter gad hun ikke mere - men hun forsøgte overhovedet ikke at bide i selve benet, så jeg gir hende det nok igen lidt senere, mens jeg holder øje med hende.
Jeg er selvstændig med webshoppen: AAPlus ApS hvor jeg sælger LED belysning

Anne

Citat fra: Starshineferrets Dato 20. August 2010, kl. 14:37
yes, det är ganska vanligt att illrar faktiskt knäcker av tänderna på större ben. Självklart gnager de dem rena, men ja.. undertiden finns ju risken ;)
Men brosk och senor från större djur går bra att ge.

Ok, ingen større knogler til mine for eftertiden! Jeg er ramt af en tandforbandelse så der er ingen grund til selv at hjælpe den på vej.