Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

angora /underuld

Startet af ilderhjemmet, 28. August 2010, kl. 12:14

ilderhjemmet

Jeg ved at spørgsmålet måske er lidt dumt/pinligt eller???????

Vores Rasmus er angora, har en meget tæt pels, men er der noget om at angora ikke har underuld, eller er det bare en skrøne. Han går i udendørs vouliere og vi er meget opmærksomme på om han kan tåle at komme ud til vinter.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Starshineferrets

jadu.. bra fråga.. hittills skulle jag nästan våga påstå utav de angoror jag sett (poch den jag äger själv), att det egentligen bara har underull... i någon spännande variant. Tycker nämligen inte att deras päls liknar korthårsillerns täckhår alls, men är mer lik underull.

vad gäller vinter och så så klarar angoror det precis lika bra som en korthårs iller. Mina illrar går ute vartannat dygn, året om. i vinter var det -20 grader, och alla inklusive min angora klarade det hur bra som helst.

AnneME

http://www.ferret-universe.com/angora/index.asp

har os en angora, Diva .
det var bare et link jeg fandt, aner faktisk ikke om der står meget om det. Men en lille hjælp . men går da ud fra de godt kan :)

Shamua

Citat fra ovenstående link: The full angora ferret should NOT be mistaken for long haired ferrets or angora mixes. The true trademark of the full  angora is their notably long fur which gets to be about 2-4 inches in length with no undercoat(whole angoras have a much longer coat than those fixed), the extra fold on their nose and the little tuft of hair on the tip and/or inside their nose. Their body structure is slightly different than the american ferret, especially the shape of their face and eyes. All characteristics must be present to be classified as an full angora.

Vil det så sige at hvis en angora ikke har næsefejl, så er den ifølge "the amarican way" ikke fuldblods angora?  >:|

Ellers et rigtig spændende link :)

Vh. Marianne

Shamua

Citat fra: Starshineferrets Dato 28. August 2010, kl. 13:00
jadu.. bra fråga.. hittills skulle jag nästan våga påstå utav de angoror jag sett (poch den jag äger själv), att det egentligen bara har underull... i någon spännande variant. Tycker nämligen inte att deras päls liknar korthårsillerns täckhår alls, men är mer lik underull.

vad gäller vinter och så så klarar angoror det precis lika bra som en korthårs iller. Mina illrar går ute vartannat dygn, året om. i vinter var det -20 grader, och alla inklusive min angora klarade det hur bra som helst.

Bare lige for at forstå hvad du mener, så mener du at den pels angora har i virkeligheden er langt underuld?

For lige at fortælle hvad jeg kan se. Den pels der vokser ud på mine angora drenge ligner underuld i starten, men kommer senere til at ligne almindelig korthårs pels (bare i lang version)  >:|

Vh. Marianne

Starshineferrets

yup, en TYP av underull skule jag vilja säga, då den inte har riktigt samma kvalite som korthårsillerns täckhår har. verkar mera som att angorans päls är som en blandning utav en korthårs illerr täck hår och underulll.. fast i samma hårstrå liksom;) det är ialla fall så som jag upplever deras päls.

ilderhjemmet

tak for svar starshineferrits  :)

AnneME også tak til dig  :)
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet