Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Erfaring med at hente/transport ilderhvalp fra tyskland?

Startet af angelferret, 29. August 2010, kl. 13:36

angelferret

Hejsa jeg har kig på en 12ugers ilderhvalp fra tyskland fra www.feenwald-frettchen.de.tl hvad er jeres erfaring med det... Ville bare høre om hvordan i har gjordt det jer der har været nede i tyskland for at hente ilder...  Fordi hvis hun siger ja skal jeg jo ned og hente den og jeg har ikke prøvet at være i tyskland... Alt sådan noget med tog osv kom gerne med masser af gode råd...

Knus
Angel

FerretParadise

Først skal du sørge for, at den får lavet et EU pas, og får sin rabies vaccination.
Derefter skal der gå minimum 21 dage, før den er rejseklar.

Jeg har aldrig hentet hvalp hos Hr og Fru Hess, men det har Julia, og Trine var med hende, så de kender til rejsen dertil. ;)
Ann Hillerslev.

Shamua

Ja, som ann siger er det vigtigste at den har eu pas, og rabies + hvalpe vaccine. Og så skal der gå de 21 dage efter den har fået sin rabies vaccine. Men det tror jeg også at avlerne ved, da det ikke er første gang de sælger til udlandet.

Så ved jeg ikke om du skal have en underskrift fra avler på, at de ikke har været i naturen og at det er dem der har haft dem fra hvalp?? Eller om man kun skal have det når de er under 12 uger og uden rabies vaccine?? anyone??

Vh. Marianne

FerretParadise

Citat fra: Shamua Dato 29. August 2010, kl. 18:01
Ja, som ann siger er det vigtigste at den har eu pas, og rabies + hvalpe vaccine. Og så skal der gå de 21 dage efter den har fået sin rabies vaccine. Men det tror jeg også at avlerne ved, da det ikke er første gang de sælger til udlandet.

Så ved jeg ikke om du skal have en underskrift fra avler på, at de ikke har været i naturen og at det er dem der har haft dem fra hvalp?? Eller om man kun skal have det når de er under 12 uger og uden rabies vaccine?? anyone??
Den erklæring fra opdrætter er kun når man vil søge fødevarestyrelsen om lov til, at indføre når hvalpen er under 12 uger, og altså uden rabies vaccination.

Jeg vil lige tilføje, at det ikke er et krav, at den får vaccination imod hvalpesyge. ;)
Ann Hillerslev.

AnneME


Shamua

Citat fra: FerretParadise Dato 29. August 2010, kl. 18:11
Citat fra: Shamua Dato 29. August 2010, kl. 18:01
Ja, som ann siger er det vigtigste at den har eu pas, og rabies + hvalpe vaccine. Og så skal der gå de 21 dage efter den har fået sin rabies vaccine. Men det tror jeg også at avlerne ved, da det ikke er første gang de sælger til udlandet.

Så ved jeg ikke om du skal have en underskrift fra avler på, at de ikke har været i naturen og at det er dem der har haft dem fra hvalp?? Eller om man kun skal have det når de er under 12 uger og uden rabies vaccine?? anyone??
Den erklæring fra opdrætter er kun når man vil søge fødevarestyrelsen om lov til, at indføre når hvalpen er under 12 uger, og altså uden rabies vaccination.

Jeg vil lige tilføje, at det ikke er et krav, at den får vaccination imod hvalpesyge. ;)

er det ikke?  :-$ det er så lige gået forbi min næse, men det er også længe siden jeg læste reglerne nu...

Vh. Marianne

Barky

Jeg har en ilder fra selvsamme opdrætter... Henter du for at avle på ilderen eller til kæl?
Bla bla bla.... Hilsen Julia