Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sammenføring .

Startet af BadAssViola, 8. September 2010, kl. 14:14

BadAssViola

Hej alle .

Vi har fået 2 ildere af et vennepar fordi de ikke kunne sammen med dem de havde i forvejen, så vi ville gerne give dem en chance.
Dem vi har fået er 2½ og 1½ år og vores egne 3 er 3½ og ca. 1 år .
4 af dem er kastreret og er alle håndtamme.  Det er alle hanner


Da vi så fik dem hjem brød helvede løs, især den ene som vi fik er streng mod de andre. Han går til angreb selvom de ligger og sover og piver rigtig meget selv når det er ham ''der starter'' .

Jeg mangler nogle gode råd til hvordan vi klarer situationen bedst, da jeg aldrig har prøvet det her før :)
. Jeg er ikke sikker på om vi beholder dem, men da det virkelig er nogle skønne og rolige dyr (sammen med mennesker) så synes jeg de fortjener det bedte.

På forhånd tak :)

- Louise

KariN

I er nød til at lade dem tage deres kampe. Det er ikke rart at høre på at de skændes men hvis i skiller dem ad, så starter kampen forfra næste gang de mødes.

Jeg er ikke selv så god til sammenføring, men de fleste siger at så længe de ikke angst skider eller bløder så skal man lade dem tage kampen, for ellers finder de aldrig et hieraki.

Men en sammenførring kan godt tage lang tid så start med en lille periode hver dag, hvis de slet ikke kan enes
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

Jeg synes nu nemt de kan angst skide uden det egentlig er helt vildt slemt især i starten. Men hold godt øje med sår..
Hvorfor har i ikke kastreret dem allesammen? og hvem er det som ikke er kastreret? Det kunne jo være det ville hjælpe..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

BadAssViola

Citat fra: Eliza Dato  8. September 2010, kl. 14:42
Jeg synes nu nemt de kan angst skide uden det egentlig er helt vildt slemt især i starten. Men hold godt øje med sår..
Hvorfor har i ikke kastreret dem allesammen? og hvem er det som ikke er kastreret? Det kunne jo være det ville hjælpe..

Vi har haft en hun før, som døde af kræft for noget tid siden og jeg har ikke lyst til at have flere unger :p

ham der ikke er, er ham som vi har haft længst men også den der er mest ligeglad med de andre og bare går og hygger sig :)

AnneME

VELKOMMEN TIL  :dans:  :dans:

Vores samføringer er gået godt, ingen kampe :D

men ja, de bliver nød til at tage deres kampe, jeg kan personligt heller ik lade være med at skille dem ad, vis det bliver for voldsomt- :D

havde en veninde på besøg, hvor hendes og min Hannibal gik helt amok ! :S

Eliza

Jeg ville nok have dem ude sammen når jeg var hjemme til at holde øje med dem og ja så må de tage deres kampe.. Jeg synes da heller ikke det er sjovt at se på, men nogen gange bliver man nødt til at lade dem finde ud af det selv..

Hvor slemt er det? er det sådan at de får sår og angstskider eller hvad?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

BadAssViola

Citat fra: Eliza Dato  8. September 2010, kl. 14:56
Jeg ville nok have dem ude sammen når jeg var hjemme til at holde øje med dem og ja så må de tage deres kampe.. Jeg synes da heller ikke det er sjovt at se på, men nogen gange bliver man nødt til at lade dem finde ud af det selv..

Hvor slemt er det? er det sådan at de får sår og angstskider eller hvad?

De har ikke bidt hinanden til blods men de har angstskidt .

Eliza

Så ville jeg være hård og lade dem slås..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

#8
Tro mig. Selvom det gør ondt på en selv, er det bare om at lade dem tage deres kampe.

Jeg har selv lige været igang .. og det er overhovedet ikke sjovt. Men nu går mine fx sammen.

Du kan læse mine frustrationer over det her, hvis det er : http://www.fantasyferrets.com/adfard-f3/sammenforing-af-rofus-og-tello-t665.htm
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

BadAssViola

Citat fra: Stubba Dato  8. September 2010, kl. 15:13
Tro mig. Selvom det gør ondt på en selv, er det bare om at lade dem tage deres kampe.

Jeg har selv lige været igang .. og det er overhovedet ikke sjovt. Men nu går mine fx sammen.

Du kan læse mine frustrationer over det her, hvis det er : http://www.fantasyferrets.com/adfard-f3/sammenforing-af-rofus-og-tello-t665.htm

Tusind tak! : )

Hm . de har en transportkasse stående, de to nye, som de kom i som har et tæppe i og sådan ..
Skal jeg lade den blive stående eller skal jeg flytte den? :)

Den ene nye ligge forresten og sover på mit skød :) <3 aw

Anne

Det der har fungeret bedst for mig er at jeg har ladet dem få tid hver for sig, som f.eks. at de har fået ro om natten og jeg ahr nusset med alle individuelt, men ellers har jeg sat dem sammen på så meget plads som muligt og ladet dem klare det selv. De har så slåsset og holdt sig fra hinanden, men på et eller andet tidspunkt er det altid gået sådan at jeg har fundet dem sovende sammen og de er blevet venner.

BadAssViola

En lille opdatering:
Vi har nu haft dem siden tirsdag.

De kan nu gå forbi hinanden uden at gå i flæsket på hinanden. Ingen angstskidning i dag (indtil videre) .
Lige nu ånder her fred og ro fordi de fleste sover og de andre tuller lidt rundt for sig selv .

Er det måske på tide at lukke dem inde i buret sammen?

Eliza

Jeg ville vente med at lukke dem sammen i buret, der er jo ikke engang gået en hel dag hvor de ikke har været oppe at slås.. giv dem tid til at finde ud af det før du lukker dem inde på meget lidt plads..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stubba

det er godt at lade dem gå ude og blive trætte sammen. ikke skille dem af, men lade dem prøve at sove sammen.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

BadAssViola

Har lige prøve at have dem i buret her tidligere, det gik fint : ) de sov bare og har vist fundet hver deres plads -