Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Godbider og guf

Startet af Sisser, 19. September 2010, kl. 17:20

Sisser

Hejsa..
Har nu kigget lidt herinde, men synes virkelig, at jeg mangler noget med nogle godbider og noget guf...
Har set noget med æg, daggamle kyllinger og mus, hvad ellers?

Hvilke godbider giver i jeres?

Er der evt. nogle små godbider der er rigtige gode til at træne med?
Skal i gang med, at træne hende til, at komme når man kalder, så der må gerne være nogen der ikke er voldsom store, så jeg kan kalde på hende et par gange, you know :)

Jeg ved, at hun har fået alm. katte dåsemad der hvor hun kommer fra, er det i orden???? :s
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

mette11

Alm. dåsekattemad er skidt...især hvis det er mærker som Whiskas! Men fex. Hills Kitten er efter min mening ok...især til hvalpe eller syge dyr, da det er nemt for dem at spise når de er svage. Der er meget stor forskel på dåsemad...noget er virkelig skidt og andet kan være ok...men jeg synes nu det er bedre for ildere at spise barf eller tørfoder. En anden ulempe ved dåsemad er lugten!! Man kan ikke have det stående fremme hele tiden, da det stinker (eller også er jeg bare sart).

Godbidder lavet af 100% kød er klart bedst, men husk på at det er rent kød og dermed indholder det bla. ikke ben/brusk som en ilder jo også har brug for...
Der er faktisk en del tørret kød-godbidder til hunde som er fine til ildere. Jeg har selv købt kanin, okse, kylling og and til mine...det er nogle ret store stykker, men man kan klippe dem i mindre. Bare husk at tjek at det er rent kød og der ikke er alt muligt sært i...
Totally Ferret Bites er ok...det er små stykker som skulle være lavet af rent kyllingekød.

Sisser


Okay :)
For mig er lugten af dåsemad ikke så slem, jeg har selv også en hankat, og han får dåsemad, hver/hveranden dag..
Nede i vores dyrehandler har de sådan nogle kyllinge slices.. 100% kød, tror jeg vil prøve, at købe dem i morgen..
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

AnneME

vores får æggeblommer, godbider som de der tørret pølser, små prøver af foder/god bider hos dyrelægen. eller tørret ben eller tygge ting :)

Eliza

AnnaME hvad mener du med tørrede ben?

100% tørret kød kan godt være lidt forskelligt. Mine kan bedst lide det der er lidt blødt hvis det er til at lave tricks og sådan.. Men som jeg lige skrev i en anden tråd, så er et andet godt mærke foder som de ikke plejer at få også tit rigtig godt og så behøver man ikke helt tænke på om de får for mange "godbider" da det jo stadig er noget de må få til daglig..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AnneME

Eliza:
Jeg køber sommetider nogle nede ved Kiwi, der står 100 % kød, de fåes vidst med : kylling, lam, kø og svin. De er en i hver, de er som tørret pølser artigt. kan ik huske mærket, men de elsker dem vildt højt :)

Dampii

Jeg har købt Rattle and Reward til mine, der er kylling og laks i, og så er de en rigtig god størrelse til dem da de er meget små.

mette11

CitatJeg har købt Rattle and Reward til mine, der er kylling og laks i, og så er de en rigtig god størrelse til dem da de er meget små.
Er der KUN kylling og laks i, eller indholder de også en masse mindre gode ting?? Deres hjemmeside skriver ikke noget om indholdet og det gør mig mistænkelig!

Dampii

Skriver lige hvad der står bagpå pakken:

ingredients: fish meal, poultry meal, fresh salmon, lucerne, chicken fat, chicken liver, seaweed, salmon oil, salt, cranberry, green tea extract, parsley, minerals, vitamins. Naturally preserved with mixed tocopherols.

Og så er der 49 % råprotein i.