Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

skider i alle former for huler!

Startet af Dampii, 19. September 2010, kl. 22:18

Dampii

Hey alle.
Har et lille irriterende problem med mine tøser. De er blevet rigtig gode til at bruge potten, men af en eller anden mærkelig grund tror de at alle former for huler er toilet. De skider i deres transportkasse, i hulen i kradsetræet og de gjorde det ogs i en hule seng jeg havde givet dem som de skulle sove i. Kradsetræet står lige ved siden af et af deres toiletter som de også bruger fint.
Hvis det er noget åbent gør de det ikke, men ligeså snart det er noget der er lukket af som en hule så skider og tisser de der.  :@
Hvad gør jeg så de stopper?

cibatuchsi

har du prøvet med en lukket skidebakke?

ellers har jeg desværre ikke nogen fif :(

mette11

Jeg ville prøve at tage alle huler fra dem i en periode og se om de så stopper...mine skider også i transportkasser osv. hvis der ikke er tæpper overalt i dem...

De fleste ildere bliver renlige, men enkelte gør desværre aldrig helt...jeg har selv en pige som er pænt ligeglad med toiletter ind imellem. Hun kan godt bruge et toilet og hun gør det også...men ikke altid...der skal liiiige være en lort eller to på gulvet hver dag... :S

Anne

du kan også prøve at putte masser af tæpper i alle huler undtagen bakken.

Dampii

Problemet er at der er tæpper i alle deres huler fordi det skulle være meningen de skulle sove i dem, men de skider bare på tæpperne.

Anne

Ja ok det hjælper jo ikke noget. Jeg synes du skal prøve mettes råd så.

Eliza

Jeg ville nok også tage alle hulerne fra dem et stykke tid som Mette11 skriver.. Kan det være de skider i dem fordi du så ikke kan se dem og skælde dem ud hvis de ikke rammer bakken? Ved at mange ildere kan finde på at gøre det et sted hvor man så ikke kan se dem hvis de bliver irettesat når de pølser ved siden af, fordi de så tror at de ikke må skide og så må gøre det et sted hvor du ikke kan se det?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

Hvis du mangler sovesteder, når tæpperne er væk, så kan du evt. hænge nogen køjer op?

Dampii

De mangler ikke sove steder, de har tre køjer i buret og en stor pude udenfor buret.