Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Vitalin vs. Wildcat Cheetah

Startet af Lena og Peter, 1. Oktober 2010, kl. 15:00

Lena og Peter

Jeg skriver endelig denne tråd lidt på vejende at dem der bruger Vitalin. Der er sådan at Michael fra Petfoods.dk, endelig gerne vil forsøge at impoterer Vitalin, således at alle dem der bruger det, ikke behøer at købe det i Sverig hvergang.

Jeg bruger ikke selv ret meget tørfoder og har ikke sat mig ind i det, så da Michael stillede mig dette spørgsmål kunne jeg ikke svare.

Hvorfor bruger man Vitalin og ikke et andet tørfoder med et højre kød indhold??

Jeg kunne ikke svare og håber der er nogle der kan hjælpe. Jeg fik også lidt info vedr. de to produkter og de så således ud.

Vitalin:

Kødindhold 40%
Kulhydrat indhold 17%
Vegatabilske proteiner fra bla. Ris

energifordeling i Vitalin

37% af ernergien kommer fra Protein /kombi Kød & Ris
45% af energien kommer fra Fedt
17% af energien kommer fra Kulhydrat

Wildcat Cheetah:

Kødinhold 80%
Kulhydrat indhold 16%

energifordeling I Cheetah

42% af energien kommer fra Protein /Kød
43% af energien kommer fra Fedt
15% af energien kommer fra Kulhydrat

Jeg glæder mig til at høre jeres svar...  :dans:

Anne

Som du stiller det op der er der jo ingen tvivl om hvad der ser bedst ud, men jeg vil helst ikek udtale mig om et foder uden en fuld ingrediensliste. Nu bruger jeg selv Vitalin, og det er simpelthen fordi det er et godt foder og jeg havde mulighed for at få noget hjem uden det kostede en mio. Jeg bruger mange mærker i min blanding, og det er ikke sikkert jeg vil bruge vitalin igen, med mindre jeg får en mulighed igen for at få noget relativt billigt. Skal jeg have mange penge frem vil jeg langt hellere bruge ziwipeak, men nu halvbarfer jeg jo også, så mine får en del mere kød end det der er i deres tørfoder.

Mine får sådan set kun tørfoder supplerende fordi jeg ikke tør fuldbarfe.

mette11

Albert som herhjemme lever af tørfoder får ZiwiPeak og WildCat...Sigi spiser også lidt af det...

Jeg bruger netop ZiwiPeak og WildCat pga. det høje kødindhold og lave kulhydratindhold...og det er også de to produkter jeg har kunnet finde som indholder færrest ting som en ilder ikke har brug for. Derfor får mine det...jeg har ikke brugt WildCat ret længe, da jeg kun lige har fået kendskab til det, men Sigi siger at det smager rigtig godt!

Det som jeg ikke er så glad for ved WildCat er at det indholder en del krydderurter osv. Men der er stadig MEGET kød i, i forhold til de fleste andre tørfodre.

Der står en fuld indholdsliste her: http://petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=3802&gruppeid=1130&rowStart=0&tilbud=&soegeord=&visFavoritvarer=&anker=anker0

AlisVolatPropiis

Grunden til så mange bruger vitalin og ikke wildcat er at wildcat er ret nyt ;) og petfoods er de eneste jeg har set der fører det....det skal nok have en del med det at gøre...

Ziwipeak er det ultimativt bedste foder i mine øjne pt...men desværre også ret så dyrt.

Jeg har kørt med ren wildcat (en blanding af de tre varianter) -men mine ildere fik ret dårlig mave af det...og det har hjulpet at blande det lidt op med applaws og orijen. Jeg turde simpelthen ikke lade dem gå med diarre i så lang tid...og selvom de var friske og ikke manglede væske -så kan det ikke have været sjovt for dem. Så det skal man måske lige være obs på :)

tzari

jeg bruger orijen og applaws som supplemen til mit barf
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Lena og Peter

Tusind tak for jeres svar... Jeg har bedt Petfoods.dk ( Michael ) kigge herind, så han selv kan se jeres svar.

Tak for hjælpen

Anne

Nåja men hvis det kun er Petfoods der fører det, som kun leverer på sjælland, så er det nok ikke noget jeg kommer til at bruge.

Amazing Ferret

Hvis de kun levere til sjælland, ja så kommer jeg heller ikke til at bruge det

Anne

Godt man kan købe ziwipeak i hele landet.

Lena og Peter

Citat fra: Anne Dato  2. Oktober 2010, kl. 10:16
Nåja men hvis det kun er Petfoods der fører det, som kun leverer på sjælland, så er det nok ikke noget jeg kommer til at bruge.

Det er kun frost de kun leverer på Sjælland, Lolland og Falster.
Tørfoder leveres over hele landet og sverig...  ;)

Anne

Ok, jamen det kunne da godt være jeg ville prøve det så på et tidspunkt. Ellers kunne jeg også spørge min barf dame i aalborg om det er noget hun kan skaffe

FerretParadise

Jeg gad godt, at man kunne købe Vitalin her i DK. ;)
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Citat fra: ilderbanden Dato  2. Oktober 2010, kl. 10:38
Citat fra: Anne Dato  2. Oktober 2010, kl. 10:16
Nåja men hvis det kun er Petfoods der fører det, som kun leverer på sjælland, så er det nok ikke noget jeg kommer til at bruge.

Det er kun frost de kun leverer på Sjælland, Lolland og Falster.
Tørfoder leveres over hele landet og sverig...  ;)

Super  :)

Anne

Jeg tror nu jeg primært vil bruge Ziwipeak når honda flytter. De gamle er ved at have vendet sig til det (Der var lang tid hvor de ikke ville spise det) og de får jo også en masse kød, så det får da varieret.

Men kunne da være man skulle prøve det andet der hvis man fik chancen for at købe en lille pose på et tidspunkt.

Lena og Peter

Citat fra: Anne Dato  3. Oktober 2010, kl. 21:13
Jeg tror nu jeg primært vil bruge Ziwipeak når honda flytter. De gamle er ved at have vendet sig til det (Der var lang tid hvor de ikke ville spise det) og de får jo også en masse kød, så det får da varieret.

Men kunne da være man skulle prøve det andet der hvis man fik chancen for at købe en lille pose på et tidspunkt.

Jeg ved han vil have stand på Petfoods ilderen 2011, så det kunne jo være du kunne får en smagsprøve hvis du er heldig.. ;) og hvis du kommer..  :)