Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Røget markrel?

Startet af Eliza, 2. November 2010, kl. 15:14

Eliza

Kan altså ikke lige huske om de må få røget markrel? Crush blev nemlig meget meget interesseret i går da vi skulle have det og han er ellers ikke så let at fange interessen på med mad.. Tænkte om de evt må få hovedet på sådan en fisk?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Peewit

Jeg ved det ikke. Men kunne ikke forestille mig at sådan nogle røgvare er godt for dem. Tror ikke deres mave kan tåle det.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

Røget makrel er tilsat en del salt.

Eliza

Tænkte godt det med salt.. så det får de bare ikke så.. lidt surt når der endelig var noget han gerne ville have..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Ja. Altså et lille stykke skader nok ikke, salt er jo kun skidt i store mængder (men det er selvfølgelig en stor mængde i forhold til kødet), men det er nok ikke noget man skal give i større mængder.

Eliza

Havde tænkt på at give hovedet fordi der jo også var lidt udfordring i at spise det og tror ikke de ville spise det hele, men det bliver måske til en del, det er ikke helt til at sige synes jeg..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

#6
Jeg tror det er ret meget salt at få ind på en gang, men det er selvfølgelig bare et skud fra min side af. Jeg ville nok ikke have noget imod at mine fik et lilel stykke af det en enkelt gang eller to, for der skal alligevel noget til før det er farligt med salt, men man skal også tænke på at de jo ikke har behov for ret meget, og det de har behov for det får de jo i det ferske kød de får hvor procenten er ganske lille. Der er vist lidt uenighed om hvor skadeligt salt egentlig er, selv om folk med for højt blodtryk eller nyreproblemer anbefales at skære ned på saltet.

Jeg har oplevet at en af mine snuppede en flæskesvær, og det skete der i hvert fald ikke noget ved, hvad jeg ved af. Kan ikke huske hvem det var, men det er mange år siden og har da ikke haft en der fik en sygdom der kunne kobles til salt.

Eliza

Nu synes jeg ikke de skal have en masse ting med tilsætningstoffer i om det så er salt eller noget andet, så de får det bare ikke.
Tror der er mange ting de måske ikke tager direkte skade af at få meget lidt af men jeg synes personligt at man skal prøve at undgå sådanne ting lige meget hvor meget man så har tænkt sig at give.. De må bare få noget andet så  :)
Jeg vidste ikke der var tilsat salt, men det ved jeg så nu- tak  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Jeg er helt enig, men jeg giver nu heller ikke mine ildere røget fisk, jeg svarer bare på om det evt kan være skadelig.

Eliza

Hov det var ikke ment som noget negativt mod dig, er ked af hvis det kom til at lyde sådan, for er rigtig glad for dit svar  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Nu tænker jeg bare lige, hovedet indeholder jo knogler, og jeg mener at det er med fiskeknogler, som med alle andre knogler, at de kun må få dem i rå tilstand ikke? Røgning er jo en tilberedning, hvor det også varmes op, så jeg ville måske mere være bekymret for fiskebenene?