Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

københavn - aalborg

Startet af Anne, 8. November 2010, kl. 13:58

Anne

Der er vel ikke tilfældigvis nogen der kører fra Kbh til aalborg en af de nærmeste dage? Jeg søger transport af mig selv, dyrene (atlas 40) en rygsæk og en sportstaske.

Betaler selvfølgelig gerne mit til kørsel og bro.

Stephanie

Øv, troede lige at det var noget du havde glemt da du var på VIF. For så kunne jeg have taget det med toget når jeg skal til Frederikshavn på lørdag.

AlisVolatPropiis

Citat fra: Stephanie Dato  8. November 2010, kl. 15:21
Øv, troede lige at det var noget du havde glemt da du var på VIF. For så kunne jeg have taget det med toget når jeg skal til Frederikshavn på lørdag.
Hvor er du sød du ligefrem virker ærgelig over det :D

Anne

Nej det er bare fordi der er lidt bøvl med at fø dyrene med i toget pga transportkassens størrelse og jeg ville egentlig gerne hjem engang, har eksamen i næste uge :S

Stephanie

Hvis du ikke får kørelejlighed, og ender med at skulle med toget og har brug for en hjælpende hånd så vil jeg gerne hjælpe her på lørdag hvor jeg alligeve skal med toget.

(ellers så når jeg skal med toget og har mine store transport kasse med, så bestiller jeg de 2 ledsagerpladser, dem lige ved barnevognspladserne) så sidder der nemlig ikke nogen foran mig, og jeg kan stille kassen på bordet uden nogen kan blive sure over at den fylder, dog kan de først bestilles dagen før afrejse hvis de ikke allerede er taget af handicapservice)

KittAnderson

Eller er jeg sikker på der er nogle der skal til nordjylland efter Julefrittevitten. Hahahaha :p
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

LOL Kitt!!

Staphanie: tusind tak for tilbudet, det er super sødt af dig!

jeg var dog nede og snakke med dsb i går og fik at vide at jeg godt måtte have min kasse med, så har købt en billet til onsdag, og så er det i familieafdelingen så kassen kan stå der hvor der er barnevogne osv. Så det var dejlgt :)

Line

Hej Anne... Nu er det ikke for at gøre dig nervøs eller noget, men tror liiiiige du skal have snakket med det dsb-kontor der har solgt dig billetten, man må nemlig ikke have dyr med i familiezonon i de toge der  :X

CitatI fjern- og regionaltog:
Her må du ikke have dyr i toget:

DSB 1'
Stillezone,  Familiezone og Mødezone
Standard i Regionaltog i de vognafdelinger, der er markeret 'dyrefri'

http://www.dsb.dk/Kundeservice/Service-i-toget/Dyr/

Stephanie

Citat fra: Line Dato 10. November 2010, kl. 16:43
Hej Anne... Nu er det ikke for at gøre dig nervøs eller noget, men tror liiiiige du skal have snakket med det dsb-kontor der har solgt dig billetten, man må nemlig ikke have dyr med i familiezonon i de toge der  :X

CitatI fjern- og regionaltog:
Her må du ikke have dyr i toget:

DSB 1'
Stillezone,  Familiezone og Mødezone
Standard i Regionaltog i de vognafdelinger, der er markeret 'dyrefri'

http://www.dsb.dk/Kundeservice/Service-i-toget/Dyr/

Nej, det er rigtigt at man ikke må have dyr med i familie afdelingen. Men familieafdelingen er faktisk kun de 4 bagerste borde, resten af den vogn er almindelige pladser og der må man godt have dyr med.


Jeg sidder altid  i den vogn da der som tidligere nævnt er plads til dyrene der  hvor cykler og barnevogne også er.

Line

Jeg har bare oplevet noget andet... Men det er da dejligt at dsb har styr på deres egne regler  :lol:

Stephanie

#10
Citat fra: Line Dato 10. November 2010, kl. 17:10
Jeg har bare oplevet noget andet... Men det er da dejligt at dsb har styr på deres egne regler  :lol:

Jeg arbejder i DSB og hvis jeg skal lave en pladsbillet og går ind og ser på oversigten  over toget så er det også tydeligt afmærket med grønt at det kun er de 4 bagerste borde der er familiezone og at resten af vognen er almindelige pladser lige pånær de 2 forreste sæder, som er ledsager/handicap pladser. Og der kommer heller ikke til at stå familiezone på de pladser når de bliver printet ud. Så jeg beklager hvis en DSB ansat har sagt til dig at dyr ikke var tilladt i hele vognen og ikke kun i den bagerste del, for det bør
man som ansat skisme vide. Og hvis det er andre kunder der har sagt det så kan jeg egentligt godt forstå at de tror at det er hele vognen da der jo står familiezone på vogn display og ikke familie/standard som de jo egentligt korrekt burde stå

Anne

Der stod familie på min billet mener jeg, men jeg kom altså frem uden at blive smidt ud. Den første dsb dame var lidt muggen over at jeg havde stillet kassen ved mit sæde, selv om jeg forsikrede hende om at jeg altså nok skulle flytte den hvis der kom andre passagerer, så fik jeg da også lov. nr 2 var bare skide sød og roste mine dyr for ikke at lugte.

Stephanie

Citat fra: Anne Dato 10. November 2010, kl. 19:47
Der stod familie på min billet mener jeg, men jeg kom altså frem uden at blive smidt ud. Den første dsb dame var lidt muggen over at jeg havde stillet kassen ved mit sæde, selv om jeg forsikrede hende om at jeg altså nok skulle flytte den hvis der kom andre passagerer, så fik jeg da også lov. nr 2 var bare skide sød og roste mine dyr for ikke at lugte.

Ja jeg har endnu ikke hørt noget om at jeg har mine dyr med andet end at togfører og passagerer har været meget nysgerrig efter hvilke dyr det er og få lidt at vide om dem. Og jeg har efterhånden pendlet mange gange frem og tilbage mellem kbh og kvissel det sidste års tid. Ikke engang i foråret hvor jeg troede Dirch ville dø (aircondition gik i stykker undervejs, og det var sidste afgang så kunne ikke engang stå af og tage et senere tog )sagde folk noget selvom jeg havde 4 sjaskvåde ildere der stank langt væk af våd ilder/hund. Men folk kunne så også godt se at Dirch gispede efter vejret og at jeg var bekymret.