Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Foderblanding?

Startet af Rokkie, 21. November 2010, kl. 14:22

Rokkie

Nu har jeg læst en del om at man skal blande deres foder..

Lige nu bruger vi Applaws Kitten, så jeg går ud fra at vi skal have noget mere blandet i?

Har set folk sige at Orijen og Hills er godt, skal jeg købe begge evt.?

Eliza

Der findes mærker som er bedre end Hills, men det er ikke et af de dårlige.. Det er lidt svært at sige hvad der er den bedste blanding af forskellige mærker, for ildere reagerer forskelligt på de forskellige mærker. (Nogle får blød mave af den ene slags, hvor andre mener det er det bedst)

Der er lavet en liste over forskellige mærker foder på ilder forum og ved den også er smidt i flere tråde herinde. Der kan du få et bedre overblik over hvad der er i de forskellige produkter.

Det er super godt at blande flere forskellige, så det er bare med at finde dem du synes er gode til dit dyr.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Barky

Her er det meste af det jeg har brugt gennem de senere år:

Hills's feline Kitten Chicken
Royal Canin Kitten
Royal Canin Kitten 34
Hill's feline Rabbit
Hill's feline t/d
Hill's feline Oral care
James Wellbeloved Ferret
Vitalin
FerretComplete Active
Olivers Kitten

Der er sikkert mange flere, men jeg kan ærligt talt ikke huske dem.
De har ikke alle været i min blandinger på samme tid, jeg skifter jævnligt. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dampii

Royal Canin skulle være dårligt, da der er BHT i der kan give kræft.
Jeg bruger Hills Kitten med tun blandet med lidt Select Gold Indoor cat. Og det ser ud til at fungere helt fint for mine.

cmkh

Mine får en blandeing af.  2 del Ilderfoder CARE + XtraVital + viramin E.
og 1 del Hills science

Rokkie

må prøve at se hvad de har i forretningen og købe lidt af hvert ;)

mette11

ZiwiPeak er efter min mening det bedste...det fåes i nogle MaxiZoo i hvert fald...WildCat synes jeg også er godt og Orijen.

Mimse-mia

Vi bruger lige pt
Royal canin Maine coon 34
Pro ferret
Selective gold Adult
og så vidst noget andet jeg ikke lige kan huske :D men vi blander faktisk hele tiden så deres maver får noget forskelligt fordi jeg får meget af fodret fra mit arbejde :) Men selvf kun det gode :D

Men overvejer MEGEt og prøve EVO ferret da det er billigt og ser rimelig godt ud..
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

mette11

CitatEVO ferret da det er billigt og ser rimelig godt ud..
Hvor vil du få det henne?? Jeg vil da meget gerne høre hvis nogen i Dk eller europa forhandler det nu. Men det er ulovligt at indføre fra usa af privatpersoner og vil i så fald blive beslaglagt i tolden når det ankommer til dk.
 


Mimse-mia

Hmm jeg har fundet det i usa men tager nok chancen :D
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Mimse-mia

Ej må sige jeg ikke lige har tænkt over det :) men hvis der ikke sker noget om et par år tror jeg at jeg vil importere det som forretning :)
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Shamua

Jeg blander Arion (killingefodder) og Vitalin... ziwipeak som godbidder :)

Vh. Marianne

Julie Stuhr

#12
Jeg bruger Applaws, Orijen, Acana, lidt Hill's kitten og Wildcat og så blander jeg lidt ziwipeak i når pengene er til det.

Amazing Ferret

Jeg bruger kun Vitalin lige pt, men ellers bruger jeg Royal Canin Persian, Hills, Arion.

Jeg har prøvet Applaws, men mine fik tynd mave af det

LordDoom

Citat fra: mette11 Dato 23. November 2010, kl. 14:48
CitatEVO ferret da det er billigt og ser rimelig godt ud..
Hvor vil du få det henne?? Jeg vil da meget gerne høre hvis nogen i Dk eller europa forhandler det nu. Men det er ulovligt at indføre fra usa af privatpersoner og vil i så fald blive beslaglagt i tolden når det ankommer til dk.


Hvad er grunden til det??

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne