Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Mine første Ildere!

Startet af Lenac, 3. December 2010, kl. 17:43

Anne

De kan sagtens gå derude så, men husk også på at de nok skal ind igen til sommer, for mange altaner har det med at blive overophedede, og de tåler ikke varme godt.

Selina

Citat fra: Lenac Dato  4. December 2010, kl. 11:10
Jeg renser bakken når jeg har set den er brugt, jeg fjerner deres bæ og det mest gule grus netop for at den ikke skal være klam for dem at bruge.
Har prøvet at sætte ham på bakken når han vågner, når han har spist og når de har løbet og leget, hvor han benytter bakken, men hvis jeg ikke kigger på ham eller ikke sætter ham på den gør han ved siden af.

Da jeg fik Wesley hjjem, var han længe om at lære at han skulle bruge bakken, han sys det var super dejligt at skide på gulvtæppet under min seng :S , så jeg sov simpelthen i en dunst af lort, indtil jeg fik at vide at der altid skulle ligge en enkelt lort på kattebakken altid!!! for så kunne han lugte at det var altså ger man gik på toilettet. bakken var altid ren, men altid en prut på den. så satte jeg ham altid hen for at snuse til den, og hvis jeg tog ham i at gøre det et andet sted end bakken, så tog jeg ham staks på bakken så han kunne lugte at det var altså her det rigtige sted var :D
når han så endelig har været på potten så roser jeg ham helt vildt og giver evt en dejlig godbid, for så forbinder han bakken med godbid :)

og mht, at han hele tiden danser når du skælder ham ud, det har jeg også en hvalp der gør, han er hyper aktiv 24-7, og han bidder i fødder hele tiden, det gør ikke ondt men han skal bare ikke gøre det, det vi gør her hjemme er at tage biddet i optrækket, i stedet for først at tage fat i ham når han har gjort det, hvis han nærmer sig mine eller min kærestes fødder, siger jeg hårdt AHAH mens jeg kigger hårdt på ham, så kigger han automatisk op, og så kan han se at du er sur og at det er dig der bestemmer!!! og når jeg tager ham op for at skælde ham ud så er det ikke nok at han bare gaber en gang, for han min er virkelig en bølle så han vrider sig fordi han vil ned og leje videre, så holder jeg ham som de andre har beskrevet rundt om nakke/skuldre og på numsen og kigger på ham siger AHAH igen, og kigger fortsat hårdt på ham, indtil han sidder helt stille og kigger dig i øjnene, derefter sætter jeg ham ned. jeg er nået så langt at han reagere på AHAH nu, men bliver han alt for overgiret så kan det godt knibe lidt med at høre efter :D

For at få hans tillid lidt hurtigere er en rigtig god metode at sidde med ham mens han sover, ae ham stille over pelsen mens du snakker beroligende til ham i et dejligt tonefald, så forbinder han din berøring og stemme med noget der er rart :D

Håber du kan bruge det hele til noget, jeg sys virkelig også at det med opdragelse var mega svært i starten :)

Knus Herfra .  Og båt Båt fra Basserne :D


Lenac

Citat fra: Anne Dato  4. December 2010, kl. 14:33
De kan sagtens gå derude så, men husk også på at de nok skal ind igen til sommer, for mange altaner har det med at blive overophedede, og de tåler ikke varme godt.
Ja de skal ind og stå et mere skyggefuldt sted nu her når det bliver varmere i vejret, for jeg går ikke ud fra det bare er nok at åbne vindurene derude.
Citat fra: Selina Dato  4. December 2010, kl. 16:00
Citat fra: Lenac Dato  4. December 2010, kl. 11:10
Jeg renser bakken når jeg har set den er brugt, jeg fjerner deres bæ og det mest gule grus netop for at den ikke skal være klam for dem at bruge.
Har prøvet at sætte ham på bakken når han vågner, når han har spist og når de har løbet og leget, hvor han benytter bakken, men hvis jeg ikke kigger på ham eller ikke sætter ham på den gør han ved siden af.

bakken var altid ren, men altid en prut på den. så satte jeg ham altid hen for at snuse til den, og hvis jeg tog ham i at gøre det et andet sted end bakken, så tog jeg ham staks på bakken så han kunne lugte at det var altså her det rigtige sted var :D
når han så endelig har været på potten så roser jeg ham helt vildt og giver evt en dejlig godbid, for så forbinder han bakken med godbid :)
Det vil jeg prøve, men ved ikke om det kommer til at virke, for det er altid om morgenen han har lavet ved siden af når der er  pøllet på bakken af Trunte i løbet af natten, og han bruger bakken når han bliver sat på selvom den er tom og det er altid det samme sted han benytter når han "rammer ved siden af" (selvfølgelig det sted der er sværrest at komme til for mig at gøre rent  :lol: )
Jeg har efterhånden fået han fravænnet det der med et bide mig nu og han reagere på en blodt man siger AHAH til ham, men det med bakken tror jeg vi kommer til at arbejde længe med endnu  :'(
xoxo Malene <3

Anne

Det kommer an på hvor varmt det bliver derude, men i de fleste udestuer og lukkede altaner er det ikke ba enok at åbne et vindue. det kommer selvfølgelig også an p hvilken vej antanen vender, det er bare noget i skal være opmærksomme på, for det ville være forfærdeligt at komme hjem og finde ud af at de var døde af hedeslag jo!!

Namilla

Mht åbne vinduer skal man jo bare huske at sikre dem på en eller anden måde. Ildere kan jo komme op i vindueskarme, og det er desværre set før, at ildere er faldet ud af åbne vinduer...

Lenac

Citat fra: Namilla Dato  5. December 2010, kl. 17:48
Mht åbne vinduer skal man jo bare huske at sikre dem på en eller anden måde. Ildere kan jo komme op i vindueskarme, og det er desværre set før, at ildere er faldet ud af åbne vinduer...
Der er heldigvis ikke nogen vindueskarme på vores altan og vinduet er ca 130 cm over gulvet, så de skulle ikke kunne smutte ud på den måde...
xoxo Malene <3

Eliza

Jeg ville nok lave en ramme med noget kraftigt net og sætte for, bare for at være sikker. De kan jo hurtigt skubbe noget hen foran som de kan bruge til komme ud med..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Charlotte

Hvis han altid prutter ved siden af og gør det det samme sted, så sæt en bakke der. Eller læg nogle aviser. Det kan være det hjælper.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

Citat fra: Lenac Dato  6. December 2010, kl. 12:39
Citat fra: Namilla Dato  5. December 2010, kl. 17:48
Mht åbne vinduer skal man jo bare huske at sikre dem på en eller anden måde. Ildere kan jo komme op i vindueskarme, og det er desværre set før, at ildere er faldet ud af åbne vinduer...
Der er heldigvis ikke nogen vindueskarme på vores altan og vinduet er ca 130 cm over gulvet, så de skulle ikke kunne smutte ud på den måde...

Min dreng stak af i sommers, hvor han kravlede op i et skråvindue hvor der heller ikke var en vindueskarm. Jeg ved stadig ikke hvordan han er kommet derop uden at skulle være fløjet. Ildere kan komme hen de mest umulige steder, så hellere sikre sig en ekstra gang.