Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hvad er bedst?

Startet af lille_jill, 31. December 2010, kl. 21:00

Pipvig

Citat fra: Shamua Dato  1. Januar 2011, kl. 00:42
Skål og godt nytår!  :danser:

skål og godt nytår også herfra :D

lille_jill

haha jeg er forvirret.. troede det her var en anden tråd..

SKÅL!!!!! Bare sådan for en sikkerheds skyld.







hold da op med at skrive beskeder når jeg skal poste noget!

Anne

faktisk så siger min ven med sukerksyge at det eneste han kan drikke hvis det skal være helt rigitgt er sådan noget som snaps og gammel dansk, og måske ren vodka. Alt andet stort set er der sukker i.

Namilla

Alkohol indeholder vel også sukker? Gør det ikke?

Anne

det virker modsat af sukker så vidt jeg har forstået på ham. I gamle dage brugte man jo snaps og gammel dansk til at behandle sukkersyge.

Alkohol får blodsukkeret til at falde, kulhydrater får det til at stige, derfor skal min ven med sukekrsyge altid drikke sukkersodavand og juice blandet med alkohol og aldrig lightsodavand med alkohol fordi det får blodsukkeret til at dykke drastisk. Han skal helst have lidt stærke drinks og helst ikke cider osv, fordi det får blodsukkeret til at stige for meget.

Selina

Godt jeg ikke har sukkersyge, så ville jeg da godt nok knække mig, (mere end jeg gør i forvejen) hver gang jeg havde været til fest. er simpelthen så svag hvad alkohol angår :)

Namilla

Anne: Okay... jeg var bare til julefrokost d.26 med en der har sukkersyge, og hun sagde bare, at alkohol i sig selv, indeholder sukker...så hun skal også justere sit insulin efter alkohol i sig selv... men det kan være jeg fik forkert fat i det...

Anne

altså nu er jeg HELT sikker på at ingen læge vil anbefale at sukkersygepatienter drikker stærke drinks, det er jo bare min vens erfaring at det er den sammensætning der kan gøre ham glad-fuld og ikke dårlig i kombination med det insulin osv han tager.

men jeg ved at alkohol kan få blodsukkeret til at falde. jeg tror engang jeg har hørt et andet sted at alkohol i små mængder kan få det til at stige, men når det kommer i større mængder kan det der bliver tilbage i kroppen som man ikke omdanner med det samme, gøre at blodsukkeret så falder.

Jeg er ikke sukkersygekespert overhovedet, men david er en af mine bedste venner som jeg ser nærmest dagligt, og derfor har jeg selvfølgelig også krydsforhørt ham en smule om sukkersyge. (Han hader i øvrigt at blive sammenlignet med ildere med insulinoma... :P )