Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

pølser, pølser og flere pølser

Startet af englefugl, 12. Januar 2011, kl. 17:30

englefugl

Ja som sagt går mine 3 basser rundt og lægger "uheld" alle andre steder end i bakken. Inde i buret er de eksperter til at gøre det i bakken, der ligger der ikke en eneste ved siden af, heller ikke tissetåre, men dem ligger da også en masse af ude på gulvet  ;) suk... og idag præsterede den ene at stille sig overskrevs over stikdåsen og lægge en lang pølse lige oven på mobilopladeren :P ad!
Men ville egentlig bare høre om der var nogen der havde nogle gode fif til at få dem til at bruge bakkerne uden for buret noget oftere, eller om jeg bare skal lade ildere være ildere og acceptere at de er meget dårlige til at gå på bakke udenfor buret. For kan sagtens overleve det, men det ville ikke skade hvis de kunne blive bedre til det ;) hihi

Katrine

Når du ser dem gøre det, så sæt dem over i bakken.
Det er nok mit bedste råd.
Ildere: Loppen & Bamse

Lea

Ja sæt dem over på bakken når du ser dem ..

Har selv haft samme problem med Sofus lige i starten han kan stadig være et problem på min dørmåtte. men han er ved at lærer det helt at det må han ikke har bare taget ham op på bakken hvor jeg har set ham og sagt højt "BAKKEN" hvor han har gået derud. (han hører godt efter for det meste)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Snabeldyr

Måske er der for høje kanter på dine bakker og de derfor ikke vil bruge dem

Mine bruger ikke bakken hvis de skal over en kant for at komme op og prutte så har måttet skære dem til så de kan vade lige derop
Stealing our hearts, then our sanity

englefugl

ja ok, det har jeg også prøvet at gøre hver gang, meeen det er som regel altid ret svært at nå det hihi :) men jeg må bare prøve at blive ved og ved. Så kan det vel kun blive bedre ;) kunne det være en god ide at give dem en godbid når man har puttet dem på bakken? Der er ikke nogen kant overhovedet næsten, så tror ikke at det kan være det, gulvet er nok bare meget dejligere :D

Charlotte

Sørger du for at bakken ikke er helt ren? Hvis den er helt ren og de ikke lige har fattet at det er den der skal bruges, så forstår de det ikke. Så put en prut med fyld derop i. Så kan det være at det hjælper?  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

englefugl

nej det er forskelligt, nogle gange er den beskidt og andre gange ren, og jeg synes at de bedst kan lide at pruute i den hvis den er ren ;) og det kan godt være at jeg overdrev i starten, for de prutter "nogen gange" i bakkerne, men det er ikke særlig tit :D hihi

Eliza

du kan evt prøve at lægge tæpper under bakken hvis de gør det lige ved siden af.

Jeg ville ikke give en godbid før den har lavet noget i bakken.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

okay det lyder som en god ide, det vil jeg prøve :)