Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

frugt

Startet af katja74, 10. Februar 2011, kl. 14:06

Dark Crystal Ferret

#15
Altså, giver du din ilder frugt en gang, så vil den have det hver gang. som når man lader en hund får lidt ved middagsmaden. virker det vil de blive ved med at plage, for det virkede jo sidst.
Vi har problemet med Emily lige nu. Hun elsker te. Og problemet ligger i hun fik lov en eller to gange da hun var hvalp. Robets te, som der er sukker i. Og så smagte den jo godt. Nu bliver Emily snart 1 år. Og lige siden de to tår te, har hun plaget livet af os hver evig eneste gang hun er ude, for at komme op og smage på alt det gode på vores stuebor. Og hun er en pige der har sine egne meninger om alt, og en vedholdenhed der kan gøre vi bliver nød til at smide hende i bur, for ellers stopper hun aldrig. Jo mere vi siger nej og tager hende væk/ned igen - jo mere stædig bliver hun. Og så bliver vi nød til at stoppe det, ved at give hende en pause i buret i lidt tid.

Men kan da også lige sige at da jeg fik ilder i 2007 gav jeg rosiner som godbider, i min uvidenhed om at de ikke må få frugt. Men en dag hvor Oliver og Zia havde fået Rosiner en del gange kastede Zia til sidst op. Og siden fandt jeg ud af de ikke kan tåle dem. Og siden har ingen af vores dyr igen fået noget frugt eller slik.
Jeg har fundet ud af altid at have et glas eller dåse med godbider som de gerne må få - tæt på vores bor. Når de tigger, får de en af deres egne godbider. Og så stopper de efter et par stykker, for de er jo kedelige! Dog kan de også finde på at gemme dem, og plage videre somme tider.. Især Fiona havde den vane >:|
Men ellers har det virket ret godt her.