Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Taste og the Wild

Startet af Dumle, 13. Februar 2011, kl. 19:29

Dumle

Hej :P
Er der nogle som har erfaring med Taste of the Wild foder? kunne godt tænke mig at prøve det, men ved ikke rigtig noget om det :)

AlisVolatPropiis

alt for meget frugt og grøntsager i for min smag...desuden ville jeg undgå et foder med røget laks i og stegt vildt i....kartofler og ærter er meget kulhydratholdige....og sukker for den sags skyld...

Dumle

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 13. Februar 2011, kl. 19:42
alt for meget frugt og grøntsager i for min smag...desuden ville jeg undgå et foder med røget laks i og stegt vildt i....kartofler og ærter er meget kulhydratholdige....og sukker for den sags skyld...

hvorfor ingen røget laks og stegt vildt? :)

Eliza

Fordi det er tilberedt  :) røget fisk skulle der også være mere salt i som ikke er godt..

Jeg har selv kigget på det til godbidder men synes ikke det så godt nok ud.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dumle

Citat fra: Eliza Dato 13. Februar 2011, kl. 20:07
Fordi det er tilberedt  :) røget fisk skulle der også være mere salt i som ikke er godt..

Jeg har selv kigget på det til godbidder men synes ikke det så godt nok ud.

det er selvfølgelig rigtigt nok :) hvad med Wildcat foder? tror du det er bedre? :) http://foderxpressen.dk/shop/wildcat-183c1.html

AlisVolatPropiis

wildcat er rigtig fint, men da mine kørte kun på det en periode, havde de konstant dårlig mave...det startede da jeg skiftede, og sluttede da jeg stoppede, så mines maver havde i hvert fald ikke godt af det, jeg bruger det dog som opblandingsfoder, fordi det er godt...sammen med vitalin, applaws og orijen og så får mine kød hver aften når de skal i seng...varieret mellem forskellige kødformer...og hver lørdag får de deres lørdagskylling, en hel daggammel kylling hver -men kun en gang i ugen, da der er en æggeblomme i maven og de må ikke få det for tit, ligesom med indvolde osv. men kød med fedt, brusk og knogler er godt :)

-det er ret vigtigt at lære dem at spise så meget forskelligt kød så hurtigt som muligt -lidt som med børn og grøntsager *G* det er sundt for dem men de skal præsenteres for så meget som muligt så tidligt som muligt. :) ellers kan de godt blive lidt kræsne :) -husk ingen tilberedte ben (de splintrer) at give noget de kan tygge i for det meste, at variere (jeg kan ikke de nødvendige nærringbehov, derfor er kød kun et supplement herhjemme -man kan hurtigt fejlernære) og ikke stege kødet, og ingen krydderier...selvom det kun er på overfladen trænger det jo ind...

Dumle

#6
synes også det lød som et godt foder :) det er nok heller ikke alle ildere, som får dårlig mave af det, men man kan jo prøve og se om det fungerer ;) jeg giver også mine forskellige tyggeting, dog er de ikke så gode til det med kød og knogler osv. desværre, og ved ikke helt hvordan jeg skal få dem til at spise det? :P