Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Prisforskel: Ziwipeak vs. alm tørkost

Startet af lille_jill, 16. Februar 2011, kl. 22:16

Shamua

#15
Det er da meget muligt at I har det sådan, hvilket også er rigtigt fint. Jeg vil ikke blande mig yderligere i hvorvidt det er rigtig og forkert at tænke over prisen på maden.

Men den her tråd er vist bare lavet for at vise at, godt nok er Ziwipeak dyrere end størstedelen af alt andet mad. Men fordi at indholdet i Ziwipeak er så meget bedre, er behovet for en ilders madration ikke nær så stort ved Ziwipeak som ved andre foddertyper, da næringsindholdet er meget bedre i Ziwipeak. :)

Vh. Marianne

mette11

Ja der er faktisk korrekt at det er en god måde at sætte det op på netop for at vise at kvalitet ikke koster så meget mere end andet...og der er nok en del som går op i økonomi også, så jeg synes Jill skal have stor ros for sine udregninger!  :dans:

Shamua

Citat fra: mette11 Dato 17. Februar 2011, kl. 11:32
Ja der er faktisk korrekt at det er en god måde at sætte det op på netop for at vise at kvalitet ikke koster så meget mere end andet...og der er nok en del som går op i økonomi også, så jeg synes Jill skal have stor ros for sine udregninger!  :dans:

Præcis :) Så at ziwipeak er dyrt er ikke længere en god undskyldning for ikke at købe det :)

Vh. Marianne

Shamua

Citat fra: lille_jill Dato 16. Februar 2011, kl. 22:16
Jeg købte for nyligt en pose ziwipeak. Fodrede med det tidligere men da jeg fik en ilder mere, syntes jeg at det blev for dyrt. Da jeg kom til at kigge på den pose jeg købte, så jeg det blev anbefalet, at en voksen hund skulle spise samme mængde foder, som jeg tidligere havde hørt en ilder spiser dagligt i gennemsnit.
Dette undrede mig, så jeg skrev en mail til ziwipeaks dyrlæge i sidste uge og idag ringede en flink mand tilbage til mig. Han fortalte, at en voksen ilder på omkring 12-1300 gram skal spise 25-30 gram ziwipeak dagligt. I normal tørkost går man ud fra 50-60 gram dagligt.
Jeg har lavet en sammenligning for at vise prisforskellen på et almindeligt tørfoder (bruger orijen som udgangspunkt). Jeg googlede prisen på ziwipeak og kunne kun finde den til hund, men går ud fra at udgangsprisen er den samme som til kat.

Orijen:
7 kg koster 459 kr og en ilder spiser ca. 60 gram
7000 gram / 60 gram = 116,6 portioner
459 kr / 116,66 portioner = 2,75 kr per portion
Det koster altså 2,75 kr dagligt at holde en ilder på Orijen


Ziwipeak:
5 kg koster 649 kr og en ilder spiser ca. 30 gram
5000 gram / 30 gram = 166,66 portioner
649 kr / 166,66 portioner = 3,89 kr per portion
Det koster altså 3,89 kr dagligt at holde en ilder på Ziwipeak

Prisforskellen per døgn ligger på 1,4 kr
Prisbesparrelsen på at vælge alm. tørkost frem for ziwipeak ligger på 42 kr per måned for 1 ilder.

Jill, jeg har fundet en lille regnefejl, og derfor vi ikke får samme resultat. 459/116,66 = 3,93 kr pr. portion :) Hvilket giver samme resultat som jeg fik, at Ziwipeak er 4 øre billigere pr. dag end Orijen

Vh. Marianne

Anne

Hvor køber man ziwipeak i 5 kg poser? for jeg kan kun finde det i 400 gram for 99 kr, og vi bruger så meget at det klart kunne betale sig at købe de store poser.

mette11

MaxiZoo i Glostrup!! Det er så den til hund, hvor der ikke er nok taurin i! Jeg har ikke kunnet finde den til kat i 5kg. nogen steder!

Anne

nej men det skal jo være den til kat, hvis ikke man skal tilføje taurin selv.
Jeg synes bare at Jill sagde noget om at man kunne få den.

mette11


Anne


Amazing Ferret

Det er da godt at i alle kan sidde og føle jer høje i hatten fordi i vælger at bruge det uanset prisen  :S

Jeg vælger at bruge noget andet og det er ikke ensbetydende med at jeg ikke vil mine dyr det bedste.

Lenac

Citat fra: Amazing Ferret Dato 17. Februar 2011, kl. 12:50
Det er da godt at i alle kan sidde og føle jer høje i hatten fordi i vælger at bruge det uanset prisen  :S

Jeg vælger at bruge noget andet og det er ikke ensbetydende med at jeg ikke vil mine dyr det bedste.

Jeg kan nu ikke lige se at folk sidder og er høje i hatten..?
xoxo Malene <3

Anne

#26
eh... så man er høj i hatten hvis man bruger ziwipeak?? Hvis du ikke synes det er det bedste foder for din flok behøver du jo ikke bruge det, de er jo mange måder man kan sørge for at ens ilder får en god kost på, hjemme hos mig inkluderer det bare ziwipeak, det er da i orden hvis andre ikke har det på samme måde. Jeg bruger skam også andre mærker ved siden af, som f.eks. vitalin, for at de får lidt afveksning når de triller med derse aktivitetsbold f.eks. (tit er der også tørret kød i, i flere små stykker).

jeg vil ikke sige at man ikek vil sine dyr det bedste når man ikke bruger ziwipeak, men jeg vil klart anbefale det som tørfoder.

PiaLyng

I bund og grund handler det vel om at finde det rette foder for ens ildere. Uanset pris?

Jeg bruger pt ikke ziwi peak pt - men det da klart noget jeg skal have fat i igen!
For det er en stor glæde for min dyr - og denne udregning viser da det ikke er så dyrt igen.

KariN

Er jeg den eneste hvis ildere ikke kan lide Ziwipeak?

Jeg har forsøgt at give det som godbidder - det gad de bestemt ikke

Så nu har jeg blandet det i deres foder - men det er lidt som om at de undgår det :S

Det er underligt nok dem alle 3 der ikke vil have det! Men okay de er også en smule kræsne
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sølvsten

Citat fra: KariN Dato 17. Februar 2011, kl. 13:19
Er jeg den eneste hvis ildere ikke kan lide Ziwipeak?

Jeg har forsøgt at give det som godbidder - det gad de bestemt ikke

Så nu har jeg blandet det i deres foder - men det er lidt som om at de undgår det :S

Det er underligt nok dem alle 3 der ikke vil have det! Men okay de er også en smule kræsne

Der er ingen af mine seks der var interesseret i det da jeg prøvede at give dem det som godbidder. Men det kunne være man skulle prøve igen i fodret.