Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Prisforskel: Ziwipeak vs. alm tørkost

Startet af lille_jill, 16. Februar 2011, kl. 22:16

Charlotte

Citat fra: Anne Dato 17. Februar 2011, kl. 12:04
Hvor køber man ziwipeak i 5 kg poser? for jeg kan kun finde det i 400 gram for 99 kr, og vi bruger så meget at det klart kunne betale sig at købe de store poser.

Hvis man slet ikke kan få katte Ziwipeak i 5 kg´s poser, men kun i 400 grams, så ser regnestykket jo HELT anderledes ud. Så I kan ligesom ikke rigtig bruge den pris Jill har skrevet til noget som helst.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

man kan købe det til hunde i 5 kg og så supplere med hjerte dagligt eller med taurinpulver. Jeg vil nu helst have det med det hele i fra start.

Og Karina og Christel: mine kunne heller ikke olide det i lang tid, men pludselig en dag kunne da bare, det var mærkeligt.

Charlotte

Anne > Men så skal prisen for de ekstra ting jo også lægges i plus prisen for transport/porto. Ellers kan sammenligningen ikke bruges til noget.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

KariN

Anne: Ja okay, så tror jeg da bare at jeg bliver ved med at prøve, nu hvor jeg har det liggende :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Shamua

Jeg havde det som godbidder i starten, der var de alle vilde med det... Så gik der 2 uger hvor jeg ikke havde det, da jeg så fik det igen ville Mikka ikke spise det - først da der var gået lidt tid fik jeg det i ham igen. Det er lidt underligt..

Vh. Marianne

Stephanie

Citat fra: Sølvsten Dato 17. Februar 2011, kl. 13:25
Citat fra: KariN Dato 17. Februar 2011, kl. 13:19
Er jeg den eneste hvis ildere ikke kan lide Ziwipeak?

Jeg har forsøgt at give det som godbidder - det gad de bestemt ikke

Så nu har jeg blandet det i deres foder - men det er lidt som om at de undgår det :S

Det er underligt nok dem alle 3 der ikke vil have det! Men okay de er også en smule kræsne

Der er ingen af mine seks der var interesseret i det da jeg prøvede at give dem det som godbidder. Men det kunne være man skulle prøve igen i fodret.

Her er det 2 af dem der kan lide det, den semikræsne kan spise lidt af det men foretrækker andet tørfoder, og Potter som er den jeg primært købte det for (ikke at de andre ikke også skulle have det) han vil ikke spise det. Dog er tager han det i munden og lægger det et andet sted, hvilket er stort når man tænker på at han normalt bare rynker på næse af ting han ikke kender.

Jeg har det pt til at ligge lidt hist og pist på gulv og i plastikpose, for af en eller anden årsag er han mere villig til at prøve nye ting hvis han selv "finder" maden(dog kan det have ligget der et godt stykke tid før han får lyst til at prøve) end hvis jeg serverer den for ham, det er ihvertfald den metode der har virket bedst med ham når jeg har skulle få ham til at spise nye ting, så måske jeres også er mere villige på den måde?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: KariN Dato 17. Februar 2011, kl. 13:19
Er jeg den eneste hvis ildere ikke kan lide Ziwipeak?

Jeg har forsøgt at give det som godbidder - det gad de bestemt ikke

Så nu har jeg blandet det i deres foder - men det er lidt som om at de undgår det :S

Det er underligt nok dem alle 3 der ikke vil have det! Men okay de er også en smule kræsne

Nej mine er heller ike interesseret i det.. Desværre.. ville ellers geren bruge det til at blande op med det jeg fodrer med nu... Men min hund elsker det...

lille_jill

Som skrevet af andre, så er tråden bare lavet for at vise at kvalitet ikke er dyrere end så meget andet. Det var ikke for at rakke ned på nogen :(

Charlotte: Jeg køber det i 1 kg poser, men har set det i 5 kg. Vidste ikke at det kun var til hund. Ringer til Ziwimanden snart og hører om han kan opklare det :)

Anne

hvor finder du 1 kg poser til kat? jeg har kun fundet det i 400 grams poser

Julie Stuhr

Jeg bruger det i min foderblanding. Mine spiser først ziwipeaken og derefter resten :)

Men hvis man blander med noget andet kattemad hvor der er taurin i, kan man så godt købe 5kgs posen til hund eller får de ikke nok taurin?

Julie Stuhr

Citat fra: Anne Dato 17. Februar 2011, kl. 19:07
hvor finder du 1 kg poser til kat? jeg har kun fundet det i 400 grams poser
Nogle maxi zoo'er har det, og ellers kan de helt sikkert bestille det hjem til dig - hvis de siger andet er det løgn :P

lille_jill

Citat fra: Anne Dato 17. Februar 2011, kl. 19:07
hvor finder du 1 kg poser til kat? jeg har kun fundet det i 400 grams poser

Rigtig hundemad Valby.

Anne

jeg har bare aldrig set mere end 400 grams poser!!

Og nej jeg er sikker på det ikke er nok bare at blande med noget foder med taurin, med mindre der næemst ikke er noget ziwipeak i blandingen. I stedet kan du give rå hjerter (friske eller nogle der ikke ahr været frosne ret længe) eller købe taurinpulver.

Dark Crystal Ferret

Jeg har givet vores Ziwipeak flere gange, men vores har aldrig været helt vilde med det. Jeg har også prøvet at skaffe Ziwipeak til katte i større poser end 1 kg. Men lige meget hvor jeg har kigget har der ikke været mere end 1 kg til katte. Hvor man kan få 5 kg til hunde. Det syndes jeg er lidt underligt, og jeg syndes også det gør det noget dyre, når vi hver gang fylder en 30kg spand med foder når vi køber.
Så i stedet blander vi fodert, og dumper et par poser Ziwipeak i.
Ville bestemt gerne fodre kun med Ziwipeak, men syndes det er træls at man kun kan få det i så små poser. Og vi har 2 -3 dyr lige nu der ikke kan lide det.. og så er prisen altså også en smule inde og spille ind :-$
Jeg bruger dog Ziwipeak som godbidder til dem af dyrene der kan lide det. Men de har aldrig været helt vilde med det nogen af dem.

Så er lidt for og imod Ziwipeak. Ville ønske jeg kun kunne fodre med det.. Men ... ja.. ved ikke rigtig :-$

Men i forhold til regnestykket, jeg ved ikke --  skal der ikke også regnes porto med hvis man køber på nettet, for vores lille by har ikke Ziwipeak og vi køber altid på nettet. Og nu man regner ud fra Orijen på en 7kg pakke.. passer det så sammen når vi kun kan få Ziwipeak i 1kgs poser??
Jeg er elendig til mat.. så har ikke selv regnet på det.. men det var bare lige en tanke der fløj ind..

Anne

er der ikke nogen der vil tage et bilelde af en 1 kg pose? for jeg kan ikke finde nogen der der kan finde mere end 400 gram, og 1 kg er da noget bedre.