Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Prisforskel: Ziwipeak vs. alm tørkost

Startet af lille_jill, 16. Februar 2011, kl. 22:16

Shamua

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 17. Februar 2011, kl. 19:42
Jeg har givet vores Ziwipeak flere gange, men vores har aldrig været helt vilde med det. Jeg har også prøvet at skaffe Ziwipeak til katte i større poser end 1 kg. Men lige meget hvor jeg har kigget har der ikke været mere end 1 kg til katte. Hvor man kan få 5 kg til hunde. Det syndes jeg er lidt underligt, og jeg syndes også det gør det noget dyre, når vi hver gang fylder en 30kg spand med foder når vi køber.
Så i stedet blander vi fodert, og dumper et par poser Ziwipeak i.
Ville bestemt gerne fodre kun med Ziwipeak, men syndes det er træls at man kun kan få det i så små poser. Og vi har 2 -3 dyr lige nu der ikke kan lide det.. og så er prisen altså også en smule inde og spille ind :-$
Jeg bruger dog Ziwipeak som godbidder til dem af dyrene der kan lide det. Men de har aldrig været helt vilde med det nogen af dem.

Så er lidt for og imod Ziwipeak. Ville ønske jeg kun kunne fodre med det.. Men ... ja.. ved ikke rigtig :-$

Men i forhold til regnestykket, jeg ved ikke --  skal der ikke også regnes porto med hvis man køber på nettet, for vores lille by har ikke Ziwipeak og vi køber altid på nettet. Og nu man regner ud fra Orijen på en 7kg pakke.. passer det så sammen når vi kun kan få Ziwipeak i 1kgs poser??
Jeg er elendig til mat.. så har ikke selv regnet på det.. men det var bare lige en tanke der fløj ind..
Hvad koster 1 kg og hvad koster portoen? :)

Vh. Marianne

Dark Crystal Ferret

Kan ikke rigtig hjælpe med pris og det.. det sted jeg så 1kg på sidst føre kun dåse mad nu til katte siden sidst jeg var inde på deres side  :X
Syndes heller ikke rigtig jeg kan finde forhandlere der føre mere end 400g nu :X
Men ved jeg fandt det sidste gang jeg søgte på det.. de er bare væk nu af en eller andet grund :S

Anne


lille_jill

Jeg er vidst lidt distræt for tiden. Sagde til barf-damen at jeg skulle have den til KAT og så har jeg alligevel en pose til hund stående nu :( Det er altså bare for underligt, for før i tiden er jeg altså sikker på at jeg købte 1 kg til kat..
Men jeg har skrevet til hende og imorgen skulle hun ud til sin forhandler og så ville hun høre om det var muligt at fremskaffe større portioner af gangen.
Ringer også til ziwimanden imorgen - og det bliver jeg ved med til han har fremtryllet 5 kg ziwi-sække !!

Julie Stuhr

1 kg ziwipeak koster vist 179,- i hvert fald deroppe omkring.
400 g koster 89,-.
I maxi zoo altså.
Og 5 kg til hund koster 600-og-et-eller-andet.

AlisVolatPropiis

Citat fra: Charlotte Dato 17. Februar 2011, kl. 15:19
Anne > Men så skal prisen for de ekstra ting jo også lægges i plus prisen for transport/porto. Ellers kan sammenligningen ikke bruges til noget.  ;)

Det er så iflg mine udregninger 0,0309kr dagligt, med fragt -at opfylde en ilders behov for taurin altså  5,16kr pr pose :) det er nok til at overleve :)

Jeg er dog ikke sikker på mine ville undlade at spise så lidt som 30g pr ilder, men jeg har ærligt talt ikke vejet hvor meget de æder af f.eks orijen. eller andet...men nu overvejer jeg da at prøve om det kan betale sig :)

Mine brød sig heller ikke om orijen i starten, men nu er det det første de æder i foderblandingen :)