Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ferrets sleeping not dead ( Døds Søvn)

Startet af Dark Crystal Ferret, 21. Februar 2011, kl. 08:23

Dark Crystal Ferret

Døds søvn forkommer somme tider for en ilder. Og jeg har tit selv prøvet at finde mine dyr helt kolde og slappe, og gå totalt i panik.
Men pludselig vågner ilderen igen, og kan ikke se hvorfor madmor ter sig så åndsvagt - jeg sov jo bare!! :P Især vores Felina og Fnug har en evne til at kunne det der  :fnis:

Jeg viste Robert hvad dødsøvn var i sin tid, med denne video. Og nu tænkte jeg lige jeg ville ligge den ind her også, så folk der ikke kender til døds søvn også kan se hvad det er.

FERRETS: Sleeping, not dead.


Dark Crystal Ferret

Jamen det syndes jeg jo også. Selvom det ser lidt voldsomt ud mens han prøver at vise hvordan ilderen viker død. Så syndes jeg stadig man kan se meget godt hvor død ilderen virker. Og for nogle der ikke ved hvad der sker, går man jo totalt i panik, og tror ens ilder er død :S
Og det gode ved denne video er jo også at man virkelig kan se at manden elsker sin ilder, selvom det ser lidt voldsomt ud somme tider.
Og Robert var om ikke andet glad for at vide hvad det var da han havde set den her film. For kun et par uger efter fandt vi Fnug første gang sådan her. Så det hjalp en smule på at han ikke flippede helt ud da det skete.

cibatuchsi

#3
uhhh dødssøvn er bare slet ikke rart ste gang.
især ikk førjeg oplevede det da vi havde det første kuld hvalpe.
det var kuhlo der skulle drille os og jeg gik i helt panik, steffen stod med ham og spillede med for han kunne jo mærke hans hjerte og ja det kunne jeg jo ikke. øj jeg blev gal bagefter.
siden har malou og anaya også vist at de mester det at spille død...griner

Dark Crystal Ferret

#4
Ja, jeg må også indrømme at jeg lærte hvad Døds søvn var på den hårde måde. Det var såment Felina. Kun 2 uger efter jeg havde købt hende hos PFF. Sad og snakkede med Anitta i telefon og ville fortælle hvordan det gik med Felina nu hun var flyttet. Og Felina lå og sov i mit skød og jeg sad og hyggede mig med min samtale og nussede med Felina imens  <3 Pludselig var hun bare væk, og jeg prøvede at vægge hende. Og gik i panik i telefonen med Felinas opdrætter i. Det var ikke særlig smart  :lol:
Så smed røret på og prøvede at få liv i Felina med tåre og panik i hele kroppen. Pludselig vågnede Felina og var glad, og jeg måtte ringe pænt tilbage og sige hun bare havde sovet. Og fik så forklaret hvad Døds søvn var, og det var normalt en ilder kunne gøre det. Men når jeg tænker tilbage på det, kunne Felina da godt havde gjort det en dag hvor jeg ikke havde hendes opdrætter i telefoen imens :lol:

Stubba

Men det er egentlig utroligt, at en ilder går i sådan en dødssøvn .. Når man tænker på det er et rovdyr :P
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Sølvsten

Den video havde jeg helt glemt. Jeg elsker den lille fyr der leger med avisen i baggrunden. Tak for videoen Maria selv om den gør helt ondt i maven.

lille_thor

hihih vor er den god. har også sidet, nogle ganghar jeg også sidet med thor hvor han har været så langt væk i døds søvn, synes det er så sødt, og sjovt. Synes faktisk det føles rart, blir helt misundelig på ham at han kan sove så tungt.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Lenac

Ah ja, døds søvn, havde heldigvis hørt om det fra en anden, så det kom ikke bag på mig da jeg oplevede det første gang, tilgengæld var jeg ikke klar over at en ilder kunne have mareridt, det gjorde mig forskrækket da jeg oplevede det...
xoxo Malene <3

Stephanie

Selvom jeg kendte til død-ilder-søvn, og havde oplevet det flere gange, så har jeg alligevel præsteret at gå i panik. Den ilder var simpelthen så langt tid om at vågne selvom jeg prøvede på alverdens måder.

Når mine har den søvn, så bliver det udnyttet. de får renset ører :D og så kan jeg nusse dem i fred bagefter :D

Wolter

oh my! Jeg elsker den som leger med avisen bag ved! :P

Det ser lidt voldsomt ud! Men han som om han elsker sin ilder OwO dog.. hvorfor sidder han i bar overkrop!? D:

Mine 2 drenge sover ikke nær så tungt.. Heldigvis!
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

Dark Crystal Ferret

Det ser lidt voldsomt ud ja, især for dem der ikke har set sådan noget før. Men som sagt syndes jeg filmen viser meget godt hvordan døds søvn ser ud. Og det er ofte meget voldsomt når man selv prøver det også - især første gang det sker :fnis: Man går totalt i panik og tror ens ilder er død, hvad den jo ikke er.

Citat fra: Wolter Dato 22. Februar 2011, kl. 17:47
hvorfor sidder han i bar overkrop!? D: 

Ser du, det kan jeg så ikke svare dig på af gode grunde  :-$

Men sjovt!!! Nu har jeg set den film så mange gange efterhånden.. og har aldrig lagt mærke til ilderen i baggrunden med avisen. Men den er da godt nok sød også  :lol: :love:

Wolter

Citat fra: Wolter Dato 22. Februar 2011, kl. 17:47
hvorfor sidder han i bar overkrop!? D: 

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 22. Februar 2011, kl. 21:30
Ser du, det kan jeg så ikke svare dig på af gode grunde  :-$

Ahh.. Det kunne jo godt værer at du viste det.. :P (eller noget)
Jeg er ung og uaffaren, lær mig det der skal læres! Jeg er et menneske som du selv er, jeg kan tage fejl!

Stubba

#13
Jeg vil lige vise nogle film med Tello, som faktisk idag valgte at sove death sleep :) hehe.

Jeg vil på forhånd undskylde for Dr. Phil i baggrunden og min forfærdelige stemme. Jeg er syg, og så må man gerne! :P

Death Sleep

Death Sleep 2

( jeg tager ham i nakken, for at I kan se hvor tungt han sover .. )
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

mette11

Stubba - jeg vil ikke kalde det for dead-sleep, eftersom han faktisk bevæger sig af sig selv og ikke er fuldkommen slap.  ;) Dead-sleep er når de overhovedet ikke bevæger sig af sig selv og bare slasker fuldkommen slapt...

Wolter - det er ikke noget de altid gør. Nogen gør det oftere end andre. Jeg har haft ildere som kun har gjort det et par gange. De to jeg har nu gør det begge jævnligt, hvorimod andre slet ikke gør det. Så fordi du ikke har oplevet det endnu, er det ikke ensbetydende med at dine ikke gør det. De har kun været hos dig et par dage og der kan gå lang tid før de evt. gør det.