Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

søger pasning

Startet af AnneME, 4. Marts 2011, kl. 14:10

AnneME

Er halv gal nu, vi har fået et brev ind af døren, hvor der stod at vi ikke måtte ha timon, som jeg ellers havde spurgt om, hvis ik vi finder et passe sted til ham, bliver vi sat på gaden. Vi skal flytte inden kort tid, vi venter bare på at høre fra kommunen.

håber virkelig nogle kan hjælpe, de fleste tænker sikkert at det dumt, men synes ik det er rimligt. Forstår ikk hvordan de fandt ud af det, men det er også lige meget, da vi snart skal væk herfra ! :S

KariN

Skrev du ikke at du havde fået lov at have ham der?

For så kan de jo ikke bare smide jer ud eller forvente at i går af med ham..
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

Men hvis du havde spurgt, så har du vel også svaret og så kan de jo ikke komme og sige noget andet nu?? Det giver jo ikke mening...de kan ikke sætte jer på gaden, hvis i havde en aftale om at i måtte have ham der jo...så må du jo bare slå i bordet og vise det svar du fik i første omgang!

FerretParadise

Jeg må indrømme, at jeg er forundret over dette her.

Du skriver at du havde spurgt om I måtte have Timon, og lidt efter skriver du, at du ikke forstår hvordan de fandt ud af, at I har ham.

Det giver da ingen mening overhovedet.
Og jeg kan så ikke lade være med at tænke, om I overhovedet havde fået lov til at anskaffe jer en ilder igen.
Ja beklager meget, men sådan tænker jeg, og taberen i dette bliver jo dyret.

Jeg håber, at der hvor I snart skal flytte hen, må have dyr, for ellers vil dette jo blive ved med at gentage sig.
Ann Hillerslev.

SaraJ

Hvornår skal I flytte?

AnneME

den må gernes låses/slettes.. orker ik høre noget negativt lige nu

KittAnderson

du kan da bare lade være med at lyve dig til at skaffe dig endnu en ilder!
Jeg kan godt passe ham til i finder noget andet. - Men KUN fordi jeg synes det er ualmindelig synd for Timon.
Det er jo ikke ilderen fejl at du fejler, men det går ud over ham!
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Er der ikke noget med at man ikke skal sparke til en person der allerede ligger ned?

lille_jill

Har i ikke fået et papir på at i må have ham eller står der noget i husreglerne?

Stephanie

Citat fra: Amazing Ferret Dato  4. Marts 2011, kl. 15:38
Er der ikke noget med at man ikke skal sparke til en person der allerede ligger ned?

Nej, og folk reagerede jo heller ikke på det første gang det her skete, men nu er det jo anden gang på relativt kort tid. Normalt lærer man jo af sine fejl første gang, men når det ikke sker, så er det da klart at folk reagerer, det er sgu synd at lege russisk roulette når der er dyr involveret. For taberen her er jo ikke AnneME, det er ilderen som jo ikke har bedt om at komme til et sted hvor der ikke var tilladelse.

Katrine

Citat fra: Amazing Ferret Dato  4. Marts 2011, kl. 15:38
Er der ikke noget med at man ikke skal sparke til en person der allerede ligger ned?

Det er der da heller ingen der gør, de er da naturligt at stille spørgsmål og komme med forundringer. - Det kan jeg ikke se noget ondt i.

Hvad står der i din lejekontrakt? - For hvis der ikke står noget med om du må have burdyr, kan de ikke smide dig ud, husdyr gælder kun hund og kat :)
Ildere: Loppen & Bamse

AnneME

der står husdyr, har været derned og spørger inden vi fik har, der sagde han at jeg godt må ha ét burdyr..

men flytter snart, til sted hvor vi MÅ ha dyr.. også kommer han her tilbage, så stop da ingen taber..

lille_jill

^problemet er, at det er lidt svært at få passet sin ilder, hvis man vil undgå bla. ECE som er i omløb.

Men hvis han har sagt at i godt må, så er det vel sådan?

Peewit

Ildere er jo lidt problematiske at placerer når det kommer til om de er burdyr eller husdyr, da de ikke går i bur hele tiden.
De befinder sig ligesom i en gråzone og jeg tror de fleste udlejere vil mene at når dyret har behov for at komme ud af buret og motionerer flere timer om dagen, så er det ikke et burdyr.

Jeg håber, at du finder en løsning, som er tilfredsstillende for alle parter. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Stephanie

Citat fra: Katrine Dato  4. Marts 2011, kl. 16:04
Citat fra: Amazing Ferret Dato  4. Marts 2011, kl. 15:38
Er der ikke noget med at man ikke skal sparke til en person der allerede ligger ned?

Det er der da heller ingen der gør, de er da naturligt at stille spørgsmål og komme med forundringer. - Det kan jeg ikke se noget ondt i.

Hvad står der i din lejekontrakt? - For hvis der ikke står noget med om du må have burdyr, kan de ikke smide dig ud, husdyr gælder kun hund og kat :)

Boligselskabet kan godt betegne ilder som husdyr hvis de vil. Den problematik har været oppe for mange år siden, og den blev ført til retten, og sagen endte med at boligretten dømte en ilder som husdyr og ikke burdyr.

Så ilderen har virkeligt trukket det korteste strå, for hos dyrehandleren bliver de betegnet som  burdyr og derfor kan de føre dem der, og i boligsammenhænge går de som husdyr. (at nogen boligselskaber så godtager dem som værende burdyr er så kun heldigt nok)