Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ducksoup

Startet af Amazing Ferret, 3. April 2011, kl. 23:04

Amazing Ferret

Jeg har jo Peanut som ikke vil spise tørkost lige pt, så han lever af ducksoup.

Og så tænkte jeg på om der er nogen som laver ducksoup med andet kød end kylling? Og hvis der er må i meget gerne komme med nogle opskrifter  :)

KariN

Man kan lave der med And, det er lidt mere fedt end kylling :)

Mener også at man kan lave det med Lam, men jeg er ikke sikker og ved ikke hvor godt/skidt det er, mener bare at have læst det et eller andet sted på nettet.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Ja and. Men du kan jo lave det med hvad du vil, der er en smule okse i den portion jeg har nu, fordi jeg havde nogle oksahaler og kæber de ikke gad spise.
Jeg ville nok tilsætte noget vitaminolie og taurinpulver hvis han ligefrem lever af det. taurin går jo tabt når det bliver varmt, og i øvrigt også når det bliver frosset ned.

Amazing Ferret

Ja han lever af det. Han vil ikke spise andet lige pt  :(

Vitaminolie?


Starshineferrets

om han gillar ducksoup skulle du ju kunna utnyttja det för att få honom att vilja äta kött...

Färs blandat med lite ägggula eller fiskolja te.x för att se om han kan tänka sig smaken. Skulle han göra det är det bara att börja successivt få honom till att äta riktigt kött, som är det bästa för att hålla blodsockret på en jämn nivå.

Du kan ju te.x blöta upp torrfoder, och blanda det med köttfärs och se vad han säger. Det liknar ju ducksoup lite i konsistens och smak.

Amazing Ferret

Jeg har prøvet med alt muligt kød og han vil ikke røre det  :(

Jeg har opblødt noget af tørkosten for at blande ekstra i ducksoupen, men så ville han ikke spise det. Han er sær  :fnis:

Mimse-mia

Jeg er selv igang med duck soup til Silverdragons sato lige nu og når det var tykt ville han IKKE røre det,

Men jeg har tilsat masser af væske (som anden er kogt i)
så det blev til rigtig SOUP,

så jeg køber et andelår (10kr i min lokale ABC)
Koger det i ca, 1-2 L vand (ca.30 min -1 T)
tager låret op og lige skyller det i koldt vand og tager kødet af,
Derefter ryger det i blenderen med 1 dl foder, 3 spsk olie, Lidt Efa olie eller ferretone, og alt vandet fra anden,

Og hvis det er for tygt så tilsætter jeg en smule mere kogt vand (kogt for at dræbe evt bakterier)

så er det også nemmere at fryse i isterninger når det er flydende og så bliver det lige lunet i microen inde han får det :)
og han er godt på vej til de 950g han elsker det ;) men måtte sprøjte de første 10 ml i ham men så gik det op for ham at det var guf :)

Jeg krydser fingre for ham den søde,
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Anne

Erika: ja eller vitaminpasta eller pulver.

Line

#8
Her hjemme koger jeg bare foderet lige i tiden M, og så får hun vitamin-olie ved siden af. Giver specielt b-vitamin. Ducksoup har aldrig haft den store interesse desværre. Ville ellers være super lige nu!!