Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvordan får jeg en dum vane væk?

Startet af Stephanie, 3. April 2011, kl. 23:59

Stephanie

Mine ildere har altid fået ducksoup hver dag for at de kender smagen til hvis de bliver syge. De får som regel 2-3 isterninger til deling mellem 4 (snarere 3, da den ene sjældent spiser det)

Potter fik jo på et tidspunkt 1 gang hvad der lignede lavt blodsukker anfald, og så fik han lov at få mere ducksoup, både fordi jeg var bekymret for blodsukkeret, men også fordi han taber sig så meget om foråret og ducksoup hjælper med at holde på hans vægt.

Jeg har været til dyrlægen og også målt det herhjemme og hans blodsukker er helt fint, så der er heldigvis ikke noget der.

Mit problem er så at Potter har luret fidusen, og er begyndt at gynge fra side til side når han vil have ducksoup, som om han er usikker på benene, og jeg tror jo straks at det er lavt, så han får ducksoup. Men har målt blodsukkeret og det er normalt. Og han stopper også med at gynge lige så snart han ser jeg åbner køleskabet for at gå igang med at ordne ducksoup til ham. Så genen ved at få målt blodsukker opvejer åbenbart fordelen ved at få ducksoup iflg Potter.

Det er hamrende irriterende at han gør det, for tænk hvis han en dag skulle gå hen og få lavt blodsukker og så reagerer jeg ikke fordi jeg tror at han bare tigger ducksoup. Han har jo AD så der er en risiko for at han kan få insulinoma selvom han ikke har det nu.

Nogen der har forslag til hvordan jeg lige får ham fra den tossede ide. Jeg har prøvet at lade være at give ham ducksoup når han gør det, men så går han bare rundt flere gange dagligt og gør det. Og jeg vil ikke stoppe med at give ham ducksoup før vi er lidt længere hende på foråret så han er færdig med at tabe sig.




Amazing Ferret

Kan du ikke tjekke hans blodsukker når han gør det og så kan du jo se om han skal have det eller ej

Men snu er han da  :fnis:

Stephanie

Citat fra: Amazing Ferret Dato  4. April 2011, kl. 00:04
Kan du ikke tjekke hans blodsukker når han gør det og så kan du jo se om han skal have det eller ej

Men snu er han da  :fnis:

Jo, jeg har en hel del gange tjekket hans blodsukker når han gjorde det inden han fik ducksoup, og det ligger normal. Så det er simpelthen bare en ny tiggemåde. Foretrækker hans gamle tiggemåde med at stille sig på mine fødder indtil han fik noget godbid end den her nye han har fundet på.

Shamua

Ved ikke lige hvad du kan gøre, når du stadig gerne vil gi ham det  hver dag fordi det stadig er forår.

Men man må da indrømme at han er en klog fyr :fnis:

Vh. Marianne

Anne

Det er vel bare med at give ham det når han IKKE svinger, og så aldrig give ham et når han gør. Mål hans blodsukker når han laver sin trick, og er det ikek lavt så lad være med at give ham noget.

Det hænger jo sammen  med at han har luret sammenhængen, og det bliver nok svært at udslukke, men den eneste vej frem er selvfølgelig aldrig at belønne det, for bliver det belønnet bare en gang, så er alt det arbejdet hvor det ikke er blevet belønnet spildt.

Starshineferrets

Tja vad ska man säga.. ibland är de lite för smarta för vårt bästa ;)

Får jag fråga vad hans värde brukar ligga på?
De blodsockermätare som man själv kan ha hemma är nämligen inte kalibrerade utefter iller, vilket innebär att man inte kan lita på det värdet helt och hållet.

Som exempel vet jag 5 illrar som alla fick sitt blodsocker uppmätt utav en veterinär, men med 2 olika sådana blodsockermätare för människor för att testa hur de fungerade.

Illrarna hade alla ett värde som skiljde sig med minst 1,3 mellan de olika mätarna, men ja, eftersom alla värdena låg under ca 4,2 kund eman ändå konstatera att samtliga hade insulinom.

Egen mätare är bra för att kunna få ett hum om hur det ligger till, men man kan tyvärr inte lita på värdena helt. Ligger det över ca 5-5,5 så kan man ju vara ganska säker på att de inte har ett verkligt lågt värde, men ligger de därunder är en koll hos vet, nog det bästa för att vara säker.

lille_jill

Jeg havde samme problem, da Chucky var mest syg i den her omgang. Først ville han ikke spise tørkost. Så røg godbidderne. Så fik han ducksoup i en skål, men opdagede hurtigt, at det var sjovere hvis jeg madede ham med fingrene. Fandme så om Amina ikke kopierede ham totalt. Hun kunne bare ikke holde sig fra maden, så hun spiste i smug og tiggede suppe når Chucky skulle have.
Jeg droppede suppen fra den ene dag til den anden. Holdt øje med deres vægt dagligt og de tabte sig ikke. Da de opdagede, at de ikke fik noget ud af at sulte, så begyndte de begge at spise igen efter kort tid.