Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Spørgsmål om ducksoup

Startet af Mewz, 11. April 2011, kl. 18:37

Mewz

Er ved at lave ducksoup for første gang til min meget skinny dreng.

Har købt en kasse med lår og bryst, som er ved at koge - og så har jeg købt æg til også.

Jeg forstår, at der er mange måder at gøre det på, men:
- Jeg har læst at nogle kommer hele æg med skal ned til kyllingen. Koger I dem til hårdkogt og blender dem med skallen på?
- Kan man nøjes med at komme rå blommer i, når man blender suppen og tørfoderet?

- Hvor mange æg bruger I, til hvad der svarer til en hel kylling?

Håber på hurtigt svar!  :ja:
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Mewz

Jeg har ikke andet olie end olivenolie i huset. Hvordan gør jeg det mest fedende, mon?
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

KariN

Jeg koget kyllingen først.. Derefter piller jeg kødet af benene og blender kødet sammen med vandet fra kogningen af.

Så blender jeg tørfodder til pulver og blender det hele sammen med et par pasteuriserede æggeblommer.

Så fryser jeg det ned i små portioner. Jeg kommer først lakse eller efa olie i når det er taget ud af fryseren og tøet op.

Jeg ville tage forbi en dyrehandel i morgen og købe noget lakse eller efa olie, så kan han få ducksoup i aften uden olie, det sker der jo ikke noget ved, men jeg ville ikke bruge oliven olie
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

SilverDragon

Jeg har lige fået en opskrift på ducksoup af Mia her inde,
den kan jeg lige skrive ind en af dagene