Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hvilket foder vil i andbefale?

Startet af TheRats, 11. Maj 2011, kl. 14:02

TheRats

Jep, til en kasteret han på 1 år?
Det må gerne være blandet forkeligt foder :-)
Hvis det går efter planen vil han være løs 24 timer i døgnet :-)
Op meget gerne med link..

Amazing Ferret

Du har set der er en søgeknap herinde?

Prøv at søg på foder og der vil helt sikkert dukke en masse gode emner op

Line

Der ligger en fodertabel på ilderforum som du kan kigge på. Der er en masse mærker listet op :)

TheRats

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. Maj 2011, kl. 14:03
Du har set der er en søgeknap herinde?

Prøv at søg på foder og der vil helt sikkert dukke en masse gode emner op

Den bliver ved med at ige: Der er opstået en fejl! Din seneste søgning var for mindre end 5 sekunder siden. Prøv venligst igen senere.
Det gjorde den også igår..

Line: Har kigget, men vil lige se hvad i andbefaler

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Du behøver nok helle rikek søgeknappen!
Hvis du nu kigger i emnet "ernæring" er jeg sikekr på der ligger en milion tråde hvor der allerede er svaret på sammen spørgsmål du stiller!

Har i hvert fald selv svaret på det et par gange!

TheRats

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 11. Maj 2011, kl. 14:14
Du behøver nok helle rikek søgeknappen!
Hvis du nu kigger i emnet "ernæring" er jeg sikekr på der ligger en milion tråde hvor der allerede er svaret på sammen spørgsmål du stiller!

Har i hvert fald selv svaret på det et par gange!


Undskyld.. :(

Line

Så prøv at vent mere end 5 sekunder mellem hver søgning :P

Som i alle andre tråde:

Ziwipeak, wildcat, orijen og acana... Det er nogle udemærket mærker indholdsmæssigt. Men det bedste er at prøve sig lidt frem. Fx kan det godt være at wildcat er et godt mærke, men mine dyr får dårlig mave af det hvis det ikke er blandet meget op. Ligeledes har jeg prøvet nogle mærker hvor mine dyr kom til at prutte helt vildt af. En god ting (synes jeg) er at have et primært produkt og så blande andre fodertyper der i. Men som sagt, læs på det. Se hvad du selv synes er godt, og se hvad din ilder kan lide, og hvad hans mave fungerer på. Spørg dog ejeren hvad han tidligere har spist

TheRats

Citat fra: Line Dato 11. Maj 2011, kl. 14:17
Så prøv at vent mere end 5 sekunder mellem hver søgning :P

Som i alle andre tråde:

Ziwipeak, wildcat, orijen og acana... Det er nogle udemærket mærker indholdsmæssigt. Men det bedste er at prøve sig lidt frem. Fx kan det godt være at wildcat er et godt mærke, men mine dyr får dårlig mave af det hvis det ikke er blandet meget op. Ligeledes har jeg prøvet nogle mærker hvor mine dyr kom til at prutte helt vildt af. En god ting (synes jeg) er at have et primært produkt og så blande andre fodertyper der i. Men som sagt, læs på det. Se hvad du selv synes er godt, og se hvad din ilder kan lide, og hvad hans mave fungerer på. Spørg dog ejeren hvad han tidligere har spist

Ok, tak hun bruger tørfoder AppLaws :-) Men kan man blande det op med: Barf, Ziwipeak, og orijen?

Line

Man kan blande lige hvad man vil  ;)
- men jeg ville ikke blande barf med tør-produkter, af den simple årsag at tør-produkter som ziwipeak, orijen osv kan stå fremme hele dagen, hvor imod en halvgnasket mus der har ligget i nogle timer nok ikke dufter af blomster længere  :lol:

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: TheRats Dato 11. Maj 2011, kl. 14:20
Citat fra: Line Dato 11. Maj 2011, kl. 14:17
Så prøv at vent mere end 5 sekunder mellem hver søgning :P

Som i alle andre tråde:

Ziwipeak, wildcat, orijen og acana... Det er nogle udemærket mærker indholdsmæssigt. Men det bedste er at prøve sig lidt frem. Fx kan det godt være at wildcat er et godt mærke, men mine dyr får dårlig mave af det hvis det ikke er blandet meget op. Ligeledes har jeg prøvet nogle mærker hvor mine dyr kom til at prutte helt vildt af. En god ting (synes jeg) er at have et primært produkt og så blande andre fodertyper der i. Men som sagt, læs på det. Se hvad du selv synes er godt, og se hvad din ilder kan lide, og hvad hans mave fungerer på. Spørg dog ejeren hvad han tidligere har spist

Ok, tak hun bruger tørfoder AppLaws :-) Men kan man blande det op med: Barf, Ziwipeak, og orijen?

Applaws er altså os et virkelig godt fodder! Bruger det til mine! Har dog hørt at nogle har oplevet at deres dyr fik dårlige maver af det! Ikke noget jeg oplever og hvis han er vandt til at få det så vil jeg nok fortsætte med det og så evt blande med et af de andre gode produkter Line nævner!

Line

Om ikke andet så skal du i hvert fald have det produkt som han er vandt til, for hvis du ikke tilvender ham et nyt fodermærke, så får han dårlig mave.

Anne

Har jeg ikek allerede sendt dig dette link herinde? Men prøv at kig i denne artikel, der er et link i den til en fodertabel http://ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=6527

Selv bruger jeg vitalin (købt fra sverige) og ziwipeak samt barf.

Dyrenørden

Anne: Kan man købe vitalin over nettet? Vile du evt. smide et link? Lige nu blander jeg Orijen, wildcat og ferret complete men vil godt skifte ferret complete ud med noget bedre

Anne

Det aner jeg faktisk ikke. Jeg har købt mit gennem udstillinger og da der var en der hentede i sverige.

Ziwipeak kan dog stærkt anbefales. det er nok det bedste man overhovedet kan få. Det er dyrt, men har man kun en enkelt ilder er det jo ikek så slemt. og slet ikke hvis man blander med andet også. jeg har 4 ildere og bruger det sammen med andet.

Sølvsten

Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Maj 2011, kl. 23:13
Anne: Kan man købe vitalin over nettet? Vile du evt. smide et link? Lige nu blander jeg Orijen, wildcat og ferret complete men vil godt skifte ferret complete ud med noget bedre

Du kan købe det her: http://www.hungryferrets.se/