Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvilket foder vil i andbefale?

Startet af TheRats, 11. Maj 2011, kl. 14:02

Dyrenørden

Anne: ja har jeg også overvejet det er bare træls man ikke kan få dem i større poser end 400 grams. Men tror du en blanding med ziwipeak, wildcat og orijen vil være go? Tænker at widcat jo også næsten er barf og det måske kan blive for skrap for mavsen. Har nemlig læst mig til at flere ildere herinde ikke kan klare de produkter uden det blandet op med noget andet foder.

Sølvsten: Tak for linket :)

mette11

Man kan bruge ZiwiPeak til hunde, hvis man selv tilsætter taurin, da der ikke er tilsat det i hunde-versionen! Det kan man få i 5kg. poser og det er mere økonomisk! Det er så svært at tilsætte taurin til tørfoder, men man kan blande det i lidt olie, æg eller andet i den retning. Og det er jo ligemeget hvad de får taurinen i, bare de får det!  ;)

Jeg synes det lyder som en rigtig fornuftig blanding af foder. ;)

Anne

#17
Ja jeg synes også det lyder som efn fornuftig blanding.

Man kan også supplere med lidt frisk hjerte hver eller hver anden dag, hvis man bruger den til hunde, der er rigtigt meget god taurin i, men man skal bare huske at taurin nedbrydes gradvist i fryseren.

mette11

Jeg har altid sådan en dåse taurin her: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenfutter_ergaenzung/rohfuetterung_b_a_r_f/supplemente_barf/139328 for så skal jeg ikke tænke på at købe frisk hjerte! Det er nemt lige at putte lidt i maden...

Anne

Den bruger jeg også, og selv om den er lidt dyr, så er det virkelig drøjt i brug. Jeg skifter så lidt imellem pulver og frisk hjerte. Superbest har tit en pakke hjerte med ikke ret meget i til under 10 kr.

Sølvsten

Citat fra: mette11 Dato 12. Maj 2011, kl. 13:15
Man kan bruge ZiwiPeak til hunde, hvis man selv tilsætter taurin, da der ikke er tilsat det i hunde-versionen! Det kan man få i 5kg. poser og det er mere økonomisk! Det er så svært at tilsætte taurin til tørfoder, men man kan blande det i lidt olie, æg eller andet i den retning. Og det er jo ligemeget hvad de får taurinen i, bare de får det!  ;)

Jeg synes det lyder som en rigtig fornuftig blanding af foder. ;)

Jeg skal lige vide hvorfor det er svært? Hvis man køber det pulver kan man så ikke bare hælde noget over eller er det fordi det er svær at finde ud af hvilken dosis det skal være?

mette11

Hvis man hælder det over tørfoder, så falder det jo bare af og ligger i bunden af skålen! Der skal jo noget til at "holde" på det... ;)

Sølvsten

Citat fra: mette11 Dato 12. Maj 2011, kl. 14:19
Hvis man hælder det over tørfoder, så falder det jo bare af og ligger i bunden af skålen! Der skal jo noget til at "holde" på det... ;)

Ah det er ikke noget problem hos os de guffer det hele. Har dog ikke give taurin men f.eks benmel spiser de vellysstigt. Så vil jeg prøve med hunde ziwipeak.

Dyrenørden

Hmm. man behøver vel ikke tilsætte taurin hvis man blander med flere forskellige andre produkter der indeholder taurin? Jeg kunne godt tænke mig at blande vitalin, orijen, wildcat og ziwi peak (hundeudgaven)

Anne

altså det kommer an på hvor meget ziwipeak fylder i din blanding. Du skal tænke på at de andre produkter er tilpasset med den korrekte mængde taurin, og blander du det så med en del foder der slet ikke inderholder det, så indeholder det generelt for lidt.

Selv bruger jeg katteudgaven af ziwipeak. jeg har overvejet at skifte tl hundeudgaven, men jeg kan nu bedst lide at jeg ved det indeholder det de skal, så det ikke er den ene af mine ildere der spiser alt ziwipeaken og så en anden der spiser det med taurinen.

Dyrenørden

hmm. overvejer det til den første hvor jeg regner med at bestille det. Tror det bliver katte udgaven. Man er vel doven ;)

TheRats

Mange tak, dejligt i gider diskutere det herinde :- :-$ Så kan jeg lige følge med i hvad i mener er bedst  (Ikke ironi)
Men der er vel taurin i Applaws ikke?

Sølvsten

Citat fra: Anne Dato 12. Maj 2011, kl. 15:41
altså det kommer an på hvor meget ziwipeak fylder i din blanding. Du skal tænke på at de andre produkter er tilpasset med den korrekte mængde taurin, og blander du det så med en del foder der slet ikke inderholder det, så indeholder det generelt for lidt.

Selv bruger jeg katteudgaven af ziwipeak. jeg har overvejet at skifte tl hundeudgaven, men jeg kan nu bedst lide at jeg ved det indeholder det de skal, så det ikke er den ene af mine ildere der spiser alt ziwipeaken og så en anden der spiser det med taurinen.

Anne hvor køber du katteudgaven?

mette11

Christel du kan få det i MaxiZoo i Glostrup  ;)

Anne

#29
Den kan købes forskellige steder. Min rigtig hundemad forhandler har det og aalborg dyrehospital har også.

maxizoo og plantorama har den i perioder.