Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Daggamle kyllinger? Evt. andre snacks?

Startet af Ida, 4. Juli 2011, kl. 18:57

Ida

Hvor får I fat i daggamle kyllinger? Jeg vil rigtig gerne købe det til mine ildere.... Og har I måske andre råd til, hvad jeg kan give dem som en lille snack? Bare ikke rotter og mus. Det er jeg for pivet til da jeg simpelthen ikke kan gøre en rotte/mus fortræd fordi jeg elsker sådan nogle dyr (Jeg har en rotte selv). Meget fjollet måske, men jeg kan ikke mande mig op til det :)

Tilde.

Minority ferrets

Her hjemme er tørret kylling og kanin super godt ^^ det er også nemt at have med når man er ude at gå eller bare på tur :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Amazing Ferret

Du kan jo købe mus og rotter på frost....så skal du bare tø dem op  :D

Ida

#3
Citat fra: Minority ferrets Dato  4. Juli 2011, kl. 19:35
Her hjemme er tørret kylling og kanin super godt ^^ det er også nemt at have med når man er ude at gå eller bare på tur :)
Citat fra: Amazing Ferret Dato  4. Juli 2011, kl. 20:04
Du kan jo købe mus og rotter på frost....så skal du bare tø dem op  :D

Okay, det lyder godt. Tror faktisk tørret kylling eller kanin er godt, fordi jeg vil også gerne have det med, hvis jeg tager et sted hen med mine ildere når jeg giver dem godbidder. Og jeg vidste ikke, at man kunne få det på frost.... Det ville være meget nemmere, fordi hvis jeg køber en rotte/mus levende som skal blive spist af mine ildere så ender det nok med at jeg beholder rotten/musen som kæledyr. Men hvor får I fat på det? :)

Amazing Ferret

Jeg vil tro at mange dyrehandlere har mus og rotter på frost

Ida

Citat fra: Amazing Ferret Dato  4. Juli 2011, kl. 20:08
Jeg vil tro at mange dyrehandlere har mus og rotter på frost

Seriøst? Det er snart pinligt, hvor lidt jeg ved.

Eliza

Hos dyrehandlere koster de så bare ret mange penge. Tror ZooZity har været de billigste, men de har langt fra altid mus hjemme så ring og hør inden du tager derud. Ellers kan det anbefales at købe hos en der sælger til reptiler, der får man mere for pengene. Kyllinger kan købes de fleste steder der sælger rigtig hundemad (som er barf produkter) igen er det dyrt her men ellers skal man til et rugeri hvor man køber dem i kasser på omkring 350stk  :) Der er jo også forskel på om det er noget man giver en gang imellem eller om det er noget de lver af som fx mine gør da jeg barfer (de får også andre ting).

Men tørret kød er rigtig godt bare hold øje med det er 100% kød. Æggeblomme er godt at give en enkelt rå af en gang om ugen og eller kan de fleste lide fiskeolie
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Nogle ildere kan også synes at insekter er lækkert... mine guffede da temmelig mange græshopper...

mette11

Man kan hos Rigtig Hundemad også få hakkede daggamle kyllinger. Jeg kan ikke give mine noget som ligner et dyr (ja jeg er meget sart) og hvis du har det på samme måde, så er det jo også en løsning.  ;)

Alle former for tørret kød kan man give. Men husk at kig bagpå, for der er faktisk nogen godbidder som indholder ret sære ting, selvom der står 100% naturprodukt på! Jeg købte engang selv nogle godbidder hvor der stod sådan noget på og så troede jeg at det var rent kød! Men ak...jeg blev klogere!! :X

Mallow spiser fluer ind imellem!! Hun fanger dem selv og æder dem! Top-lækkert!!  :S

Minority ferrets

Altså min veninde slagter selv de kaniner mine får :) så her ved vi hvad det indeholder ^^ kyllingen køber vi i Tyskland når vi selv handler sodavand til billige penge i forhold til herhjemme hvis du vil have noget der er godt nok :) Men ellers så spørg i din lokale dyrehandel og så se efter hvad de forskellige produkter indeholder :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Ida

#10
Citat fra: Eliza Dato  4. Juli 2011, kl. 20:27
Hos dyrehandlere koster de så bare ret mange penge. Tror ZooZity har været de billigste, men de har langt fra altid mus hjemme så ring og hør inden du tager derud. Ellers kan det anbefales at købe hos en der sælger til reptiler, der får man mere for pengene. Kyllinger kan købes de fleste steder der sælger rigtig hundemad (som er barf produkter) igen er det dyrt her men ellers skal man til et rugeri hvor man køber dem i kasser på omkring 350stk  :) Der er jo også forskel på om det er noget man giver en gang imellem eller om det er noget de lver af som fx mine gør da jeg barfer (de får også andre ting).

Men tørret kød er rigtig godt bare hold øje med det er 100% kød. Æggeblomme er godt at give en enkelt rå af en gang om ugen og eller kan de fleste lide fiskeolie
Sidste gang jeg var i zoocity, så havde de ikke noget, men jeg vil prøve at ringe der ud næste gang inden jeg tager derud. Det er måske en god idé. Jeg vidste ikke, at man måtte give æggeblommer der var rå. Jeg har faktisk tvivlet lidt på, hvad der var mest rigtigt, fordi vi mennesker har jo det med at det ikke må være råt - ligesom kød. Det var lidt svært for mig, at give dem råt kød fordi jeg helst vil stege det, så jeg ved, at der ikke er noget i, som kan gøre dem syge selvom jeg godt ved, at de har bedst med råt. (Hønemor, det er jeg engang imellem).

Men tak, jeg vil kigge på de ting som du har nævnt.

Citat fra: mette11 Dato  4. Juli 2011, kl. 21:42
Man kan hos Rigtig Hundemad også få hakkede daggamle kyllinger. Jeg kan ikke give mine noget som ligner et dyr (ja jeg er meget sart) og hvis du har det på samme måde, så er det jo også en løsning.  ;)

Alle former for tørret kød kan man give. Men husk at kig bagpå, for der er faktisk nogen godbidder som indholder ret sære ting, selvom der står 100% naturprodukt på! Jeg købte engang selv nogle godbidder hvor der stod sådan noget på og så troede jeg at det var rent kød! Men ak...jeg blev klogere!! :X

Mallow spiser fluer ind imellem!! Hun fanger dem selv og æder dem! Top-lækkert!!  :S

hahaha! der er mine tre piger faktisk en smule sippet.... de piver når en flue nærmer sig dem. Jeg ved ikke om det er min skyld, at de er blevet sådan.... Jeg købte Aysiha - min nyeste ilder - hos Maria (Crystal Ferret) og hun gav mig jo rigtige daggamle kyllinger og jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så de små kyllingeben og hoveder. Det kunne jeg ikke bære, men jeg er blevet lidt tough efter det. Daggamle kyllinger kan jeg godt servere nu, men jeg kan ikke og vil ikke slå ihjel. Det kan jeg ikke.

Men alle sammen, tak for jeres svar. Jeg vil helst sikkert kigge på det.

Og Minority ferrets, jeg skal faktisk tilfældigvis til Tyskland i den her måned så vil kigge på det!

Malene

Du behøver ikke være så bekymret for råt kød. Ilderes tarmsystem er så kort, så hvad vi mennesker f.eks. ville blive syge af (som salmonella) bliver de sjældent syge af :)

Du kan købe forskelligt slags tørret kød i Dansk Barf Center, i Glostrup. Ellers er der Pure Meaties som bliver solgt i Maxi Zoo (mine elsker varianten med kanin!).

For mus og rotter kan du holde øje med Nordisk Herpetologisk Forenings forum. Der er ofte billige frosne foderdyr til salg: http://nhf.dk/phpBB/viewforum.php?f=33
Jeg ville dog ikke købe voksne rotter. Måske du har bedre held med dem, men jeg har endnu ikke kunne få mine til at spise mere end halvdelen af en voksen rotte :X
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Eliza

Jeg slår nu heller aldrig noget ihjel selvom jeg giver Barf  :lol: nogle enkelte gange har de fået levende mus og der var jeg så nødt til det da min dumme ilder ikke gad slå den helt ihjel. Det var fint for hende den bare lå stille i hjørnet og sprællede, hun ville bare have en mere  :o Det er er med levende foder og kød der ikke har været frosset er at det lettere kan indeholde parasitter.

Rår kød er det eneste rigtige, tror ikke at vildilderne steger deres mus inden de spiser den  ;) der går jo en del ting tabt når det tilberedes og så må de jo IKKE få tilberedte knogler da det kan splintre. Hvor rå knogler er noget af det bedste de kan få de skal bare ikke være alt for store. Ildere får ikke som sådan samonella, da deres tarmsystem er så kort og forskelligt fra vores. Nu har jeg givet kød i lang tid efterhånden og æg og har aldrig oplevet noget problem med det.

Husk det helst kun skal være blommen du giver og kun en enkelt pr uge pr ilder og hvis du giver kyllinger er der også blomme i maven på dem.

Voksne mus er langt det bedste de kan få da de indeholder det en ilder har behov for. Og giv endelig kød med knogler (råt)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Citattror ikke at vildilderne steger deres mus inden de spiser den   
Sikker på det?? HAHA...sorry kunne ikke lade være.

Jeg har fodret med råt kød og æg i 4 år nu og mine er aldrig blevet syge af det. Det eneste barf-relaterede problem jeg har haft er at min Albert ikke kunne finde ud af at tygge knogler, så han slugte dem!! Det var ikke helt godt og han fik to gange forstoppelse pga. et stort stykke knogle der var på vej igennem ham. Heldigvis kom de igennem af sig selv (den ene kort inden jeg ville tage til dyrlægen med ham pga. forstoppelsen). Men jeg stoppede så med at give ham det og han fik i stedet tørkost og kun kød når det var uden store stykker ben, eller med så store at han på ingen måde kunne sluge dem! Han er den eneste ilder jeg har hørt om gjorde det.

Jeg har aldrig hørt om en ilder med salmonellaforgiftning eller lignende, så det ville jeg ikke være bekymret for.

Ida

Citat fra: Malene Dato  5. Juli 2011, kl. 13:16
Du behøver ikke være så bekymret for råt kød. Ilderes tarmsystem er så kort, så hvad vi mennesker f.eks. ville blive syge af (som salmonella) bliver de sjældent syge af :)

For mus og rotter kan du holde øje med Nordisk Herpetologisk Forenings forum. Der er ofte billige frosne foderdyr til salg: http://nhf.dk/phpBB/viewforum.php?f=33
Jeg ville dog ikke købe voksne rotter. Måske du har bedre held med dem, men jeg har endnu ikke kunne få mine til at spise mere end halvdelen af en voksen rotte :X
Nå, okay, det var faktisk rart at få det af vide fordi jeg vidste ikke helt. Heller ikke angående knogler fordi har altid fået af vide, at det må man ikke give dyr fordi det splinter, men det er så hvis det er tilberedes.
Men tak for den nyttige information og jeg er allerede inde og kigge på den side. Mine ildere er jer virkelig taknemmelige. Jeg har bare købt ting til dem i dag. Godt være jeg er studerende og er begrænset med penge, men det stopper mig ikke i, at ilderne lever et liv med luksus :D

Citat fra: Eliza Dato  5. Juli 2011, kl. 13:20
Jeg slår nu heller aldrig noget ihjel selvom jeg giver Barf  :lol: nogle enkelte gange har de fået levende mus og der var jeg så nødt til det da min dumme ilder ikke gad slå den helt ihjel. Det var fint for hende den bare lå stille i hjørnet og sprællede, hun ville bare have en mere  :o Det er er med levende foder og kød der ikke har været frosset er at det lettere kan indeholde parasitter.

Rår kød er det eneste rigtige, tror ikke at vildilderne steger deres mus inden de spiser den  ;) der går jo en del ting tabt når det tilberedes og så må de jo IKKE få tilberedte knogler da det kan splintre. Hvor rå knogler er noget af det bedste de kan få de skal bare ikke være alt for store. Ildere får ikke som sådan samonella, da deres tarmsystem er så kort og forskelligt fra vores. Nu har jeg givet kød i lang tid efterhånden og æg og har aldrig oplevet noget problem med det.

Husk det helst kun skal være blommen du giver og kun en enkelt pr uge pr ilder og hvis du giver kyllinger er der også blomme i maven på dem.

Voksne mus er langt det bedste de kan få da de indeholder det en ilder har behov for. Og giv endelig kød med knogler (råt)

Jeg er faktisk i tvivl på om de ville slå en mus ihjel hvis det var. Nu er Laura og Olivia søskende og har ikke været van til det. Det var først da jeg fik Aysiha at jeg indså alle de andre muligheder der var for godbidder. Aysiha er jo et rigtigt rovdyr, som æder den kylling så der ikke er rester tilbage.... Og så kommer mine tøsede ildere, som hellere vil nuse og gemme på kyllingen som deres legetøj - tror de forveksler det med deres bamser.... Må liiiige stramme op på den holdning.

Men bare rolig, jeg har altid givet råt kød fordi jeg vidste det var det bedste :)