Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

hvalpene er 6 uger + nogle dage

Startet af TulleogElvis, 18. Juli 2011, kl. 15:03

Barky

Det er da bedre end ingenting! :D

Så må i bare give dem masser af det i stedet. De skal bare have så meget kød som muligt. Ilderen er et rendyrket rovdyr, så dens fordøjelsessystem og hele dens biologi er ret afhængig af at den får opfyldt sit foderbehov..

Jeg synes stadig at i skal forsøge jer med at give hvalpene kød, måske vil de ikke have det lige nu, men måske om en uge? Og så prøv med lidt forskelligt.
Og så må I lige love mig at de ikke får mere salat eller noget i den stil, det ER altså usundt for dem. Akkurart som chokolade også er meget usundt (og faktisk giftigt) for dyr.
Nu ved jeg hvordan det påvirker ens liv at have en ilder med insulinoma. Hver gang min ilder havde et anfald, så tudede jeg mens han havde et anfald og forsøgte at få kontakt til ham igen.. Det var på ingen måde en oplevelse jeg ønsker at andre skal have.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

TulleogElvis

det vil vi prøve , de får ik salat de hugger det

Barky

Citat fra: TulleogElvis Dato 18. Juli 2011, kl. 19:49
det vil vi prøve , de får ik salat de hugger det

Så må I jo fjerne muligheden for at hugge det... :P I vil vel gerne have at de ikke bliver syge af det? *G*
Jeg er blevet sådan en som intet mad har stående hvor ilderene kan komme til det. Og hvis jeg rejser mig, så skubber jeg bordet væk fra sofaen, eller tager maden med mig...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Barky

Jeg fandt lige en video af en ilder med insulinoma..
Min ilder var hårdere angrebet end denne, han kunne slet ikke gå, endsige bevæge hovedet når han havde et af sine anfald.

sick ferret
Bla bla bla.... Hilsen Julia

englefugl

ej hvor er det synd for den :( puha.. er godt nok ked af det på dine vegne barky, at du skulle opleve at dit lille pus havde sådan en frygtelig sygdom :( håber aldrig at en af mine får det.

Eliza

Der er mange tungmetaller i tun, godt nok er det ikke helt så slemt med tun i vand, men det er jo stadig ikke noget der er sundt for dem eller noget de som sådan kan bruge til noget. Derudover er der ikke kalk i tun og det har de ekstra brug for når de er hvalpe + der jo heller ikke er kalk i tørret kød. De skulle jo helst ikke risikere at komme i underskud så knoglerne ikke udvikles rigtigt.

Jeg synes ikke at mine er vilde med oksekød, ikke engang hvalpene synes det er det mest spændende, men en mus eller daggammel kylling er godt (måske den lige skal åbnes i starten så de kan se der er noget indeni, men ellers er kylling ofte godt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_thor

I kan også prøve at finde nogen der sælger kanin :) det sker nogen gange at ildere der ikke lige bryder sig om alt slags kød, er helt vild med kanin.
Thor kan fx ikke fordrage kød, men han elsker at slikke kød saften af posen når de andre får kanin, og på et ellers andet tidspunkt spiser han det nok også.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred