Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

SF's Forever Miss Understood

Startet af Starshineferrets, 24. Juli 2011, kl. 11:11

Starshineferrets

Hade lilla fröken missförstådd med mig ut på stranden igår, så jag tänkte att hon kan få en egen tråd!

För ca., en vecka sedan började det gå åt skogen igen med valparna. De två minsta tappade 1/4- 1/3 av kroppsvikten på bara 2 dagar, och en av dem var i väldigt dåligt skick och jag var säker på att hon skulle dö.
Akut till veterinären där vi bestämde oss för att prova en kur med Bactrim, då första misstanken var Koccidier, andra misstanken var biverkningar av ECEn mina hade för 1 år sedan. Och mycket riktigt gav medicinen effekt, och de 2 små tog igen det de tappat på bara ett par dagar och har blivit märkbart piggare och håller nu jämn fart med sina 2 systrar som inte har varit särskilt påverkade. Så just nu är främsta misstanken koccidier, även om prover ännu inte har bekräftat det (det är ofta svårt att påvisa i prover också, men jag hoppas att obduktionen av Evermore kan ge svar).

Hur som helst... här är iaf Miss Understood - Störst i kullen med sina nu dryga 700 g












Eliza

Dejligt de har det bedre efter de har fået medicin  :) de er sindsyg smukke men det ved du jo jeg synes  ;) Jeg glæder mig meget til at se dem i virkeligheden (eller går ud fra jeg i hvert fald ser en af dem på et tidspunkt)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

Det er bare så dejligt, at de reagerer på medicinen, og tager så godt på nu.

Altså hende Miss Understood er virkelig en meget smuk pige.  :)

Ann Hillerslev.

Shamua

Ej, hun er simpelten så fin! Hvor er det godt at de er i bedring :)

Vh. Marianne

Lena og Peter

Det er bare super dejlige at høre... Og nogle rigtig dejlige billeder.. Som altid..  ;)