Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Mink eller Ilder fundet i 8990 Fårup

Startet af neumann, 16. August 2011, kl. 23:23

neumann

Hej

Jeg har fundet/fanget en grå mink eller Ilder, kan i hjælpe med at finde ud ad hvad det er?

Den virker rimelig tam og kom gående hen til mig da jeg sad på min terrasse, den fandt lidt kattemad som den spiste. Den virkede bange for mine katte. Det lykkes at få den ind i et fuglebur.
http://Zeroup.dk/Vis/imag014202.jpg

Jeg bor i 8990 Fårup.

Stephanie



Barky

Helt klart mink.. Og det ligner en tæve....
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua


Vh. Marianne

katja

mink, og gud hvor er den flot, syntes det er vildt den er tam
ejer af 7 dejlige trolde,

neumann

Hun er blevet mere vild efter hun kom i bur og fik noget mad og vand, hun jager end hånd og piber/skriger når man er tæt ved buret.

Der er vel ikke andre muligheder end aflivning når det er mink?, jeg vil meget nødigt aflive andre folks kæledyr., men det er vel mest sandsynligt at hun er stukket af fra en minkfarm?

englefugl

det kan jo også være at der er nogen herinde der gerne vil have hende? jeg har set at der er nogen før der har taget sig af mink, det er som regel folk med voilere og masser af plads. så prøv lige at forhør dig om det først :) det ville virkelig være synd at aflive sådan et fint lille dyr :(

Barky

Den bliver aldrig tam. Hvis ingen vil fodre på den og have den i voliere med tilhørende bademuligheder, vil det mest fornuftige være en aflivning. Mink skal tæmmes fra fødslen, og selv ikke der er det sikkert at det lykkes...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

FerretParadise

Du kan prøve at ringe til dyrenes vagtcentral på 1812.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: FerretParadise Dato 17. August 2011, kl. 12:44
Du kan prøve at ringe til dyrenes vagtcentral på 1812.

skal så lige siges at den der vagtcentral koster mega meget at ringe til vidst! Læste en inde på Heste-nettet der havde ville hjælpe en svale og ringede til dem! Da hun så fik sin mobil regninge havde det vidst kostede lidt under 200 kr for at ringe til dem i et par min! Så pas på!!

FerretParadise

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 17. August 2011, kl. 13:46
Citat fra: FerretParadise Dato 17. August 2011, kl. 12:44
Du kan prøve at ringe til dyrenes vagtcentral på 1812.

skal så lige siges at den der vagtcentral koster mega meget at ringe til vidst! Læste en inde på Heste-nettet der havde ville hjælpe en svale og ringede til dem! Da hun så fik sin mobil regninge havde det vidst kostede lidt under 200 kr for at ringe til dem i et par min! Så pas på!!
Underligt at hun allerede har kunne tjekke sin mobil regning, for den vagt central er først lige åbnet i dag.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: FerretParadise Dato 17. August 2011, kl. 13:54
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 17. August 2011, kl. 13:46
Citat fra: FerretParadise Dato 17. August 2011, kl. 12:44
Du kan prøve at ringe til dyrenes vagtcentral på 1812.

skal så lige siges at den der vagtcentral koster mega meget at ringe til vidst! Læste en inde på Heste-nettet der havde ville hjælpe en svale og ringede til dem! Da hun så fik sin mobil regninge havde det vidst kostede lidt under 200 kr for at ringe til dem i et par min! Så pas på!!
Underligt at hun allerede har kunne tjekke sin mobil regning, for den vagt central er først lige åbnet i dag.

Ahh måske jeg har misforstået! Finder lige linket igen!

A_M_T >Team Unique Ferrets<


FerretParadise

Ann Hillerslev.