Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

bider i ansigtet

Startet af englefugl, 1. September 2011, kl. 17:42

englefugl

vi har igennem længere tid haft et problem med vores ene tæve Mallory. Hun er er en rigtig fin lille djævel :) hun er faktisk rigtig sød og hun er meget god til at blive nusset og følger efter en, og hun kan godt kysse. Men ligeså snart hun bare kommer i nærheden af et andet sted på ens ansigt end munden, så hakker hun til og sidder fast hvis hun får godt nok fat.
Og det problem har vi døjet med i meget lang tid nu, og vi skælder hende ud hver gang hun gør det. Men der er ikke noget der hjælper hun bliver ved med at gøre det. Og når vi har været hjemme hos mine forældre er det nu sket op til to gange at hun have siddet i min fars næse, fordi at han har en vane med at falde i søvn på sofaen, og det er jo en rigtig ubehagelig oplevelse, specielt for ham. Så det resulterer nu i at mine forældre overhovedet ikke bryder sig om hende. Så nu har vi jo vænnet os til at leve med det, og vi går ud fra at det er et "tik" hun har. Og vi holder bare bare rigtig godt øje, så kan man jo godt klare tilværelsen med hende. Men det ville være rart hvis man kunne få hende til at lade vær med det. Der er også en masse der mener at hun burde blive aflivet fordi at hun har en brist, men det ville jeg aldrig gøre, jeg beholder hende ligemeget hvad. Så er der nogen der ved hvad man kan gøre? eller må vi bare se i øjnene at hun har en brist, og så blive ved med at indrette os efter det?

mette11

Hvem f... mener at en ilder skal aflives fordi den bider i næser?? Hvis man ikke kan få den til at stoppe, så må man jo sørge for at ilderen ikke kommer til næser...det er ens pligt som ejer mener jeg. Jeg har en ilder som også kan finde på at sidde fast i folk og jeg siger til folk at de ikke skal gå hen til hende (hun er så ikke i stuen når vi har gæster, da jeg ikke synes det er fair for gæsterne eller hende), men hvis de vil, får de at vide at hun kan finde på at bide og så er de jo advaret hvis hun bider.
Der er mange ildere som har et eller andet de ikke kan lade være med at bide i. Albert jeg havde elskede at nappe folk i anklerne, men var ellers det nemmeste og sødeste der fandtes. Men ankler kunne han ikke stå for og sådan var han og det accepterede vi. Jeg synes ikke ildere skal bide, men nu er der jo stor forskel på graden af bid. Nap og småbid generer mig ikke, men er der tale om at ilderen bider folk til blods må man jo tage sine forholdsregler, hvis man ikke kan få lært ilderen at det er forbudt.
Jeg mener man skal indrette sig efter det, hvis man har forsøgt at stoppe adfærden uden resultat. Når din far sover på sofaen, må i jo sørge for at hun ikke er i samme rum.

AlisVolatPropiis

Det er altså ret normalt med "facebiters" -ildere der bare ikke kan stå for ansigter....de er ikke onde, har brister eller lign. det er en ganske normal svaghed eller uvane -som man må træne så godt man kan...nej når det sker, og ellers må man lære at leve med det...

-vi har jo alle vores små svagheder vi ikke kan lade være med :)

CMS

Nogle gange må man bare indse, at de har en svaghed for eksempelvis ansigter. Det er r** hamenrende irriterende, men du kan måske ikke pille det af hende. Min Echo bider i ansigter og har gjort det siden, han var hvalp. Det første lange stykke tid forsøgte jeg at lære ham ikke at gøre det, men efter at have fået dybe sår ned langs næsen, i læben og i kinden gav jeg simpelthen op (hov, der var desuden også noget med en ekskæreste, der vist måtte på skadestuen og syes og stadig idag har kælenavnet "scarface" oooops :P )
Mange hilsner Christina

CMS

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  1. September 2011, kl. 18:17
-vi har jo alle vores små svagheder vi ikke kan lade være med :)

Host *cupcakes og chai* host host
Mange hilsner Christina

AlisVolatPropiis

Hahahaha...så sidder man her og prøver at snige et skævt blik til internettet mens sure kæreste og far lige kigger væk.....og så får du mig til at skrige af grin!!! :lol:
Men ja...chai og cupcakes :lol: min far synes iøvrigt Agnes lyder som en psykotisk dyr kagepusher!!! :P

englefugl

hahaha :) hvor er i sjove. Men ok, så må vi bare tage forholdsregler. For hun er en dejlig pige så længe hun ikke er i nærheden af ens ansigt. Og jeg er da glad for at høre at jeg ikke er den eneste i verden der har sådan en ilder ;)

Dark Crystal Ferret

Jeg vil nu ikke kalde bid i ansigtet for en brist. Jeg tror bare der er stor forskel på ildere.
Du ved vi har lille Felina. Hun har altid bid i ansigtet. Og vi har lært os selv ikke at tage hende op i ansigtet. Vi siger altid til vores gæster de skal lade vær med at tage hende op i ansigtet, og på den måde undgår vi det og folk ser stadig Felina som en rigtig sød pige.
I forhold til at aflive et dyr der er fuldt ud rask og sund - bare fordi den bider, så bliver jeg faktisk vred over sådan en udtagelse!! Hvem dælen har sagt sådan?

Man afliver da heller ikke en hund hvis den skider på gulvet!? Selvom det skulle være et problem der blev ved, så afliver man da ikke dyr der er sunde bare fordi de har nogle adfærds problemr. I alt fald ikke når det handler om småting som det her, som kan ordnes let ved simpelthen bare at holde hende væk fra ansigtet :)

englefugl

nej, nej. jeg har heller ikke overvejet det mindste at få hende aflivet, ikke et sekund! jeg elsker hende jo. Det er folk der er blevet bidt der har sagt det (og jeg tror kun at de sagde det i det sekund på grund af vrede) :) Jeg ville bare høre om der var nogle der havde nogle kneb til at opdrage hende, men jeg synes som sagt at det er rigtig dejligt at høre at der er mange andre der har en ilder der gør som hende, for jeg var bange for at det var unormalt og at det var mig der gjorde noget forkert :)

Malene

Jeg har også en der napper i ansigter. Eller faktisk har jeg aldrig oplevet at han har gjort det ved andre end mig, men jeg plejer at sige til gæster at de skal passe på. Og jeg indrømmer gerne at jeg ikke har gjort den store indsats for at vænne ham af med det, for jeg kan simpelthen ikke klare at blive nappet i næsen :lol:
Men du kan da prøve at træne hende til at lade være, ved at sætte hende hen til munden, mens du holder om hendes hoved (ikke hårdt selvfølgelig), så hun ikke kan nappe. Jeg ved ikke lige hvad man ellers kan gøre.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

englefugl

hihi, hun kan godt kysse, hun gør ikke din mund noget, men alle andre steder på ansigtet skal hun ikke i nærheden af :D så ja, jeg ved heller ikke rigtig hvad man gør, for hun er en bestemt lille mokket dame ;)

Dark Crystal Ferret

#11
Det er vist en typisk tæve ting at de er nogle mokker :fnis: Ofte er tæver jo nogle så selvstendige små møgunger der hunser rundt med de andre ildere og deres mennesker :fnis:
Men Englefugl - det eneste jeg syndes der er at gøre ved ,er altså at holde hende væk fra ansigtet. Lige som vi gør med Felina. Jeg kan godt nusse og hygge med hende selvom hun ikke kommer op til vores ansigt. Når hun kravler rundt på os tager vi bare vores ansigt væk fra hende når hun kommer for tæt på. Og det har hun vist hver gang at have respekt for. Så finder hun noget andet at lave. Og hun er en dejlig og kærlig pige. Hun kan også møsse, bare ikke for længe af gangen. Hun stopper ikke selv, der trakker vi os tilbage når vi kan se hun er ved at sige stop. Ellers får vi et fint lille hak i læben. Jeg har haft Felina i 3 år nu og vi har vennet os til det nu. Det er ikke noget problem for os her. Jeg syndes faktisk det er hyggeligt hun har sin egen personlighed og jeg bliver varm inden i over at vide jeg kender hende så godt nu at jeg ved lige hvad hun gør og hvad hun mener med det. Det er dejligt når man har kendt en ilder så længe.

Mine børn og de gæster vi har ved også at Felina skal ikke op i ansigtet. Hvor vores andre godt kan. Og ved folk det ikke advare vi på forhånd dem om at lige netop Felina skal ikke op i ansigtet. Problemet er klaret, slut problem!
Jeg syndes faktisk ikke der er så meget andet at stille op.. For nogle tæver kan du bare ikke lære den der. Nogle kan lære ikke at gøre det.. Men med tæver, som har en selvstendighed der på mange måder er større og mere "mokket" der er der altså nogle hvor du må indfinde dig med deres sind, lige som de må med dit :P

Stubba

Min tello napper også i ansigter. Vi havde en laaang periode (ja vel næsten 10mdr) hvor hver gang han kom i nærheden af ansigtet, så fjernede vi ham.
Det betyder så .. at vi faktisk nu - lige så stille - kan have ham ved hovedet. Og så bliver han rost til skyerne når han ikke bider (:D) .. og det er faktisk som om han fatter det :P
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

englefugl

hihi, jamen så vil vi bare blive ved med at holde hende væk fra ansigter :D og jeg er glad for at det ikke betyder at hun har en brist  :dans: