Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Begyndt at nappe

Startet af Beate, 8. September 2011, kl. 16:26

Beate

Vi har hatt Felix i 10 måneder nu. Vi tar ham også ofte med ud på gaden her på Amager, og det har aldri vært noe problem.
However...de siste par uger har han begyndt at bide efter fremmede som kommer op til os for at hilse på dette merkelige dyret. Før har det virket som om han kan lide denne oppmerksomheten.  Nå må jeg advare folk at han KAN bide, og det er trist at se blikket de gir min lille pels pølse! :( prøver så godt jeg kan at forklare at det er mange som vil hilse på han, og at det desværre med hensyn til Felix ikke er en god ide at klappe ham.

Kan dette være en fase han går igennem? Han bider aldri os og vi kan kysse og putte så meget vi vil for det meste om han har tid til det :P dog bider han jo i lek som alle andre ildere. Det viktigste er at Felix har det godt, og ikke at fremmede kan klappe på ham, MEN når han plutselig hiver sig ud af mine arme for at bide gæsterne der kommer inn døren ble jeg bekymret for at det skal eskalere. Hva er den rigtige reaktion når en ilder har bidt? Til nå har jeg ikke straffet ham, for det har kommet så plutselig.

Kan også nævne at når Julia/Barky holdt ham var han helt rolig og det virket som om han mærket at det var et ildermenneske. Han er 1 år og 4/5 måneder så måske det er alderen? Blir bekymret for at han skal hive sig efter dommeren på Julefrittevitten :P
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

mette11

Det er også ret surt når ens kære dyr bider i fremmede og gæster- kender det desværre alt for godt. Måske skal du prøve at lade ham møde en masse ildermennesker som kan irettesætte ham når han bider dem og måske kan han på den måde lære at han ikke må bide fremmede??

Du skal ikke være nervøs for at tage ham på udstilling. Dommerne er eksperter i at håndetere ildere og det er sjældent at de bliver bidt.

Anne

Ja enig med Mette, du skal ikek være bange for om han bider dommerne, mange af os har dyr der kan nappe, og det udsætter vi gladeligt den stakkels dommer for :lol:


CMS

I forhold til dommere på udstillinger, ville jeg heller ikke være nervøs.. De ved præcis, hvordan de skal håndtere ildere og bliver sjældent bidt (ej heller af slemme bideildere).

Jeg bor selv på Amager og kommer gerne forbi hos dig (eller du kan komme her), hvis du skal bruge hjælpe til at få ham rettet af/håndteret af fremmede, der ikke er bange for et nap.
Mange hilsner Christina

Beate

I min nervøsitet over min første utstilling har jeg "glemt" at dommerene jo er eksperter :P de kan jo godt hanskes med min lille fis.

CMS: hvor på Amager bor du? For det er noget vi godt kan være interesseret i :) skal lige se på det over weekenden.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

CMS

Jeg bor på Lombardigade :) Du siger bare til.
Mange hilsner Christina