Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Graver maden ud af skålen

Startet af jean08, 16. September 2011, kl. 17:20

jean08

Heej, jeg har et problem med at Basse graver maden ud af madskålen, hvilket er møg irreterene.
Er der nogen af Jeres der gør eller har gjort det og hvordan gør eller gjorde i for at få det til at stoppe ?

Har prøvet at sige nej og har prøvet at sprøjte vand på ham med en vanddufter og sige nej, men ikke dette hjælper.

lille_jill

Kan være at kan syntes det er sjovere, at du reagerer på det. Prøv at ignorer det, så kan det være han mister interessen med tiden.

Amazing Ferret

Jeg har et par stykker der gør og der er ikke noget man kan gøre ved det, andet end at rydde op efter dem :fnis:

Dark Crystal Ferret

Det er også en standart hos visse af vores totter :fnis: Og jeg brugte i starten lang tid hver dag på at feje op og gøre rent. Men det blev ret dyrt i fodder hver gang jeg støvsugede den halve madskål op når de havde gravet det hele ud.. Så jeg har fået den mening at hvis de graver det ud - så må de skisme æde det ved siden af skålen i stedet.
Det ser ikke så pænt ud inde i buret når fodderet ligger der.. men det er simpelthen for dyrt hvis jeg skulle smidde fodder ud hver gang. Så jeg syndes det var den bedste løsning for os :)

Amazing Ferret

Jeg støvsuger det heller ikke op for ja som du skriver så bliver det for dyrt når man smider så meget mad ud. Jeg fejer det op og tilbage i madskålen med det

jean08

Fik det måske skrevet lidt for hurtigt, for har faktisk prøvet at ignorere det, men dette hjalp heller ikke.
Jeg har også nogle gange støvsuget det op, men det er slut, for det er alt for meget spild.
Der ligger nok knap en hel madskål mad nede i bunden, så har fjernet madskålen her for et par timer siden, så må de spise det i bunden først og så kan madskålen komme ind når de er færdige, så må vi se hvordan det går.

Dark Crystal Ferret

Jeg tror desværre ikke det hjælper at fjerne madskålen. Også selvom de har maden de har gravet ud.
Men hvis det ikke er så meget de graver ud, så syndes jeg bare du skal tage det helt roligt. Man kan inorerer dem helt. Men hos os er det vand skålen som Micko skubber til når han vil have vores opmærksomhed. Giver vi ham den, så bliver han ved. Og derfor inorerer vi ham også i dette her tilfælde. vi har så købt en vandflaske til ham også, men den piller han af.
Det er et problematisk problem, det syndes jeg også. Men jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det faktisk :X
Men jeg er altså blevet en stam tante på det her punkt, og hælder de maden ud, så må de æde det ved siden af skålen. Og det sjove er jo så at når de får kyllinger, så skal den altid ligges ned i madskålen når de spiser den. de vil ikke spise kyllinger andre steder, end fra skålen.
Mystiske små dyr :lol:

AlisVolatPropiis

Jeg har også en graver....og en ryster -flot at dræbe tørfoderet :P

Det er bare sådan det er :) det meste ender i buret, og de spiser det (nok måske fordi ham der også graver er en smule dominant omkring madskålen, så egentlig er det da flinkt af ham at grave lidt smuler ud til pøblen) og det der ender udenfor bliver støvsuget op når jeg alligevel støvsuger...hvis de da ikke napper et stykke når de ikke gider rende op til madskålen som er i toppen af buret...
Jeg tager det egentlig som det kommer, det generer mig ikke, hvad de laver i buret er ligesom eh...rod på deres eget værelse, og det der ryger udenfor bliver jo enten spist eller støvsuget op, det er ildere og jeg ville ikke personligt stå og sprøjte dem i hovedet -det virker ikke med noget andet, så gør det det heller ikke med maden, det er måske ubehageligt, men ildere er ikke så sensitive med vand som katte er, og jeg synes ikke de skal straffes for den slags... :)

Eliza

Haha det er en ilder og ja du kan intet gøre selvom det er irriterende  :lol: du skal bare være glad for du fodre med tørfoder og ikke kød som mig. De får det altid i en skål, men efter to min ligger kødet ovre i hjørnet eller alle mulige andre steder  :nej: Ja min hvalp er så klog at hun kan hive det hele vejen op i vindueskarmen, hvor de andre ikke kan komme op og nå det :) Hun slæber selv store rotter med op bag radiatoren og lægger dem i vindueskarmen  :lol:
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Pernille

Vores Seti gør det også, og vi ingorere ham når han gør det og det har vi altid gjort.
Men det er faktisk noget han er begyndt på for nylig, af en eller anden grund  :S
Og ja, det er møg irriterende ! ;)
¬'» Seti, Teemo, Mireya & Anakin ღ xoxo