Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ny ilder til "gammel" ilder?

Startet af ilderpige, 17. September 2011, kl. 21:06

ilderpige

Hej alle kloge mennesker...

Vores "gamle" ilder pige på 1½år fik en legekammerat igår som kun er ½år og syntes det det går rigtig voldsomt for sig..
Vores gamle pige bidder ikke os og er en lidt stille pige. Hvor hende den nye bidder rigtig meget og er meget fart over..
Den nye bidder den gamle rigtig meget, så den gamle ikke ligger hængekøjerne mere fordi den nye er der..
Den gamle kan sidde og kigge hvor den nye får set hun bare sidder og løber så hen og bidder den gamle...

Er det normalt eller? og hvordan får jeg den nye til at opfører sig ordentligt overfor den gamle?
Ingen af dem er steriliserede..

mette11

Hvis den nye pige er ½ år, så er hun højest sandsynlig teenager nu og dermed en værre bølle. Det er helt normalt at ildere nye steder glemmer hvordan man skal opfører sig. Giv det noget tid og hvis den nye har alt for meget energi i forhold til jeres gamle ilder, så leg ekstra med den nye eller gå en tur med hende. Hun skal også lige have lov til at falde til jo og lærer jer at kende osv.
Det er normalt at det går vildt for sig når ildere flytter sammen. Det tager tit tid før de bliver venner og accepterer hinanden, men i langt de fleste tilfælde bliver de venner. Bare tag det stille og roligt i starten og vær konsekvent. 

ilderpige

Hvordan konsekvent når hun er uartig?

Og hvor lang tid kan der gå sådan ca.

Eliza

Lige et spørgsmål, hvorfor er hende på 1½år ikke steriliseret? Men det burde ikke have nogen betydning hvis de ikke er direkte i løb som de jo ikke bør være på den her tid af året.

Men jeg synes nu det lyder helt normalt. Sammenføringer er tit ret besværlige og kan tage lang tid + i har fået en dejlig teenager ind ad døren ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.